נושאים קשורים

מרגש: אנשי “בית הגלגלים” מנציחים את המתנדבים שנהרגו ב-7 באוקטובר

חברי עמותת בית הגלגלים, המתמודדים עם מוגבלות פיזית קשה, מובילים מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה שהלכו לעולמם. בין היתר, מופיעים באתר החדש שמותיהם של מתנדבים שנהרגו באירועי השבת השחורה

חוקרים: זה מה שגורם לאוטיסטים עם חום להתנהג “נורמלי”

תופעת "אפקט החום", שמשפרת תסמיני אוטיזם בזמן זיהום של הגוף, נחקרה עד כה רק בעכברים. כעת זוג מדענים ינסה לפתח טיפולים לבני אדם שיחקו את התופעה – גם בלי חום

אחרי הדייט הוא סימס “את נוירוטית ונרקסיסטית”. הוא צודק?

"הוא נישק אותי עם ריח של חומוס ולא זכר מתי היה הסקס האחרון שלו, אז העפתי אותו מהבית". אז למה לרננה יש עכשיו מחשבות שניות...

כך הצלחתי (בסוף) להצביע בבחירות

באמת שרציתי להיכנס לקלפי, אבל הגוף שלי נכנס למצב של סטרס. הרגליים נעו לבדן, ופשוט מצאתי את עצמי עומדת בתחנת אוטובוס ורק רוצה לברוח. זה מה שקרה אחר כך



אירוע בריונות חמור: צילמו נער אוטיסט בשירותים של בית הספר

שישה נערים ממקיף ט' באשדוד נחקרו במשטרה והושעו מהלימודים לאחר שהתעללו בנער בן גילם מכיתת התקשורת, על הרצף. אמו של הילד: "זו טראומה לכל החיים"
ראשיחדשותתחילת חזרה ללימודים: מיום א' מרחוק, ובהמשך בשיטת ה"רמזור"

תחילת חזרה ללימודים: מיום א’ מרחוק, ובהמשך בשיטת ה”רמזור”

החינוך הרגיל והמיוחד חוזרים מחר לפעילות, ללא הגנים. באזורים שיוגדרו "ירוקים" או "צהובים" יוכלו ללמוד גם פיזית, בכפוף למיגון ולהחלטת הרשות והמנהלים  

שר החינוך, יואב קיש. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
שר החינוך, יואב קיש. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

*** עדכון: פיקוד העורף פירסם לפני זמן קצר את מפת היישובים שבהם ניתן יהיה לקיים לימודים פיזיים ואלה שלא (ראו למטה).

כאשר ברקע ממשיכה להתנהל מלחמת “חרבות ברזל”, ממחר מערכת החינוך, כולל החינוך המיוחד, מתחילה לחזור לפעילות מכיתות א’ עד י”ב. מחר, ראשון, הלימודים אמורים להתקיים בכל הארץ במתכונת של למידה מרחוק. בהדרגה, בכפוף למודל “רמזור” (יפורט בהמשך), הנחיות פיקוד העורף והחלטות מנהלי מוסדות החינוך – יחלו ברשויות שבהן זה יתאפשר מבחינה ביטחונית גם לימודים פיזיים.

כרגע גני הילדים, ובכללם גני החינוך המיוחד, עדיין לא חלק מהחזרה ללימודים, גם לא בלימוד מרחוק.

במסיבת עיתונאים שנערכה לפני שעה קלה בזום הדגיש שר החינוך יואב קיש (ליכוד) כי ישראל נמצאת בסיטואציה שונה לחלוטין ממה שהייתה בעבר. “זה שונה ממה שהכרנו עד עכשיו, גם ברמת הפגיעות וגם ברמת האסון הגדול שחטפנו”, אמר קיש. “למשל, אנחנו לא צופים שתושבי העוטף יחזרו בקרוב ליישובים שלהם. זה ייקח חודשים. אנחנו חושבים יחד איך להחזיר אותם לאט לאט למסלול הלימודים. ביחד ננצח”. שר החינוך גם המליץ שהמורים לאנגלית בבתי הספר יראו לתלמידים את הנאום יוצא הדופן של נשיא ארה”ב ג’ו ביידן.

אז כאמור, מחר מתוכננים להתקיים בכל הארץ לימודים מרחוק באופן מוסדר. הכוונה היא לקיים לימודים עם מערכת לימודים לכל דבר, אך עם דגש רב על תמיכה נפשית וחברתית בתלמידים.

לגבי המשך השבוע, הכוונה היא להתחיל לאפשר גם לימודים פרונטליים, כלומר לימודים פיזיים בבתי הספר. כאן העניין מורכב הרבה יותר וכפוף לתנאים מאוד מוגדרים. מי שיורשה להגיע לבתי הספר וללמוד בהם הם רק מי שמשתייכים ליישובים המוגדרים על ידי פיקוד העורף כיישובים “ירוקים” או “צהובים”.

הנחיות פיקוד העורף הערב

ביישובים “אדומים”, שלפי הערכת פיקוד העורף נמצאים בסיכון גבוה לירי טילים, לא יתקיימו לימודים פרונטליים כלל. ביישובים “צהובים”, בהם יש לתלמידים ולצוותי בתי הספר זמן סביר להתפנות למרחבים מוגנים מסודרים, יוכלו לקיים לימודים, אבל גם זאת בכפוף להחלטת הרשות המקומית ומנהל/ת בית הספר. לרשות ולמנהלים ניתן שיקול הדעת האם ובאיזה היקף לקיים את הלימודים, וזאת בהתאם למיגון במוסד הלימודים, למספר המורים שעובדים וכו’…

יישובים “ירוקים” הם אלה הנמצאים בסיכון נמוך לירי טילים, ושם ניתן יהיה לקיים לימודים פיזיים, אולם ההערכה היא שמדובר במספר יחסית קטן של יישובים.

מדי ערב יוציא פיקוד העורף את המפה שלו המחלקת את ישראל לשלושה צבעים: אדום, צהוב וירוק, ובהתאם יוכלו הרשויות המקומיות ובתי הספר להיערך לפתיחה או לסגירה. כאשר הצבע הוא אדום, הלימודים יתקיימו כמובן בזום. עוד הערב, גג מחר, יפרסם פיקוד העורף לראשונה את מפת הצבעים המיועדת לתלמידי ישראל. הנחיות פיקוד העורף יינתנו ככל הנראה ל-48 שעות קדימה בכל פעם.

במשרד החינוך מבהירים שייתכן שהגבלות מסוימות ייגעו לנושא החינוך ולא לכלל האוכלוסייה של אותו יישוב. בכל מקרה, הם מדגישים, הם יהיו מתואמים באופן מלא עם פיקוד העורף. “לכל בית ספר יש את המידע המלא לגבי המיגון שלו וכמה מיגון פר תלמיד קיים”, אומרים במשרד. “למשוואה יש כמובן עוד אלמנטים. למשל, כמה כוח אדם בהוראה נמצא בבית הספר. כל מנהל בית ספר יבנה תוכנית לימודים שלוקחת בחשבון את כל הפרמטרים האלה”.

לגבי החינוך המיוחד, ההוראות התקפות לגביו ברמת הבטיחות זהות לכלל מערכת החינוך. השר קיש הבהיר שמעתה ולכל תקופת המלחמה תהיה הבחנה בין החינוך המיוחד “הקלאסי”, שאלה בתי הספר והגנים הנפרדים של החינוך המיוחד, לבין התלמידים המשולבים והכיתות הקטנות בבתי הספר הרגילים, שהם יהיו צמודים מבחינת קיום או אי קיום הלימודים לתלמידים “הרגילים” שלומדים איתם.

במשרד החינוך מעריכים שמחר הרוב המוחלט של התלמידים ילמדו במתכונת למידה מרחוק. הם מקווים שבהדרגה יותר ויותר יישובים יחלו לעבור גם ללימודים פיזיים. “אי אפשר להכריח מורה שלא מסוגל ללמד בגלל מצב נפשי או אחר להגיע לבית הספר”, מודה קיש. “לכן, זה יהיה עקב בצד אגודל. ברור שהלמידה הפיזית תהיה מצומצמת בהתחלה. הלמידה המשמעותית תהיה מרחוק. ייקח כמה ימים עד שהדברים יתחילו לזוז, כל רשות בקצב שלה ובאופן פרטני”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות