נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
הסתדרות 480-100

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותמטה המאבק של המטפלים: סיכמנו עם הרווחה והאוצר על העלאת השכר

מטה המאבק של המטפלים: סיכמנו עם הרווחה והאוצר על העלאת השכר

הארגונים: הוסכם להעלות את שכר המטפלים בילדים ואנשים עם מוגבלות לכ-7,250 שקלים בחודש, ולכן איום ההשבתה הוסר. משרד הרווחה: זה עוד לא סגור

הפגנה בתל אביב למען העלאת שכר המטפלים

**** עדכון: גם משרדי האוצר והרווחה אישרו את דבר ההסכם.

לאחר מאבק עיקש, במטה המאבק של המטפלים והמדריכים של אנשים וילדים עם מוגבלות טוענים כי לפני כמה שעות הושג הסכם עם משרדי האוצר והרווחה על העלאת שכר המטפלים.

לדברי מטה המאבק, על פי עיקרי ההסכם משרד הרווחה והביטחון החברתי ישפה את הארגונים להעלאת שכר המטפלים והמדריכים במסגרות הדיור (הפועלות 24/7), כך ששכרם יגיע ל-7,300 שקלים בחודש למשרה מלאה. במסגרות היום והתעסוקה (שהפעילות בהן היא יומית) השכר יעלה ל-7,200 שקלים לחודש למשרה מלאה. זאת, בהשוואה לשכר כיום העומד על 5,572 שקלים לחודש בו תוקצבו משרות אלה. הסכם השכר החדש נאמד על ידי משרדי האוצר והרווחה בתוספת של 330 מיליון שקלים לשנה.

תוספות התקציב לארגונים צפויות להיות מבוצעות בשתי פעימות. בפעימה הראשונה הארגונים ישופו בתוספת תקציבית לצורכי שכר המטפלים והמדריכים כבר בחודש ספטמבר הקרוב. בפעימה השנייה תינתן לכלל המטפלים והמדריכים תוספת שכר חודשית בסך 500 שקלים, לאחר שיעברו הכשרה מקצועית על ידי משרד הרווחה ובמימון המדינה. הכשרה זו הינה בסיסית ותאפשר, לדברי השותפים להסכם, שירות וטיפול טובים יותר באנשים ובילדים עם מוגבלות. תוספת שכר זו בסך 500 שקלים תוענק למטפלים ולמדריכים החל מחודש יוני 2024, ובכך יגיע שכרם לסך של 7,200 עד 7,300 שקלים בחודש, כאמור.

יצוין כי תוספת שכר זו הינה עבור משרה בהיקף מלא. הארגונים יוכלו להיעזר בתוספת זו באופן דיפרנציאלי בתגמול עובדים על פי פרמטרים של עבודה סיעודית (שהינה מאתגרת יותר), ותק, היקף משמרות וכדומה.

“איום ההשבתה הוסר”

במטה המאבק מעדכנים עוד כי עם ההסכמה על עיקרי הסכם השכר החדש הוסר איום ההשבתה של מסגרות היום לאנשים וילדים עם מוגבלות ושעריהם ייפתחו כמתוכנן החל ממחר, 1 בספטמבר.

סיגל פרץ יהלומי, מנכ”לית אקים וראש מטה המאבק, שניהלה את הדיונים הקדחתניים מול משרדי הרווחה והאוצר בהשתתפות חבריה לוועד המטה, מסרה: “זו נקודת מפנה היסטורית ביחס החברה לאנשים עם מוגבלות ובקביעת סדר עדיפות שרואה אותם. לא רק כמס שפתיים אלא באמצעות הקצאה בפועל של משאבים כספיים.

“מדובר בהסכם שכר שמביא שינוי אדיר לאלפי המטפלים והמדריכים – תומכים מקצועיים של אנשים עם מוגבלות – המעניק הכרה וכבוד על עבודתם הקשה, ובכך מחזק את חשיבות התמיכה וההכללה של אנשים עם מוגבלות בחברה שלנו.

“ההסכם מושתת על הגדרת תפקיד המטפל/ת והמדריכ/ה כתומכ/ת מקצועי/ת של אדם עם מוגבלות, על הכשרה מקצועית ברוח תפיסה ממוקדת-אדם המושתתת על שייכות לקהילה ושמירה על ריבונותו של האדם עם המוגבלות ושמיעת קולו, וכן על עדכוני שכר.

“כולי תקווה שכעת נוכל למלא את תקני כוח האדם החסרים בעובדים טובים ואיכותיים ונוכל להתקדם גם לשלב יישום החוק החדש בינואר 2024, לפיו כל אדם יוכל לחיות בקהילה (גם אדם שזקוק לתמיכות מרובות), ושיהיו עובדים שיתגייסו לשורות הארגונים ויסייעו לנו להוביל מהפיכה זו במדינה.

“תודתנו העמוקה נתונה למשרדי האוצר והרווחה על ניהול משא ומתן באופן שאיפשר למנוע את השבתת המסגרות, ומתוך ראיית צורכיהם של אנשים וילדים עם מוגבלות בישראל. אני גאה בחבריי ושותפיי – האנשים עם המוגבלות וההורים של העמותות, שלא הפסיקו להביע את הכרת התודה שלהם ותמיכתם בצוותים, וכן למנכ”לי העמותות על המאבק העיקש שניהלנו למען כבודם ושכרם של אנשי הצוות ושל האנשים עם המוגבלות”.

סגנית שר האוצר, ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית). צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
סגנית שר האוצר, ח”כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית). צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סגנית השר וולדיגר: “חיזוק רציני מאווד לתחום”

ממשרד האוצר וממשרד הרווחה נמסר: “לאחר עבודת מטה ממושכת בין משרד האוצר, משרד הרווחה, הארגונים האמונים על הטיפול באנשים עם מוגבלות, בהובלת סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר, ולאור החשיבות הרבה של הטיפול באנשים עם מוגבלויות, הוחלט בפתחה של שנת הלימודים תשפ”ד על הכרה בטיפול באנשים עם מוגבלויות כמקצוע בעל מעמד מיוחד המצריך הכשרה בסיסית.

“במסגרת זו, יוקצו מאות מיליוני שקלים לטובת חיזוק מעמד המטפלים באנשים עם מוגבלויות, תוך יצירת מערך הכשרות ייעודי לעוסקים בתחום. המהלך יקדם באופן משמעותי את תפיסת הטיפול החדשה ברוח ‘חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות’. המהלך מסדיר את הפרופסיה המקצועית של תומכים לאנשים עם מוגבלות על ידי קידום המקצועיות שלהם על ידי הכשרות שבגינן יזכו גם לתוספת שכר”.

סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר, שדחפה את המהלך קדימה, מסרה: “ההסכם הזה מביא לידי ביטוי את התפיסה החברתית העמוקה שלנו. מי שעובדים עם אוכלוסיות המתמודדים עם מוגבלות מקבלים היום חיזוק רציני מאוד. אנחנו משדרגים את השכר שלהם, מעניקים להם מעמד ופרופסיה. המטופלים זקוקים ליציבות, וההסכם הזה ישאיר את העובדים בתחום. זו תוכנית רחבה ומצוינת, ואני שמחה שהמאמצים שהשקענו נשאו פרי”.

**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות