נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיחינוך מיוחדהערב: הפגנת מחאה במודיעין נגד שכר המטפלים

הערב: הפגנת מחאה במודיעין נגד שכר המטפלים

השלטון המקומי מצטרף לקריאה להעלות את שכרם ל-8,000 שקל בחודש, בדומה לסייעות. איומי השביתה כוללים את מרכזי היום והתעסוקה לבוגרים, וכן את הצהרונים והמועדוניות

הפגנה בתל אביב. “הם מקבלים שכר מינימום על עבודה שהיא מקסימום

השלטון המקומי מצטרף למאבק: לאחר ההפגנות בתל אביב, חיפה, באר שבע ואשדוד במחאה על שכרם המנוך של המטפלים והמטפלות במסגרות לאנשים עם מוגבלויות, תתקיים היום (ג’) הפגנת מחאה בעיר מודיעין במתחם “עזריאלי” – לראשונה יחד עם עובדים סוציאליים ומחזיקי תיקי רווחה ברשויות השונות.

”עד שכמות גדולה של אנשים לא יתמלאו בתחושת אחריות כלפי רווחתם זה של זה, צדק חברתי לעולם לא יושג”, כתב בדף הפייסבוק שלו עמיעד טאוב, המשנה לראש עיריית מודיעין ומחזיק תיק הרווחה בעיר. טאוב הזמין את כל תושבי העיר ובכלל לתמוך במחאה נגד משרד האוצר, ולמנוע את העיצומים והשביתה בכלל המוסדות המעניקים שירותי תעסוקה ורווחה לאנשים עם מוגבלויות.

“מסגרות התעסוקה והדיור של הקהילה עומדות לפני קריסה”, כתב. “משרד האוצר חייב להיענות באופן מיידי לדרישה המוצדקת להעלות את שכר המדריכים/ות והמטפלים/ות ולא להפקיר את הילדים המיוחדים. הדרישה היא להשוות את שכר המטפלים והמטפלות במסגרות הרווחה לשכר הסייעות בחינוך המיוחד – 8,000 שקלים בחודש”.

המטפלות מאיימות להתפטר

משבר שכר המטפלים נמשך כבר שבועות ארוכים, ללא פתרון נראה לעין. ראשי ארגונים, ובהם איל”ן, אקים, אלו”ט ועוד, החליטו לארגן מחאות ברחבי הארץ כדי שעשרות אלפי אנשים עם מוגבלויות לא ייוותרו ללא טיפול מותאם.

“המטפלות לא מוכנות לעבוד בשכר הזה יותר ומאיימות להתפטר”, אמרה במהלך ההפגנה במרכז חורב בחיפה מיכל סגל, מנכ”לית אקים חיפה. “לא הגיוני שלסייעות העלו את השכר ולמטפלות לא”.

גם אשת יו”ר האופוזיציה, ליהיא לפיד, אמא לילדה על הרצף האוטיסטית, הגיעה לתמוך בדרישה הצודקת להעלות את השכר ואמרה בהפגנה בתל אביב: “הם מקבלים שכר מינימום על עבודה שהיא מקסימום. זו עבודה שצריך לתת בה את הנשמה ולהיות סבלני וסובלני, ולאהוב. על זה יצאו היום הרבה אנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם להפגין. לא על כסף בשבילם, לא על עוד כסף לחשבון הבנק שלהם. אלא כדי שישלמו יותר לאנשים אחרים, לאנשים שנותנים את הנשמה שלהם עבורם”.

“כאמא של יעלי אני אומרת, שהאנשים האלו עבורי הם כל הטוב שיש בעולם. אנחנו לא בחרנו את ילדינו המיוחדים – ילדינו לא בחרו להיות עם מוגבלויות. אבל האנשים האלו בחרו. הם בחרו בעבודת קודש שהיא קשה. זה לא יתגמל אף פעם – אף שכר. אבל אנשים שעובדים עם אנשים עם מוגבלויות – מגיע להם יותר. הרבה יותר. בשבילם באנו להפגין היום, כדי להגיד להם תודה. ושמגיע להם. הכי הכי. תנו להם שכר הוגן על עבודתם”.

מה כוללים איומי השביתה

לאחרונה אמנם נחתם הסכם שכר חדש עם תומכות החינוך (הסייעות), שבעקבותיו שכרן עלה, אולם שכר המטפלות עדיין נותר בגובה שכר מינימום, ובתנאים האלה רבות מהן מסרבות להמשיך לעבוד. כחלק מההגבלות שיושתו במידה ותצא השביתה אל הפועל, לא ייקלטו אנשים חדשים במרכזי היום ובמרכזי התעסוקה לבוגרים במצב סיעודי וטיפולי מגיל 21 ומעלה.

המשמעות: בוגרי מערכת החינוך המיוחד שיסיימו את חוק לימודיהם בחודש אוגוסט ייאלצו להישאר בביתם – ללא מסגרת. כמו כן, הארגונים מאיימים כי ישביתו באופן מלא גם את הצהרונים, את מסגרות הארכות היום ואת המועדוניות לילדים עם מוגבלות בבתי הספר החל מה-10 בספטמבר, במידה ולא יינתנו תוספות שכר לעובדים.

שירותי התעסוקה נותנים מענה לכ-12 אלף בוגרים עם מוגבלות; מערך הדיור נותן מענה ל-18 אלף אנשים עם מוגבלות; והארכות היום והמועדוניות בבתי הספר ובגנים מעניקים מענה לכ-7,500 ילדים ובני נוער עם מוגבלות.

הכרזה שפרסמו המארגנים לקראת ההפגנה הערב במודיעין
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות