נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותהילד בהוסטל? תוכלו לדרוש אישור שלמטפלים אין עבר של התעללות

הילד בהוסטל? תוכלו לדרוש אישור שלמטפלים אין עבר של התעללות

חוק חדש שייכנס לתוקפו עוד שנה: מי שהורשעו באלימות כלפי ילדים או חסרי ישע לא יוכלו לעבוד במסגרות של אנשים עם מוגבלות, ותהיה גם יותר שקיפות

חה"כ אופיר כץ (הליכוד). צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח”כ אופיר כץ (הליכוד). צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

סוף לעוול האיום: אדם שהורשע באלימות כלפי ילדים וחסרי ישע – לא יועסק במסגרות רלוונטיות, ולא ישהה בקרבתם. על פי החוק החדש, שתוקפו יחול בעוד שנה מהיום, נקבע כי במוסדות השונים יהיה אסור להעסיק בגירים שהורשעו בעבירות אלימות והתעללות כלפי ילדים עד גיל 6 או חסרי ישע. תקופת האיסור לעבודה במוסדות אלה תעמוד על 10 או 18 שנים, בהתאם לחומרת העבירה בה הורשע האדם.

המסגרות שנכללו בחוק הן מעונות לילדים, משפחתונים, גנים, קייטנות, פנימיות, מועדוניות או צהרונים בהם שוהים ילדים. כמו כן, החוק יחול גם על העסקת עבריינים במעון או במסגרת המשמשים למגורים או לטיפול בחסרי ישע, לרבות מרכזי עבודה שיקומיים לחסרי ישע, כל מסגרת שהיא מפעל מוגן והוסטלים שונים. בנוסף, החוק מכליל גם את בתי החולים הפסיכיאטריים והמחלקות המיועדים לאשפוז חולים סיעודיים.

המידע יהיה גלוי להורים

במצב הקיים, לפני תחולת החוק החדש, כל אחראי מסגרת היה חייב לקבל מהאדם אותו הוא רוצה להעסיק תעודת יושר מהמשטרה שמעידה על היעדר עבירות מין. עכשיו, על פי החוק החדש, הוא יצטרך להציג בנוסף גם אישור משטרתי על היעדר עבירות התעללות בילדים או בחסרי ישע.

נדבך נוסף של הצעת החוק החדש מקנה יכולת להורים או לאפוטרופוסים שקרוביהם נמצאים באחד מהמוסדות שפורטו לדרוש מהמוסד המפעיל את פרטי העובדים ולראות כי עברם נקי מעבירות התעללות כאלו ואחרות. כמו כן, כל מעסיק יחויב להודיע בהצבת שלט בולט במקום העבודה על החלת חוק זה.

לצד זאת, החוק קובע איסור על העברת המידע או על כל שימוש אחר באישור המשטרה. החוק כולל תיקון עקיף לחוק סדר הדין הפלילי, שלפיו אם הוגש כתב אישום נגד אדם בעבירות אלה, יהיה על בית המשפט לשקול במסגרת תנאי השחרור איסור על עיסוק במוסד כזה או אחר. אם ביהמ”ש לא קבע איסור כזה – יהיה עליו לנמק זאת.

בחוק מציינים גם כי מעסיק שהעסיק בגיר ללא אישור משטרה לא יישא באחריות פלילית במידה שההעסקה הייתה בנסיבות מיוחדות ולמשך זמן סביר עד 30 יום, וזאת אם תוך כדי פעל לקבלת אישור מהמשטרה. לגבי מועסקים קיימים במוסדות השונים, החוק יחול בעוד שנה ו-3 חודשים, כדי לאפשר למעסיקים להיערך.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


רוב של 24 ח”כים מהאופוזיציה והקואליציה גם יחד תמכו בהצעה הזו עם העלאתה להצבעה במליאת הכנסת לפני סגירת מושב הקיץ. את ההצעה הגיש יו”ר הקואליציה ח”כ אופיר כץ (הליכוד), לאחר שמוזגה עם הצעה דומה של ח”כ רון כץ (יש עתיד).

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות