נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
הסתדרות 480-100

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאוטיזםשבוע ללימודים: גן לילדים אוטיסטים נהרס לטובת בית כנסת

שבוע ללימודים: גן לילדים אוטיסטים נהרס לטובת בית כנסת

ההורים ההמומים: "איש לא עידכן אותנו בהריסה. המבנה החדש שמיועד לילדים יהיה מוכן רק עוד חודשים". עיריית צפת: "פועלים להסדיר את המקום החדש"

הגן ההרוס בצפת

שבוע וחצי לפתיחת שנת הלימודים, עיריית צפת הרסה הלילה גן לילדים עם אוטיזם כדי להקים במקומו בית כנסת – כך מדווח הכתב עידן אבני באתר “ישראל היום”.

בשבוע שעבר, אחרי שבילו בגן בקייטנת הקיץ ,יצאו הילדים, כולם על הרצף בתפקוד גבוה, לחופשה, מתוך ידיעה שבתחילת ספטמבר הם חוזרים למקום ופותחים את שנת הלימודים הבאה. הם והוריהם לא שיערו שבן לילה הגן שלהם ייהרס.

לדברי ההורים, הדבר נודע להם לאחר שאחת האימהות ראתה במקרה את דחפורי העירייה עובדים בלילה והורסים את המקום. לטענתם, איש לא הודיע להם מראש על הכוונה לעשות זאת, וגרוע מכך, לילדיהם אין שום פתרון אחר לשנה שנפתחת עוד 10 ימים.

“נאמר לנו שהקמת המבנה החדש שאמור לקלוט את הילדים שלנו מיועדת להסתיים רק בעוד מספר חודשים”, אמר אחד ההורים המודאגים ל”ישראל היום”. “ומה נעשה עד אז? מה הילדים יעשו? איך עושים דבר כזה באישון לילה בלי לעדכן אותנו ובלי לתת פתרונות?”

לטענת אותו הורה, הגן פרוץ עכשיו והמסמכים הרפואיים ותוכניות הטיפול של הילדים חשופים לעיני כל. “כשאנחנו שואלים את העירייה מה נעשה, הם אומרים לנו שיש גן חדש”, הוא ממשיך. “אבל איפה? לא אומרים. מדובר בילדים שכל שינוי מרעיד להם את העולם. הם צריכים הכנה”.

דחפור הורס את הגן בצפת

גם אנשי מחלקת החינוך בעיריית צפת שנמצאים בחופשה והגננת של הגן לא עודכנו בתוכניות להרוס את מבנה הגן כבר בימים המעטים שנותרו לתחילת השנה. בעירייה הבטיחו להורים חלופות זמניות לילדים, אבל זה לא מספק אותם.

לדבריהם, הם ידעו על כוונה עתידית לבנות בית כנסת במקום הגן לאחר שהעירייה הבטיחה את המקום למגזר החרדי. אלא שלילדים בגילאי 3-6 לא נמצא עדיין פתרון, והם לא העלו על דעתם שההריסה תוקדם לעכשיו.

מעיריית צפת נמסר בתגובה: “כחלק מתוכנית שיפוצים הנעשית בגן, הוסר חדר חיצוני מבנייה קלה בו הייתה גם דלת חיבור לגן הילדים. על כן נוצר פתח שנחסם באופן זמני וכעת יבוצע איטום מוחלט. במסגרת אותו שיפוץ מתחם הוחלט מטעמי בטיחות לא לאפשר לילדים לשהות במקום, ועל כן גויס תקציב בסך חצי מיליון שקלים לטובת המעבר למבנה אחר, ובימים אלו פועלים במקום על מנת להסדירו בהתאם לנדרש”.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: “המשרד מימן בניית גן חדש לחינוך המיוחד במתחם בית ספר אגמים בצפת. עבודות הבנייה צפויות להסתיים בשבוע הבא. הילדים ימשיכו ללמוד בגן הישן עד כניסתם לגן החדש”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות