נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיתרבות"אימפריית הכאב" תגרום לכם לתהות מי שולט במחשבות שלנו

“אימפריית הכאב” תגרום לכם לתהות מי שולט במחשבות שלנו

המשחק, הבימוי והקצב של להיט נטפליקס החדש מספקים מוצר טלוויזיוני ממכר, מניע למחשבה אבל גם מייאש. רותי זוארץ עם המלצת צפייה

תחושה של חוסר אונים מול פירמות עצומות. צילום מסך: נטפליקס

“אימפריית הכאב” היא סדרה לבעלי לב חלש בלבד. כאלה שכמוני, מגיעים לרגע הזה בערב, כשהכל כבר מאחוריך, ואתה עומד מול שלל התכנים הטלוויזיוניים ומנסה לדלות משהו שיבדר אותך, ינעים, לא יגחיך, אבל גם לא יהיה יותר מדי אפל.

למישהי כמוני, שמטופלת בכדורים פסיכיאטריים, האתגר מתעצם בעודנו עוצרים את הנשימה בלילה כדי לזכור את כל שלל מרקחת הכדורים שצריך לקחת כדי להשכיב אותנו לישון בשקט. מכורים לאותו קוקטייל, הולכים אחריו כצאן לטבח החושים, מבלי לשאול שאלות.

צפייה ב”אימפריית הכאב” תעורר אתכם להתחיל לפקפק, לפקוח עיניים ולשאול: רגע, אולי אני מכור. ולמה זה בעצם? ומי שולט במחשבותיי? וכמה ירד לי מהוויזה רק על תרופות?


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


אימפריית הכאב (Painkiller) היא מיני-סדרת דרמה אמריקאית בת 6 פרקים מבית היוצר של נטפליקס, שנוצרה על ידי מיכה פיצרמן-בלו ונואה הרפסטר. היא מבוססת על מאמר ב”ניו יורקר” בשם “המשפחה שבנתה אימפריה של כאב”, מאת פטריק ראדן קיף. הסדרה מתמקדת במשבר האופיואידים בדגש על פרדו פארמה, יצרנית אוקסיקודון, משכך כאבים ממשפחת האופיאטים.

הפרקים מבוססים על מקרים אמיתיים. כל פרק נפתח בווידוי של בן משפחה שהתמכר, ולאן זה הוביל אותו. “ריצ’ארד סאקלר חיבר את שני המרכיבים הממכרים ביותר בעולם: הרואין וחמדנות”, אומרת אידי פלאוורס, חוקרת מטעם התובע המחוזי בווירג’יניה, באחד מפרקי הסדרה.

סאקלר הוא אדם אמיתי. הוא אחד מהבעלים של חברת פרדו פארמה, חברת התרופות שאחראית במידה רבה על מגפת האופיואידים שגבתה את חייהם של כחצי מיליון איש בארצות הברית לבדה בשני העשורים האחרונים. פרדו פארמה העניקה לעולם את המתנה המפוקפקת: משכך כאבים על בסיס מורפיום בשם אוקסיקונטי. היא דחפה אותו בשיווק אגרסיבי ישירות לרופאים ורוקחים תוך הסתרת התכונות הממכרות שלו. כשאנשים התחילו למות ממנת יתר, היא גם התנערה לחלוטין מאחריות.

סאקלר הוא האיש הרע בסיפור, שגורם לך גם לאהוב אותו. הוא עוצמתי, כריזמטי, המוח מאחורי המהלכים המניפוליטיביים שאפשרו את הפצת האוקסיקונטין. הוא המנוע מאחורי, הוא האחראי להשלכות.

הגשמת שאיפות חמדניות, גם במחיר של יצירת נזק לחברה, זה לא דבר נדיר. “אימפריית הכאב” משתמשת בלא מעט דרכים, חלקן מניפולטיביות, כדי לספר סיפור מוכר וקשה לעיכול, והיא אפילו לא הסדרה הראשונה שמספרת את הסיפור שמאחורי האוקסיקונטין. עשתה זאת קודם לכן “דופסיק”, שעלתה בהולו לפני פחות משנתיים. מייקל קיטון משחק שם רופא שמעיד בבית המשפט על השפעות התרופה עליו ועל מטופליו.

צוות השחקנים “אימפריית הכאב”, פלוס הבימוי והקצב שהוא כמו נביחת כלב לכלב אחר לידו – כל אלה ביחד מספקים מוצר טלוויזיוני ממכר, מניע למחשבה אבל גם מייאש. הצפייה עלולה לייצר לצופה תחושה של חוסר אונים מול פירמות בעלות כוח עצום.

מאחורי על עץ רענן מסתתר שיח של מניפולטורים. מאחורי כל גן עדן יש גיהינום, ורצון לשלוט בנו. חלקנו חש כי נטילת כדורים הופך אותנו לאדונים לעצמנו. לא כך הדבר. כל עוד מערכת הבריאות כושלת, כי אז במקום לטפל בכאב, דוחפים לך עוד כדור, שתשתוק ותירדם. כן מרדימים אותנו כדי להתחמק מטיפול.

אימפריית הכאב תסביר לכם כמה אתם אלו שבעצם לא יודעים לשאול.
____________

“אימפריית הכאב”
נטפליקס
6 פרקים

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות