נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםגם אוטיסט, גם טייס, ועכשיו הוא יוצא למסע הסברה אווירי

גם אוטיסט, גם טייס, ועכשיו הוא יוצא למסע הסברה אווירי

במסע, שיכלול 28 ערים באוסטרליה, מתכוון היידן מקדונלד לקדם ערכים של הכלה ושילוב בחברה: "צריך לשפוט אדם לפי יכולתו ולא מוגבלותו"

היידן מקדונלד עם הוריו והמטוס. צילום מפייסבוק

המדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

היידן מקדונלד בן ה-22, תושב אוסטרליה, הוא גם אוטיסט וגם טייס. בשבת האחרונה הוא יצא למסע אווירי (סולו) בן חודשיים ברחבי היבשת במטרה אחת: להעלות מודעות לאוטיזם.

המסע החל בעיר החוף אספרנס, בה מתגורר מקדונלד, והוא צפוי לכלול 28 ערים שונות. בערים האלה הוא מתכנן לשוחח עם ילדים ובני נוער על חוויותיו כצעיר עם אוטיזם שבוחר להגשים את חלומותיו. “צריך לשפוט כל אדם על פי יכולתו ולא על פי מוגבלותו”, הוא נותן בקצרה את “האני מאמין” שלו.

לפי המסלול המתוכנן, מקדונלד יטוס במטוס האולטרה-לייט שלו לדרום אוסטרליה, יחלוף על פני המדינות המזרחיות, מעל הטריטוריה הצפונית, ולאחר מכן לאורך החוף המערבי. במהלך הדרך הוא צפוי לנחות בעיירות אזוריות ובקהילות כפריות כדי לדבר עם תלמידי בתי ספר וקבוצות קהילתיות על אוטיזם וכיצד החברה יכולה להיות יותר קשובה, מכילה ומקבלת כלפי אוטיסטים. “זו משימה לא פשוטה לביצוע”, הוא מודה, “אני מנסה לשמור על קור רוח לגבי זה, כי אחרת אאבד את עצמי מפחד ומעצבנות”.

מקדונלד מחזיק בתעודת טייס פנאי ולא ברישיון טיס מלא. על מנת לקבל רישיון כזה באוסטרליה יש להציג תעודה רפואית מסוג Class 2. בפעם האחרונה שהגיש בקשה לרישיון טיס, הוא נדחה לטענתו בגלל האוטיזם. “אנשים צריכים להפסיק להסתכל על אוטיזם כעל בעיה רפואית, ובמקום זה להתחיל להתמקד במחסומים בחברה שמונעים מאנשים עם אוטיזם לחיות חיים מלאים”, הוא אומר. “רוב הציבור עדיין מתייחס אלינו כאילו אנחנו נטל, כאילו צריך לתקן אותנו. נמאס לי מזה”.

פלר, אימו של היידן, גאה לספר שהקמפיין החברתי של בנה זוכה לתהודה רחבה בקרב אוטיסטים ובקרב הוריהם, והיא מקווה שזה יוביל לשינוי. “הרבה צעירים והורים יצרו איתנו קשר”, היא מספרת. “כמו היידן, גם הם אוהבים תעופה ורוצים לטוס. אני שמחה שהיידן מוכיח שזה אפשרי. אני טסתי עם לא מעט טייסים פרטיים ויש לי אמון מוחלט בהיידן. התרשמתי ממנו מאוד והרגשתי בטוחה”.

לעמוד היוטיוב של היידן:

https://youtube.com/@WIngsWithoutBarriers?si=uCFWFSr3u8fkZ7Tu

************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות