נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםהאם אוטיזם זה לכל החיים? לפי מחקר חדש, לא בכל המקרים

האם אוטיזם זה לכל החיים? לפי מחקר חדש, לא בכל המקרים

חוקרים אמריקאים בכירים גילו כי חלק מהילדים המאובחנים עם אוטיזם כפעוטות – יוצאים מהספקטרום עד גיל 6: "אבחון בגיל צעיר עשוי לא להחזיק לאורך זמן, חשוב לעקוב"

צילום אילוסטרציה

הורים שילדם אובחן עם אוטיזם מעריכים שזה לכל החיים, אבל מחקר אמריקאי חדש מטיל בזה ספק. המחקר עקב אחר 213 ילדים שאובחנו כפעוטות עם אוטיזם, ומצא כי 37% מהם כבר לא עמדו בקריטריונים לתסמונת כשהגיעו לגיל בית ספר מוקדם (6). הממצאים פורסמו בכתב העת JAMA Pediatrics.

אחת ממובילי המחקר, ד”ר אליזבת הרסטד, מהמרכז לרפואה התפתחותית בבית החולים לילדים בבוסטון, אמרה כי היא מאמינה שהממצא הזה מצביע על כך שילדים עם אוטיזם אינם דומים זה לזה, ויכולים להיות להם מגוון מסלולים התפתחותיים. “זה מעצים מידע למשפחות”, אמרה הרסטד. “הממצאים שלנו מצביעים על כך שיש להעריך מחדש ילדים מעת לעת כדי לבדוק את התקדמותם”.

עם זאת, המחקר, שנקרא Boston Outcomes of Autism in Toddlers (BOAT), העלה גם שאלות לגבי הצורך בהתערבויות טובות יותר. מתוך 213 הילדים במחקר, ל-94% היו התערבויות טיפוליות ספציפיות לאוטיזם. כמעט בכל המקרים זה היה ABA  (ניתוח התנהגות יישומית), התערבות אינטנסיבית הנמצאת בשימוש נרחב מאז שנות ה-90 ונחשבת לסטנדרט של טיפול באוטיזם. הצוות לא מצא קשר בין הימשכות האוטיזם לעוצמת ההתערבויות במהלך 18 החודשים הראשונים לאחר האבחון, כאשר ההתערבויות נחשבות ליעילות ביותר.

“הממצאים האלה דורשים הרבה יותר מחקר והשקעה כדי להבין אם הטיפול הנוכחי באוטיזם באמת עובד עבור כל הילדים”, אמר ד”ר ויליאם ברברסי, אחד ממובילי המחקר ומנהל תחום רפואה התפתחותית בבית החולים לילדים בבוסטון. “אנחנו ממשיכים להמליץ על טיפול, אבל אנחנו צריכים לשקול ברצינות האם יש צורך בגישות חדשות”.

החוקרים מקווים לערוך בהמשך מחקר הרבה יותר גדול שיכלול חקירה מפורטת יותר לגבי אילו התערבויות עובדות הכי טוב עבור אילו ילדים.

213 הילדים שהשתתפו במחקר הנוכחי אובחנו עם אוטיזם כפעוטות על ידי רופאים מומחים תוך שימוש בשיטת האבחון ADOS (Autism Diagnostic Observation Schedule), שיטת אבחון מקובלת בסטנדרט גבוה.

“למרות שייתכן שהילדים עמדו בקריטריונים לאבחון בתחילה, המחקר שלנו מצביע על כך שאבחון אוטיזם בילד מתחת לגיל 3 עשוי שלא להחזיק לאורך זמן”, הסביר ד”ר ברברסי. “ייתכן שזה נובע מגורמים ספציפיים לאותו ילד”.

לדוגמה, במחקר ילדים עם תסמיני אוטיזם מתמשכים בגיל 5 עד 7, נטו להיות אלה עם כישורי תפקוד אדפטיביים נמוכים יותר (כגון עזרה עצמית, תקשורת וכישורי בטיחות). אלה שלא עמדו עוד בקריטריונים של ASD בגילאים אלה קיבלו אבחנות אלטרנטיביות, כמו חרדה או הפרעת קשב וריכוז (ADHD).

ד”ר הרסטד מעודדת הורים ומטפלים להישאר פתוחים לאפשרות של אבחנות מתקדמות ככל שהילד מתפתח. “בעולם האוטיזם הושם דגש על אבחון ילדים בגיל צעיר”, הסבירה הרסטד. “המחקר שלנו מראה עד כמה חשוב לעקוב אחר ילדים לאורך זמן, מכיוון שאצל חלקם עשויים להיות שינויים בתקשורת החברתית ובתפקוד ההתנהגותי שלהם”.

הקליקו כאן למחקר

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות