נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
הסתדרות 480-100

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיחדשותבית כנסת, בריכה ומלון: ברוכים הבאים לשכונה הנגישה בישראל

בית כנסת, בריכה ומלון: ברוכים הבאים לשכונה הנגישה בישראל

שנה לאכלוס "קריית אלגה", הנה כל מה שהצלחנו לברר על השכונה החדשה והמרגשת שנבנית בימים אלה באזור השרון

בבית הכנסת יהיה מכשיר פלט קולי, לאנשים עם קושי בדיבור. צילום באדיבות אלין בית נועם

ספטמבר 2024. זהו מועד האכלוס עליו הכריזו השבוע היזמים מאחורי “קריית אלגה”, שכונה חדשה שנבנית בימים אלה באזור השרון ומיועדת להיות מונגשת כולה לאנשים עם מוגבלויות.

קריית אלגה, המכונה על ידי יזמיה “שכונת האפשרויות הבלתי מוגבלות”, היא יוזמה של עמותת אלין בית נועם, בשיתוף מספר משרדי ממשלה. הרעיון היה לבנות שכונה מעורבת לדיירים עם ובלי מוגבלות – ובה יתבצעו ההתאמות הנדרשות כדי לאפשר לאנשים עם מוגבלויות לחיות בתוכה בנוחות המירבית ועם נגישות מקסימלית. השכונה מוקמת באזור השרון, ביער אילנות, על שטח של כ-40 דונם.

“כבר ב-2017 התחלנו את עבודות ההקמה ואני שמח ששנה הבאה נוכל להשיק את הפרויקט ולהפעיל בשלב ראשון לפחות חלק מהמבנים”, מספר אמיר בר חיים, מתנדב בצוות הניהולי של הפרויקט. “בשכונה הזאת אנשים ללא מוגבלות ישתלבו באזורי החיים של אנשים עם מוגבלות. המטרה היא כמובן שכולם יוכלו לחיות ולהכיר אנשים מכלל סוגי האוכלוסייה”.

הצצה לשכונה החדשה. סרטון באדיבות אלין בית נועם

אז מה צפוי להיות בשכונה?

שיפועים: על פי התקן בישראל, שיפוע לאנשים עם מוגבלות צריך להיות שיפוע של עד 6%-8%. בשכונה החדשה השיפועים יהיו נמוכים יותר – כ-2% בממוצע – מה שיאפשר לאנשים עם כיסאות גלגלים להתנייד במרחב הציבורי ביתר קלות.

יחידות דיור חכמות: במסגרת הפרויקט נבנות, בין השאר, גם יחידות דיור חכמות לבוגרים עם מוגבלות קשה.

מקומות בילוי ומתקנים: כלל המקומות יונגשו במלואם, ובהם מסעדות, חדרי כושר, פארק אתגרי, מרכז ספורט עם בריכה חצי אולימפית ובריכה טיפולית. בעמותת אלין מקווים שהם יהיו מספיק אטרקטיביים כדי שיגיעו אליהם גם אנשים שלא מתגוררים בשכונה.

בית כנסת: הן הכניסה לבית הכנסת והן העלייה לתורה יונגשו. בנוסף, לאנשים עם קושי בדיבור יהיה מכשיר פלט קולי, כך שבמידה והם רוצים לעלות לתורה – הם יוכלו.

מקומות עבודה: היזמים מבטיחים לספק תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות – בתוך השכונה. “אנשים שיהיו כשירים לעבודה יוכלו למצוא משרות מגוונות כדי שיוכלו להתפרנס גם בשטחי השכונה”, מסביר בר חיים.

מלון: בשכונה עובדים על בית הארחה מונגש, לרווחת אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם מכל רחבי ישראל. “זה יהיה המלון הכי טוב בארץ מבחינת התאמה לאנשים עם מוגבלויות קשות”, משתף בר חיים. “הוא יכלול 12 חדרים, כשבכל חדר יש מנוף תקרה, מקלחת נגישה, מיטות חשמליות ועוד”.

אולם הספורט, שיותאם לכל הענפים הפרא-לימפיים (צילום באדיבות אלין בית נועם)
יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות