נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותבן 18 חירש קיבל צו גירוש מהארץ: "התחלתי גיור, אני מרגיש ישראלי"

בן 18 חירש קיבל צו גירוש מהארץ: “התחלתי גיור, אני מרגיש ישראלי”

משרד הפנים החליט לגרש את דניאל זולטובסקי חזרה לבלארוס לאחר גירושי אימו מגבר ישראלי. קמפיין גיוס המונים מבקש תרומות מהציבור כדי לסייע לו להישאר בישראל

דניאל זולטובסקי. צילום מסך מאתר גיוס ההמונים

דניאל זולטובסקי, בן 18, הוא תלמיד תיכון מצטיין מתל אביב שנמצא בהליך גיור ומאוד רוצה להשתקע בישראל ולהתגייס לצה”ל. דניאל הוא גם חירש.

לפני שנתיים הוא הגיע מבלארוס לארץ בעקבות נישואי אימו לגבר ישראלי. לאחרונה אביו החורג התגרש מאימו, ובעקבות זאת רשויות ההגירה במשרד הפנים החליטו לגרש אותה ואת דניאל מישראל. בינתיים, האם שלחה את בתה השנייה (8) למשפחה המורחבת בבלארוס כדי למנוע ממנה את טראומת הגירושין, ובהמשך נאלצה גם היא לחזור לשם.

דניאל נותר בארץ לגמרי לבד. כדי להתפרנס הוא עובד למחייתו במוזיאון הילדים בחולון בתערוכת “הזמנה לשקט”. הוא לא מקבל קצבאות מכיוון שאיננו אזרח ישראלי, “אבל אני מאוד גאה לפרנס את עצמי”, הוא מדגיש. במוזיאון בחולון מעידים עליו שהוא עובד מצוין.

“אני חירש ובן להורים חירשים”, דניאל מספר. “לצערי הנישואים של אמא שלי לגבר ישראלי לא הצליחו ומשרד הפנים החליט לגרש אותה ואותי. אני לא רוצה לחזור לשם, אני רוצה להישאר כאן. אני ישראלי ואפילו התחלתי בתהליך גיור. כל עניין הגירוש בא לי בהפתעה גמורה”.

הסרטון של דניאל באתר גיוס ההמונים

צוות בית הספר שלו, תיכון “גאולה” בתל אביב, יחד עם אנשים אחרים, התגייסו לעזור לו להסיר את סכנת הגירוש ולהישאר בארץ. לשם כך הם העלו בימים האחרונים קמפיין גיוס המונים באתר giveback.

“נסו לדמיין מה קורה לנער כזה שצריך להילחם בצו גירוש, לסיים בגרויות, להתגייס לצה”ל, והכל כשהוא חירש ומתגורר לבדו בישראל”, נכתב בדף הגיוס למענו. “דניאל חייב סכום משמעותי שיעזור לו לנהל את המאבק המשפטי ולהתקיים כלכלית בצורה סבירה, עד שיוכר כאזרח ישראלי.

“הוא צריך תמיכה בתשלומים (מופחתים) לעו”ד, תמיכה בלימודים ובעיקר במחיה שלו כאן לבד. מאחר שאינו מוכר כנכה על ידי ביטוח לאומי, בשל העובדה שעדיין אין לו אזרחות, הוא מממן את כל מחייתו בעצמו: אין לו קצבאות, אין תמיכה בשכר דירה ואין סל תקשורת שמקבל כל חירש ישראלי אחר. אנחנו צריכים אתכם איתנו כדי להשאיר את דניאל בישראל!

“אני באמת לא תיכננתי לבקש עזרה, אבל לא נשארה לי שום ברירה”, דניאל מוסיף. “אני מאוד רוצה להישאר בארץ, אבל בשביל זה אני צריך להיאבק משפטית ולהמשיך להתקיים ואין לי כסף בשביל זה. אם תוכלו לסייע לי בכך, אני מאוד אודה לכם”.

פנינו לתגובת משרד הפנים, והיא תפורסם לכשתתקבל.

רוצים לעזור לדניאל להישאר בארץ? מוזמנים לתרום >>> https://bit.ly/47CbtwD

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות