נושאים קשורים

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
הסתדרות 480-100

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותמשרד הרווחה לא ידע על ביטוח שעשה בעצמו לצעירים בהוסטלים

משרד הרווחה לא ידע על ביטוח שעשה בעצמו לצעירים בהוסטלים

בזכות נועה שניידר, אמא לאוטיסט בן 21 שחי בהוסטל, גם אתם יודעים עכשיו: קיים ביטוח לטיפולי שיניים לבני 18-21 בדיור חוץ ביתי. אז נצלו את הזכות הזו

רופא שיניים: צילום: פיקסלז

זה התחיל ממייל שהגיע לתיבת הדואר של שווים. “שלום, אני נועה שניידר, אמא לצעיר אוטיסט בן 21 שמתגורר בהוסטל. יום אחד קיבלתי בדואר פירוט תביעה מחברת הביטוח הראל לגבי החזרים על טיפולי שיניים לבן שלי. בהתחלה לא הבנתי מה זה, חשבתי שזו טעות. התקשרתי להראל והם אמרו שבאמת יש להם פוליסת ביטוחי שיניים של משרד הרווחה בשביל צעירים בני 18-21 שגרים במסגרות חוץ ביתיות ובפנימיות.

“הלכתי לבדוק בחשבון הבנק וגיליתי שההחזר לא נכנס”, היא ממשיכה לספר. “צילצלתי לעובדת סוציאלית מטעם משרד הרווחה, והיא אמרה לי שהם לא מכירים פוליסה כזו. פניתי לעמותות וארגונים נוספים, וגם הם לא הכירו. אז יש או אין ביטוח? האם מגיעים לי החזרים על טיפולי השיניים של הבן, או שלא מגיעים? אשמח אם תעזרו לי לברר”.

אז יצאנו לברר. לפני הכל צילצלנו לנועה. “בדקתי יותר מפעם אחת עם הראל, והם אמרו במפורש שיש פוליסה כזו שנותנת החזרים על טיפולי שיניים לצעירים כמו הבן שלי”, היא סיפרה. אז פנינו בעצמנו לדוברות חברת הראל, והם אימתו את הדברים שלה. יש ביטוח שעשה משרד הרווחה, והוא נועד בדיוק למקרים כמו הבן של נועה.

מרוצים, פנינו למשרד הרווחה, אבל אז נאמר לנו: “אין ביטוח כזה, יש לכם טעות”. זה כבר התחיל להיות מוזר. אולי בהראל התבלבלו? מצד שני, שום חברת ביטוח לא מתנדבת לחלק כסף סתם, ולמה שמשרד הרווחה יסתיר ביטוח חשוב שהוא משלם עליו?

בינתיים, התברר שהכסף שהיה אמור להגיע לחשבונה של נועה נחת בטעות בחשבון אחר. זה רק הגביר את הבלבול של כולנו. אבל אחרי כמה בירורים ורצון טוב מצד הראל הודיעו שם: “התביעה אושרה, ונועה תקבל את הכסף לחשבונה הפרטי”. היא לא הסתפקה בזה: “אני רוצה לבדוק שאכן יש ביטוח כזה, כדי שכל הורה במצב שלי יידע שזה מגיע לו”.

התעקשנו יחד איתה והמשכנו להיות בקשר עם משרד הרווחה. אחרי כמה שבועות החידה הגיעה לפתרונה. במשרד ביררו קצת יותר לעומק וגילו: הביטוח הזה אמנם קיים, ולא רק זה: בימים אלה פועלים שם מול הראל כדי להאריך אותו. שיחות כבר מתנהלות בנושא. שמחנו. אז נכון, יד ימין לא יודעת מיד שמאל, אבל המשימה לפחות הושלמה.

חשוב לציין כי האנשים שעומדים בקריטריונים לביטוח המדובר מבוטחים באופן אוטומטי על ידי משרד הרווחה ואין צורך לבקש להיות כלול בו. “בגלל זה לא הבנתי על מה ההחזר, כי אף פעם לא ביקשתי שיבטחו את הבן”, שיחזרה נועה. אחרי מה שעברה היא הבינה שמעט הורים, אם בכלל, יודעים על הזכות הזאת, אז אנחנו פה בשביל לספר לכם שהיא קיימת. אז אם מגיע לכם, נצלו אותה.

אז מה הביטוח מקנה?

החזרים על טיפולי שיניים משמרים, ובהם שיננית, סתימות, טיפולי שורש וכו’. במידה שאתם אנשים עם מוגבלות בני 18-21 המתגוררים בדיור חוץ ביתי או בפנימייה, וביצעתם טיפולי שיניים משמרים באופן פרטי, ולא קיבלתם החזרים עליהם, אתם מוזמנים לפנות לחברת הראל ולקבל את ההחזרים המתאימים.

ממשרד הרווחה והביטחון החברתי נמסר בתגובה: “במשרד הרווחה קיים מערך מרפאות וטיפולי שיניים גדול בחינם עבור הדיירים והמטופלים השונים, וזאת מתוך הצורך לסייע ולשמור על בריאות הפה. על אף האפשרות לקבל טיפולי שיניים תקופתיים ומניעתיים בחינם, ישנו הסכם בין משרד הרווחה לחברת הראל עבור גילאי 18-21 במסגרות החוץ ביתיות ובפנימיות השונות. משרד הרווחה רואה חשיבות גדולה במתן שירותי טיפולי שיניים, ועל מנת שיוכל להמשיך לסייע לאלו הרוצים לקבל טיפולי שיניים גם במסגרות פרטיות, פנה המשרד לחברת הראל בבקשה להאריך את ההסכם שעומד לפוג בקרוב”.      

מחברת הראל נמסר בתגובה: “התביעה אושרה והמבוטח יקבל את מלוא תגמולי הביטוח לחשבונו הפרטי. נמשיך לעמוד לרשות המבוטח בכל שאלה והבהרה כפי שפעלנו עד היום”.

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
***************

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות