נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשותקבוצת שחקנים עם אוטיזם יככבו במחזמר חדש בברודווי

קבוצת שחקנים עם אוטיזם יככבו במחזמר חדש בברודווי

"איך לרקוד באוהיו" יעלה בסתיו הקרוב על הבמות, ויספר את סיפורם של קבוצת צעירים אוטיסטים שמתכוננים לנשף ריקודים. צפו בסרטון ובו הצצה ראשונה למופע

הופעה ראשונה בברודוויי. המחזמר “איך לרקוד באוהיו” (צילום מסך: יוטיוב)

כזה עוד לא היה: בסתיו הקרוב יעלה על הבמה בברודווי ניו יורק מחזמר חדש, בו כל הדמויות הראשיות יגולמו על ידי שחקנים על הספקטרום האוטיסטי. המחזמר, “איך לרקוד באוהיו”, מבוסס על סרט תיעודי משנת 2015 של היוצרת אלכסנדרה שיווה.

סרטה של שיווה, שהופק בשיתוף עם רשת HBO, מספר על קבוצת צעירים ומתבגרים, כולם על הרצף האוטיסטי, שבשיתוף פעולה עם הפסיכולוג שלהם ממרכז הייעוץ, מתכוננים לאחד האתגרים הקשים בחייהם – נשף ריקודים.

************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

************

המחזמר, כמו הסרט, חוקר את סיפורם של שבעה צעירים אוטיסטים שמתכוננים לנשף האביב במרכז הייעוץ הקבוצתי שלהם בקולומבוס, אוהיו. הקאסט מורכב משחקני ברודווי ותיקים, לצד שבעה שחקנים אוטיסטים, שכולם מבצעים את הופעת הבכורה שלהם בברודווי. זהו סיפור על קבוצת אנשים שעומדים על סף השלב הבא של חייהם, שמתמודדים עם תקוות ופחדים, ומוכנים לעשות צעד ראשון משמעותי ולרקוד. המחזמר עוסק גם בצורך האוניברסלי להשתייך, ובאומץ הנדרש כדי להוציא את עצמך לעולם.

שניים מהשחקנים, אמיליה פיי וקונור טייג, סיפרו בראיונות לתקשורת על החשיבות של העלאת המופע הזה לבמה. “כולנו פשוט כל כך נרגשים”, אמר טייג. “הרגע הזה הוא כל מה שעבדנו בשבילו ועכשיו הוא סוף סוף כאן”.

פיי הוסיפה כי “אנחנו נרגשים שכל כך הרבה אנשים יוכלו לראות את הסיפור הזה. המחזמר כל כך ייחודי ומגוון, לא רק בכל הנוגע למגדר, אלא גם בזה שהוא משלב אנשים על הספקטרום האוטיסטי. אנחנו זוכים לעלות לשם ולחגוג יחד אהבה על הבמה כל ערב, וזה פשוט נפלא”.

“איך לרקוד באוהיו” יעלה ב-15 בנובמבר בתיאטרון בלסקו בניו יורק.

צפו בהצצה ראשונה מתוך המחזמר:

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות