נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותעיריית ת"א מציעה דירות בשכירות מוזלת לתושבים עם מוגבלות

עיריית ת”א מציעה דירות בשכירות מוזלת לתושבים עם מוגבלות

כך החליטה השבוע מועצת העיר. הדירות יוקצו לבוגרים עם מוגבלות בתפקוד גבוה ועצמאים. אלה הקריטריונים שתצטרכו לעמוד בהם כדי לזכות בהטבה

פרויקט דיור בר השגה של עיריית תל אביב. צילום הדמיה

לראשונה ברשות מקומית בישראל: עיריית תל אביב-יפו מקצה דיור בשכירות בהישג יד (שכירות מוזלת) לאנשים עם מוגבלות בדירות בבעלות עירונית. הדירות יוקצו לטובת בוגרים עם מוגבלות הנמצאים בתפקוד גבוה ויכולים לחיות חיים עצמאיים.

מועצת העירייה אישרה השבוע תנאי זכאות ייעודיים לדיור לעידוד מגורים עצמאיים לאנשים עם מוגבלות. בעירייה מסבירים כי מדובר באוכלוסייה שחווה קושי כפול בנושא: ראשית, מאפייני שוק השכירות מקשים עליה, כמו על כולם, בשל מחירים גבוהים וחוסר יציבות; שנית, אנשים עם מוגבלות נתקלים לא פעם בסירוב להשכיר להם דירות בשל חששות של בעלי הדירות.

קשיים אלו, אומרים בעירייה, מצדיקים הקצאת חלק  מדירות הדיור בהישג יד ברחבי העיר עבור אוכלוסייה זו, “שתזכה גם למערך מקצועי תומך”. בשלב הראשון מדובר בהקצאה של כ-12 דירות לאנשים עם מוגבלות בשכונת יד אליהו, ובהמשך יתווספו אליהן עשרות דירות נוספות ברחבי העיר.

יש לציין כי עוד לפני ההחלטה החדשה של מועצת העיר רשאים אנשים עם מוגבלות להירשם לפרויקטים המאוכלסים בעיר (בהגרלות יחד עם שאר תושבי העיר), אלא שעתה ניתן יהיה להקצות להם בנוסף דירות ייעודיות עבורם.

נכון ל-2022 עמדה השכירות לאדם בדירת חדר על 1,700 ש’ בחודש

נכון להיום מאוכלסות בתל אביב-יפו מאות יחידות דיור בהישג יד, ואליהן יצטרפו בשנים הקרובות עוד כ-8,000 יחידות כאלה הנמצאות בשלבי תכנון ובנייה שונים.

גובה שכר הדירה לדיור בהישג יד בתכנית לעידוד מגורים עצמאיים לאנשים עם מוגבלות יהיה בהתאם להחלטת המועצה לדיור בהישג יד. בכל מקרה, גובה שכר הדירה לא יעלה על 25% מהרף העליון של ההכנסה החודשית נטו של משק בית בעשירון החמישי, בהתאמה למספר הנפשות במשק הבית (לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי ולמספר החדרים בדירה). נכון לשנת 2022 גובה שכר הדירה למשק בית של אדם יחיד בדירת חדר עמד על 1,700 שקלים.

תקופת השכירות תהיה בהתאם לתוכנית למגורים עצמאיים של המינהל לשירותים חברתיים. על מנת לשמש מקפצה לחיים עצמאיים, ובהתאם למגבלה בפרויקטים עירוניים לדיור בהישג יד, לא תעלה תקופת השכירות על חמש שנים.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי באירוע של “דיגיתל נגיש”

מי יהיה זכאי?

אדם עם מוגבלות – המועמד הינו “אדם עם מוגבלות” כהגדרתו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ”ח-1998.

2. התאמה לתוכנית לעידוד מגורים עצמאיים לאנשים עם מוגבלות – המועמד נמצא מתאים על ידי העו”ס המטפל במינהל השירותים החברתיים כדי להיכלל בתוכנית לעידוד מגורים עצמאיים לאנשים עם מוגבלות, בהתאם לקריטריונים מקצועיים שונים שיקבעו על ידי המינהל. בין הקריטריונים: התאמת המועמד לשכירת דיור לתקופה קצובה, השפעת התוכנית על עידוד החיים העצמאיים של המועמד ומסוגלות המועמד לחיים עצמאיים.

3. חסר דירה – המועמד הינו חסר דירה ואינו בעלים של חלק העולה על שליש מדירה.

4. תושב תל אביב-יפו – המועמד הוא אזרח ישראל תושב תל אביב-יפו במשך שלוש השנים שקדמו למועד הקובע, או תושב תל אביב-יפו במשך 4 שנים מתוך 10 השנים האחרונות שקדמו למועד הקובע.

5. הכנסות מירביות – סך ההכנסה החודשית הממוצעת ברוטו של המועמד ב-12 החודשים שקדמו למועד הקובע לא עלתה על הרף העליון של ההכנסה החודשית של משק בית בעשירון שביעי, בהתאמה למספר הנפשות במשק הבית (לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי). לגבי עצמאיים, יבחנו ההכנסות בהתאם לדוח השנתי האחרון אשר הוגש לרשויות המס.

6. הון עצמי מירבי – סך ההון העצמי של המועמד לא עולה על סך של 600,000 שקלים. בחישוב ההון העצמי יובאו בחשבון נכסי נדל”ן, כלי רכב ופיקדונות פיננסיים, למעט פנסיה.

7. גיל מינימלי – גילו של המועמד הוא 26 שנה ומעלה.

חולדאי: “יעד חברתי מהמעלה הראשונה”

צריך לומר שההחלטה הזו מצטרפת לעשייה משמעותית עבור אנשים עם מוגבלות בתל אביב, הכוללת מלבד הפעלת מעונות יום שיקומיים ומערך חינוך מיוחד, גם שילוב בחוגים מותאמים, עשרות אירועים מכילים, תוכניות לסיוע בתעסוקה וניהול חיים עצמאיים, “דיגיתל נגיש”, מועדונים חברתיים ברחבי העיר ועוד.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, בירך: “אני גאה על הצטרפותה של תל אביב-יפו לשורה של ערים מובילות בעולם המקצות דיור בהישג יד, בין היתר, לאנשים עם מוגבלות. החלטה זו תואמת את מדיניות העירייה הרואה בשילוב של אנשים עם מוגבלות יעד חברתי מהמעלה הראשונה, ומצטרפת לעשייה עירונית רחבה בתחום. זו כוללת שילוב של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים, ובהם רווחה, חינוך, פנאי ותעסוקה”.

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
***************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות