נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותבת 40 שפונתה מהוסטל עם סימני חבלה נפטרה בביה"ח

בת 40 שפונתה מהוסטל עם סימני חבלה נפטרה בביה”ח

ככל הנראה התגוררה במעון טיפולי לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בבאר שבע. הגיעה לבי"ח סורוקה במצב אנוש ומתה. המשטרה חוקרת

חדר המיון של בית חולים סורוקה. צילום: סורוקה

**** עדכון: ממשטרת מרחב הנגב נמסר כי “גופתה של המנוחה הועברה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר לבדיקת נסיבות המוות. בשלב זה אין חשד לרצח, גם אין חשודים שנחקרים בחשד למעורבות באירוע הזה. נסיבות המוות נבדקות. לאחר קבלת תוצאות הנתיחה מהמכון לרפואה משפטית תימשך חקירת המשטרה בהתאם לממצאים שיתקבלו”.

אישה בשנות ה-40 לחייה פונתה הלילה על ידי צוות מד”א מהוסטל טיפולי לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בבאר שבע כשהיא במצב אנוש ועל גופה סימני חבלה. הבוקר נקבע מותה בבית החולים סורוקה בעיר.

המשטרה הודיעה כי פתחה הבוקר בחקירת המקרה. “עם קבלת הדיווח אודות האירוע, כוחות משטרת תחנת באר שבע וזיהוי פלילי הגיעו למקום, גבו עדויות ואספו ממצאים בזירה”, נמסר מדוברות המשטרה. “סגן מפקד מרחב נגב, ניצב משנה אייל אזולאי, קיים הערכת מצב שבסיומה החליט על הקמת צוות חקירה מיוחד והטיל את החקירה ובדיקת נסיבות מותה של המנוחה על תחנת באר שבע”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות