נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיתרבותהעונה השישית של "שלדון הצעיר" תמיס לכם את הלב

העונה השישית של “שלדון הצעיר” תמיס לכם את הלב

זו סדרה מרגשת לכל המשפחה אבל לא עוד דיסני מיופייף, והכי חשוב: היא פשוט מצחיקה. בינג' חובה לחגי תשרי

שלדון הצעיר. צילום יח”צ

העונה השישית של “שלדון הצעיר” (Young Sheldon), סדרת הבת של “המפץ הגדול”, עלתה לאחרונה לשידור בישראל, והסדרה כולה (אם לא צפיתם עד כה) היא לגמרי הבינג’ שלכם לחגי תשרי. זוהי סדרה שמחזירה לסיטקום האמריקאי את הכבוד האבוד שלו. גם אינטליגנטית, וגם צובטת לב.

שלדון קופר (איאן ארמיטאג’) בעל פני המלאך הוא ילד בן 9 (בעונה הראשונה, ומאז התבגר בהתאמה לעונות), חכם להפליא ביחס לגילו ובקיא בכל סוגי המתמטיקה והמדעים.

שלדון לעיתים חסר הבנה מלאה ברמזים ובאינטראקציות חברתיות, בנוסף לתחושת העליונות שלו כלפי כל מי שסביבו בזכות האינטליגנציה שלו. בעקבות הידע העצום שלו, הוא הוקפץ לכיתה ט’ ביחד עם ג’ורג’י. בתחילת העונה הרביעית, הוא מסיים את לימודיו בתיכון ועובר ללמוד במכללה.

לאורך כל הסדרה, שלדון לא מוגדר באופן ברור כאוטיסט (גם יוצרי הסדרה מעולם לא אישרו זאת), אבל צופים רבים מזהים את התנהגותו על הספקטרום האוטיסטי, ומנתחים כך את קשיי התקשורת שלו עם סביבות ואת מאבקו המתמיד להשתלב בעולם.

ג’ורג קופר ג’וניור (מונטנה ג’ורדן), אחיו הגדול של שלדון שמבוגר ממנו בחמש שנים, לא מחבב את שלדון ולא מהסס להציק לו. הוא לא חכם ולכן הוא מושא ללעג על ידי בני המשפחה.

גם מיסי קופר (רייגן רבורד), אחותו התאומה, מקניטה אותו לעיתים קרובות. היא איננה בעלת הישגים אקדמיים כמוהו, אבל היא שנונה ובעלת כישורים חברתיים טובים ממנו. לכן לפעמים שלדון נעזר במיסי בסיטואציות חברתיות.

הסדרה עושה חסד עם אוטיסטים, מגלה את פניהם טובות הלב והתמימות, ומקפידה להבהיר שאוטיזם זה רק שיא האונות, לשאול את הלמה ולתהות על הקנקן של המובן מאליו. היא משמיטה מהטקסיות של “הנורמליים” את כל הנימוס והפוליטיקלי קורקט שלהם, ומגישה באמצעות שלדון את האמת שלא נעים לדבר עליה.

יש אינספור תקריות בקומדיה הזו שיכלו להיות טרגדיה, כמו הפעם ההיא ששלדון נחנק מנקניקיה, עד שאביו מנער אותו והוא פולט אותה, ומאז שלדון לא אוכל אוכל מוצק, ומגיע עד פסיכיאטר מטורלל. זוהי סצינה שיכלה בקלות להיות אפלה, אך במקום זה היא מאירת עיניים, מצחיקה וכל כך הופכת את שלדון להכי שפוי מבין כל הקקופוניה הנורמלית מסביבו.

זוהי סדרה לכל המשפחה, אבל לא סתם עוד דיסני מיופייף. יש לה נופך של קומיקס, כל העטיפה שלה הכי לא נופלת לקלישאות, כל דמות וייחודה. ובעיקר היא פשוט מצחיקה. צפייה בה תגרום לכם בקלות להתאהב בשלדון הצעיר, ולרצות לאמץ אותו מבין כל שאר הדמויות.

גם רשת CBS הוכיחה שהיא מאמינה בשלדון הצעיר, כשבראשית 2021 חידשה את הסדרה לעונה חמישית, שישית ושביעית. בישראל, הסדרה משודרת ב-Yes ובסלקום TV.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות