נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאוטיזם"חינוך זה הייעוד שלי": אנה, סייעת אוטיסטית, פותחת שנת לימודים

“חינוך זה הייעוד שלי”: אנה, סייעת אוטיסטית, פותחת שנת לימודים

אחרי שירות לאומי מוצלח: אנה גופמן, בת 23 על הרצף האוטיסטי, תחל בשבוע הבא לעבוד לראשונה כסייעת מן המניין בגני הילדים של קיבוץ נחשונים

אנה גופמן והילדים בגן

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

שבוע הבא הולך להיות מרגש לא רק עבור עשרות אלפי ילדים עם צרכים מיוחדים שיפתחו את שנת הלימודים החדשה, אלא גם בשביל אנה גופמן, צעירה אוטיסטית שתחל לעבוד לראשונה כסייעת מן המניין בגני הילדים של קיבוץ נחשונים.

גופמן, בת 23, מתגוררת מגיל 13 ב”בית בראש העין” של ארגון אלאור. במקביל, השתלבה בהצלחה בבית ספר אופק בהרצליה ובמגוון פעילויות של בית אפק בראש העין, שגם סייע לה בקבלת כלים הנוגעים לתחום החינוך.

הכישורים שרכשה סייעו לה להתקבל לתוכנית של ארגון עמינדב, המאפשרת לצעירים עם מוגבלויות, ובהם צעירים על הרצף האוטיסטי, להשתלב במערך השירות הלאומי. הצעירים האלו משרתים במשך שנה או שנתיים (30 עד 40 שעות שבועיות) במגזר החברתי והציבורי במקומות כמו גני ילדים, בתי ספר, בתי חולים, בתי אבות, מוסדות המטפלים בילדים עם צרכים מיוחדים ועמותות שונות. בתום השירות הם זכאים לכל הזכויות של חיילים משוחררים.

את השירות הלאומי שלה עשתה אנה בגן שילה בראש העין, שם טיפלה במשך שנתיים כסייעת לגננות בעשרות ילדים בגילאי גן חובה. היא סיימה את השירות בהצטיינות וחיפשה את השלב הבא שלה בתחום החינוך. עכשיו הוא הגיע.

הייעוד שלי נמצא בחינוך”, מצהירה גופמן. “אני אוהבת לעבוד עם ילדים, להקריא סיפורים ולהכין את הגן לפעילות מדי יום. אני מגיעה לגן בכל יום בשעה 8:30 בבוקר ונמצאת עד 14:00. אני אוהבת גם לרקוד עם הילדים ולשמח אותם. זכיתי בשירות הלאומי שלי בצוות גננות שנתן לי מקום לבוא לידי ביטוי ולהרגיש שותפה מלאה בעבודה. יש לי קשר טוב מאוד איתן והן נותנות לי ביטחון. החלום שלי הוא להמשיך ולהתקדם בתחום החינוך. אני מתחילה לעבוד בגנים של קיבוץ נחשונים עם גילאי שנתיים עד שלוש ואני מאוד נרגשת לקראת העבודה הראשונה שלי בחיים האזרחיים”.

“הבית בראש העין” שבו התבגרה גופמן משמש בית לדיירים שמאובחנים עם רמות שונות של אוטיזם. הבית מחולק לשלושה בתים: בית ים, בית אפק ובית אלמוג. בכל בית 12 דיירים. באלאור אומרים שהמטרה שלהם היא להבטיח לדיירים איכות חיים ולסייע להם בפיתוח כישורי חיים הנוגעים לתקשורת בינאישית, תפקודים אישיים (לבוש, אכילה, רחצה וכו’), שילוב בתעסוקה ותוכן לשעות הפנאי. הדיירים הבוגרים במקום משתלבים בבקרים במקומות תעסוקה ולמידה. הדיירים הצעירים משתלבים בבתי ספר ולאחר מכן בחוגים טיפוליים ופעילויות פנאי והעשרה המותאמים להם באופן אישי.

**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות