נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשישווים סיפור"לא האמנתי שזה יקרה לי, אבל מצאתי את אהבת חיי"

“לא האמנתי שזה יקרה לי, אבל מצאתי את אהבת חיי”

רועי ונועה מוטעי הכירו במסגרת מפגשים חברתיים לאנשים עם מוגבלות, שעורכת עמותת "לבב חברתי". תוך זמן קצר התאהבו – והסיפור הסתיים בחתונה

אנחנו רוצים שיוכלו למצוא את בחיר ליבם כמוהם”. רועי ונועה מוטעי (צילום מהאלבום המשפחתי)

המדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

לא בכל יום אנחנו מוצאים אהבת אמת. יש כאלה שזה קורה להם רק פעם בחיים, ולאחרים אף פעם. אבל זה בדיוק מה שקרה לרועי ונועה מוטעי, שהכירו במסגרת מפגשים של עמותת “לבב חברתי” – במטרה לייצר מסגרות חברתיות לאנשים עם מוגבלויות. הניצוץ היה מיידי, מערכת היחסים העמיקה – ולאחר שנתיים הם התחתנו. “הם זוג המאה שלנו”, מתגאים בעמותה.

הכל החל לפני שבע שנים כשרועי מוטעי (35) מחולון, שמאובחן עם תסמונת טורט, החל ללכת למפגשים של “לבב חברתי” באופן קבוע. “הגעתי לשם בגלל בעיות חברתיות”, הוא מספר. “היה לי קשה להשתלב. אנשים נידו אותי בגלל הטורט ולקחתי את זה קשה. בזכות המפגשים הצלחתי ליצור קשרים חברתיים ברמה גבוהה”. במקביל החל גם להשתתף בחוג התיאטרון של העמותה, פגש עוד אנשים ולדבריו חיזק מאוד את בטחונו העצמי.

לפני ארבע שנים הוא פגש לראשונה את נועה שרף (34) מהרצליה, שמאובחנת עם בעיות קשב וריכוז. לאחר כמה חודשים, החלו השניים לבלות יחד גם מחוץ למסגרת העמותה. “התחברתי אליה מאוד, ואני שמח שזה היה הדדי”, הוא מספר.

************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

לאחר שנה של זוגיות, רועי הבין שזו האישה שהוא רוצה לבלות איתה את כל חייו – והציע לה נישואים. “לא האמנתי שזה יקרה, אבל מצאתי את אהבת חיי”, הוא מספר בהתרגשות. ונועה מודה: “שמחתי מאוד שהוא הציע לי”.

“רועי ונועה הם זוג המאה שלנו”, אומרת בגאווה חני רייפן, מנהלת העמותה. “אנחנו כל כך שמחים שהפעילות שלנו מקרבת בין אנשים, וגורמת להם למצוא שותפים לכל החיים”. כדי לעזור ליותר אנשים, העמותה פותחת קבוצות חדשות ובמהלך ספטמבר ייערכו סדנאות זוגיות נוספות. “אנחנו רוצים שכמו רועי ונועה כולם יוכלו למצוא את בחיר ליבם”, אומרת רייפן.

מה בעצם מטרת המפגשים שלכם? זה סדנת שידוכים?

רייפן: “המפגשים שלנו לפני הכל עוזרים למשתתפים למצוא חברויות ולהתגבר על חוסר ביטחון. יש פעילויות חברתיות ויש גם סדנאות זוגיות לאנשים עם צרכים מיוחדים בפרט, ולאנשים שמתקשים ליצור קשרים חברתיים בכלל. העמותה פועלת כבר 34 שנים והיא הראשונה שזיהתה את הצורך של אנשים עם מוגבלות בתמיכה חברתית, ופעלה לשיפור המצב. לפנינו היו ארגונים שעסקו בעיקר בדיור, תעסוקה ושיקום, כמו בית אקשטיין, ניצן, איזי שפירא ועוד, אבל לא בפן החברתי”.

אחת ממקימות העמותה הייתה אמה של רייפן. כשנפטרה, החליטה חני להמשיך את פועלה. “זו ממש הייתה הצוואה שלה, ואני שמחה מאוד להמשיך את הפעילות ולקיים אותה”, היא אומרת.

איך מתנהלים המפגשים?

“הם נערכים כל שבוע במשך שעה וחצי. כיום יש 19 קבוצות ברחבי הארץ. כל קבוצה מונה בין 10-15 משתתפים, בגילאי 18-60, כשכל משתתף מצטרף לקבוצה על פי רמת התפקוד שלו. אנחנו באמת עושים את המיטב על מנת שכל קבוצה תוכל להשתלב בקלות ושכל אחד יוכל להכיר אנשים דומים לו וליצור שיחה טובה. את הקבוצות מלווים מדריכים מקצועיים בעלי רקע בהנחייה, ביניהם פסיכולוגית, סקסולוגית, אנשים מתחום העבודה הסוציאלית ועוד. מנהלת ההדרכה והשיווק בעמותה היא קתי סמואל, בעלת תארים בפסיכולוגיה ומגדר ומנחה של סדנאות זוגיות”.

מה עוד אתם עושים מלבד המפגשים האלה?

“העמותה מארגנת גם פעילויות חברתיות שונות כמו יציאה למסעדה, באולינג, טיולים בארץ וכדומה. בנוסף, כל שנה אנחנו יוצאים לטיול בחו”ל, כשכל קבוצה מכירה קבוצות חדשות ויוצרת קשרים נוספים”.

לאתר של עמותת לבב הקליקו כאן

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות