נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזם10 הנחיות להנגשת המצב להורים לילדים אוטיסטים

10 הנחיות להנגשת המצב להורים לילדים אוטיסטים

בעקבות המצב הביטחוני המורכב: מרכז "מראות" לאוטיזם מוסר לציבור הנחיות חשובות להעברת מידע והרגעה למשפחות עם ילדים על הרצף

פעוטה עם אוטיזם ואמא שלה (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק
פעוטה עם אוטיזם ואמא שלה (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק

בעקבות אירועי ההסלמה הביטחונית, הורים לילדים עם אוטיזם בתפקודים שונים נתקלים במצב בעייתי בהנגשת המצב לילדיהם. המרכז לאוטיזם “מראות”, הפועל במסגרת המכון להתפתחות הילד ומתחמה באבחון וטיפול לילדים בגילאי 18-6 בבית החולים איכילוב, מסביר מה לעשות ברגעי הלחץ וכיצד להסביר לילדים את המצב.

1. הסבירו את המצב בקצרה

“צריך להסביר לילד בצורה בטוחה שהמצב כרגע שונה, ולהשתמש בדוגמאות שיבין. למשל: במצב הנוכחי לא הולכים לבית הספר”, מסבירה ד”ר חגית נגר, מנהלת מרכז “מראות”.

2. בנו שגרה מרגיעה

“במידה ויש אזעקה, הנגישו אותה בצורה נחמדה, ותגידו לילדים שצריך לרוץ לממ”ד”, מסבירה נגר. “במידה והילד בתפקוד גבוה, ומקל עליו להיות בשליטה, תנו לו להיות ‘אחראי על הממ”ד’. פעולה זו תקנה לו ביטחון, ותיתן לו תחושה של שליטה על המצב”.

3. תנו לילדיכם להתעסק בתחום שהם אוהבים

פעולה זו קריטית כדי להרגיע את ילדיכם, ולהשכיח מהם את המצב. “למשל, אם הילד שלכם אוהב לשחק במכוניות תנו לו לשחק בהם”, אומרת ד”ר נגר.

4. הסבירו את המצב גם לילדיכם שאינם על הרצף

“במידה ויש לכם מספר ילדים שחלקם עם אוטיזם וחלקם בלי, הסבירו להם ביחד את המצב”, מסבירה ד”ר נגר. “זו יכולה להיות דרך נפלאה לחבר בין האחים ולגרום לילדים ללא אוטיזם להכיר את תחומי העניין של אחיהם”.

5. שאלו את ילדיכם: “איזה קושי אתם חווים?”

כדי להקל על ילדכם, שאלו אותם במה הם מתקשים בימים אלו, ואיזה קושי הם חווים. תנו לו לבטא את הקושי בכל דרך בה הוא יכול. “הקושי של הילד יכול לבוא לידי ביטוי בנגינה, ציור, דיבור, גזירה, הדבקה, הקלטה וכל דרך נוספת שעוזרת לו להתגבר על מצבי לחץ”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


6. לא ללחוץ, לקבל בהבנה

“במידה וניסיתם להקל על הלחץ של ילדיכם בכל הדרכים האלו, והוא לא משתף פעולה ובוחר שלא להגיב, אל תלחצו עליו – וקבלו זאת בהבנה. “חשוב מאוד לתת לילד להתנהג כרצונו ולא להכריח יתר על המידה, כדי לא להכניס אותו למצב של לחץ מוגבר”, מוסיפה ד”ר נגר.

7. הקלו בעזרת מגע

במידה והילד מרגיש בנוח עם זה, חבקו אותו. במידה ויש חיית מחמד בבית, והילד אוהב להיות איתה, אז תנו לו להיות איתה הרבה. “זוהי דרך נפלאה להתגבר על המצב”, היא מסבירה.

8. תנו לילדיכם לשוחח עם ילדים בני גילו

“השתדלו שהשיחות יהיו עם ילדים שהוא מכיר, ולא עם ילדים אחרים כדי שירגיש בנוח”, אומרת ד”ר נגר. “נסו לכוון את השיחה ונושאיה לתחומים שלא קשורים למצב הנוכחי, על מנת להפחית את הלחץ”.

9. הפחיתו גירויים סנסוריים

“סייעו לילדיכם בעזרת הפחתת רעשים, אורות וריחות שגורמים לילד להיכנס למצב של מצוקה, כמובן שהכול בהתאם לצרכי הילד”, אומרת מנהלת מרכז “מראות”.

10. אל תפחדו לשאול שאלות

במידה ואתם זקוקים לסיוע נוסף, אתם מוזמנים לפנות למרכז “מראות” במייל, והם יענו במהרה: [email protected]

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות