נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיאנשים עם מוגבלויותמשלחת ישראלית תופיע בוועדת האו"ם לזכויות אנשים עם מוגבלות

משלחת ישראלית תופיע בוועדת האו”ם לזכויות אנשים עם מוגבלות

המשלחת, שזו ההופעה הראשונה שלה במעמד זה, תציג את הפעילות בישראל ליישום זכויות אנשים עם מוגבלות. בראשה יעמוד נציב שוויון זכויות דן רשל

דן רשל, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. צילום מסך מיוטיוב
דן רשל, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. צילום מסך מיוטיוב

לראשונה, מדינת ישראל תציג בפני מוסדות האו”ם את פעילותה ליישום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ואת האתגרים המהווים חלק מהתהליך.

בראש המשלחת יעמדו דן רשל, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ד”ר גיל-עד נועם, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה למשפט בינלאומי, וכן מירב אילון-שחר, שגרירת ישראל למוסדות האו”ם בז’נבה.

ב-23 וב-24 באוגוסט תופיע המשלחת הישראלית בפני ועדת האו”ם לזכויות אנשים עם מוגבלויות. הופעתה היא חלק מהליך יישום מחויבויותיה של מדינת ישראל במסגרת האמנה הבינלאומית בדבר זכויות אנשים עם מוגבלויות. לישראל נציגה בכירה קבועה בוועדה – אודל-יה פיטוסי, בעצמה אישה עם מוגבלות – שנבחרה לפני שלוש שנים להיות הישראלית הראשונה בתפקיד.

המשלחת תכלול נציגים מגופי המדינה הרלוונטיים: נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, משרד המשפטים, משרד החוץ, משרד הרווחה, משרד הבריאות, משרד החינוך, משטרת ישראל ומחלקת הדין הבינלאומי בפרקליטות הצבאית.

האמנה בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות (Convention on the Rights of Persons with Disabilities ובקיצור CRPD) התקבלה באו”ם בחודש דצמבר 2006 ונכנסה לתוקף במאי 2008. אמנה זו מגדירה חזון וקובעת סטנדרטים בינלאומיים לזכויות אדם של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים.

מדינת ישראל אישררה את אמנת האו”ם בספטמבר 2012, וחלה עליה חובה אקטיבית לקדם שוויון לאנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים, תוך ביצוע ניטור של התקדמות היישום במדינה. ישראל אף מדווחת באופן תקופתי אודות עמידתה בהוראות האמנה לוועדת האו”ם הממונה על בחינת יישום האמנה במדינות החברות בה.

ניתן יהיה לצפות בהופעה בשידור חי ב-23.8 בשעה 16:00 (שעון ישראל) וב- 24.8 בשעה 11:00 (שעון ישראל) באתר האו”ם: http://webtv.un.org/.

**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות