נושאים קשורים

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"



משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"
ראשיחדשותאילת: תלמיד חינוך מיוחד הוכה קשות על ידי תלמידים

אילת: תלמיד חינוך מיוחד הוכה קשות על ידי תלמידים

הנער, שספג מכות חמורות בגופו ובראשו, פונה לבית החולים "יוספטל". בית הספר לא דיווח על האירוע. "אין מילים לתאר את האלימות הקשה, בתוך שטח בית הספר"

מתוך סרטון שמתעד את מקרה האלימות. הקורבן מוקף בעיגול אדום

רצף האירועים האלימים בימים האחרונים במערכת החינוך בישראל לא פוסח גם על החינוך המיוחד. בתיעוד מטריד וקשה שפרסם אתמול (ב’) ניצן שפירא באתר N12, נראה תלמיד חינוך מיוחד מבית ספר בעיר אילת נדחף ומופל על הרצפה. לאחר מכן מספר תלמידים חובטים בחוזקה בגופו ובראשו, ודורכים עליו.

לאחר התקיפה, הנער פונה לבית החולים יוספטל בעיר. בית הספר לא דיווח על האירוע, והוא התגלה רק על ידי שוטר מהעיר שלקח מהנער הפצוע עדות בעקבות החבלות שעל גופו. בעקבות כך עוכב נער אחד לחקירה במשטרה, ועוד נערים צפויים למסור עדות בהמשך על פרטי האירוע.

“מדובר במקרה יוצא דופן ומזעזע של אלימות קשה, בתוך שטח בית הספר”, אמרו גורמים ל-N12. “אין מילים לתאר את האלימות הקשה שהופנתה כלפי אותו תלמיד, במקום שבו הוא צריך להיות הכי מוגן שיש”.

מ”מ מפקד משטרת מרחב אילת, סנ”צ משה קראדי, התייחס גם הוא לתקרית הקשה ואמר: “אנו עוקבים בדאגה אחר מגמת העלייה המתמשכת של תופעת האלימות בקרב בני נוער בתוך כתלי בתי הספר – אלימות שהפכה לנגע חברתי. המשטרה פועלת לאורך השנה בפעולות מניעה, כמו שיחות והרצאות בבתי הספר, שבמהלכן מנסים להסביר לבני הנוער על המשמעויות וההשלכות הנלוות לפתיחת הליך פלילי והשפעתו ארוכת הטווח. אני קורא להורים למלא את האחריות המוטלת עליהם – לשוחח עם ילדיהם ולהפגין מעורבות בחייהם ובמעשיהם כשהם לא בנוכחותם. המשטרה פועלת באפס סבלנות כלפי מקרים מסוג זה, בדגש על עבירות בריונות”.

**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
**************

ממשרד החינוך נמסר כי “אנחנו רואים את האירוע בחומרה, וכי המקרה דווח לכל גורמי המקצוע הרלוונטיים. כל המעורבים טופלו משמעתית. כמו כן התקיימה פעילות “הסברה חינוכית” בכיתות בית הספר.

אלימות גם בחדרה

המקרה באילת מתווסף לתיעוד אלים בעיר חדרה, בו ילד הותקף לאחרונה על ידי חבורת נערים בכיתתו. הנערים היכו את הילד, בעטו בו ואף זרקו לעברו כפכף שפגע בפניו. בנוסף לכך, אתמול (שני) המשטרה פתחה בחקירת תיעוד נוסף בו נראים בני נוער תוקפים באלימות קשה נער אחר, מקניטים אותו ומכים אותו עד זוב דם. בתוך כך, המשטרה הודיעה כי היא עצרה ארבעה נערים בני 15 עד 17 תושבי העיר, בחשד למעורבות ב”סדרת אירועי אלימות חמורים” בין קבוצות נערים.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות