נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותבעת הצורך: אנשים עם מוגבלות וקשישים בגבול הצפון יפונו למלונות

בעת הצורך: אנשים עם מוגבלות וקשישים בגבול הצפון יפונו למלונות

עד היום התוכניות היו לפנות אוכלוסיות אלה לבתי ספר ומוסדות ציבור. השרה סטרוק: "זה לא נתן לי מנוח, האוצר כבר אישר את התקציב הנדרש"

טיל שנורה מעזה לישראל במהלך מלחמת “חרבות ברזל”. צילום מוויקיפדיה

בעת הצורך, קשישים ואנשים עם מוגבלות המתגוררים בקו העימות בצפון (0-5 ק”מ מהגבול) יפונו לבתי מלון או אכסניות ולא לבתי ספר או מוסדות ציבור, כפי שהיה מתוכנן עד היום.   

לאחר עבודת מטה שבוצעה השבוע במשרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות, גובש מתווה חדש שיאפשר שיפור תנאים עבור האוכלוסייה המבוגרת ואנשים עם צרכים מיוחדים שיהיה צורך לפנותם מבתיהם.

התוכנית הקודמת של ממשלת ישראל משנת 2012 קבעה שתושבי גבול הצפון יפונו לבתי ספר ומוסדות ציבור באזור המרכז, ולא לבתי מלון או אכסניות. מאז גובשה התוכנית לא נוצר צורך לבצעה, אך היא תורגלה באורח קבע כתוכנית עתידית למצבי מלחמה או חירום.

“יישובי גבול לבנון עומדים בגבורה בפני איום ביטחוני, כשברקע הזוועות הטראומתיות ביישובי הדרום”, מסבירה השרה אורית סטרוק. “כשרת ההתיישבות אני מחויבת לעמוד לימינם ולסייע להם להתמודד עם המבחן הקשה הזה. המחשבה על קשישים ואנשים עם מוגבלויות שלאורך שנים מחזיקים עבור כולנו את גבול הצפון, ועכשיו פתרון הדיור המוצע להם הוא כיתת בית ספר, לא נתנה לי מנוח”.

במהלך פגישות שערכה בימים האחרונים סטרוק בצפון עם ראשי רשויות, וסיור ביישובי קו הגבול, המתווה החדש אושר על ידי שר האוצר ותוקצב בכ-210 מיליון שקלים. מתווה הפינוי המשודרג קיבל גם את הסכמת שר הביטחון, שר הפנים וראש רח”ל (רשות החירום הלאומית), ויאושר על ידי הממשלה כשיוגדר הצורך על ידי מערכת הבטחון.

משה דוידוביץ’, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו”ר פורום קו העימות, הודה לסטרוק “על הביקור במועצה וביישובי הגדר בעיצומה של המלחמה והמתיחות הביטחונית, וכמובן על ההישג שהביאה לתיקון הפקודה לפינוי היישובים, תוך התחשבות בקשישים ואנשים עם מוגבלות. במהלך הסיור פרשתי בפני השרה את היערכות המועצה האזורית מטה אשר מרגע פרוץ הלחימה בדרום, הן בפתרונות לאוכלוסייה והן  בהתארגנות כיתות הכוננות והשלמת פערי ציוד ביישובי מטה אשר. הסברתי לשרה מהם הפערים והחוסרים להם אנו זקוקים כרגע כדי שנוכל להיות מוגנים. כולי תקווה שהפערים הדחופים ייענו וייסגרו במהרה”.

השרה אורית סטרוק בביקור בגבול הצפון. צילום: דוברות משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות

עשר מסגרות רווחה כבר פונו

ובינתיים, עידכן משרד הרווחה והביטחון החברתי כי מאז פרוץ המלחמה הוא פינה עשר מסגרות רווחה מעוטף עזה ומאזור הצפון, שבהן מתגוררים יותר מ-650 בני אדם. המסגרות שפונו הן בעיקר מסגרות של אנשים עם מוגבלות, בתי אבות ומסגרות לנוער בסיכון. “המפונים שוכנו במסגרות קולטות באזורים בטוחים יותר, במלוניות ובבתי אבות חלופיים, ומשרד הרווחה תיגבר את כוח האדם במסגרות אלו”, נמסר בהודעה רשמית.

“חלק מהמפונים למסגרות החדשות שהו בימים האחרונים עם בני משפחותיהם וייקלטו במסגרות החדשות החל ממחר. המשרד ערוך לפינוי של מסגרות נוספות ככל שיידרש בהתאם להנחיות פיקוד העורף”.

 יצוין כי שתי מסגרות רווחה שפונו בעיר שדרות ספגו פגיעות ישירות לאחר הפינוי.

רוני בר לוי, סמנכ”ל ביטחון וחירום במשרד הרווחה והביטחון החברתי, אמר: “אנחנו לא לוקחים שום סיכונים. החלטנו לפנות את המסגרות שלנו למרות שיש בהן מרחבים מוגנים, כי כאשר מדובר באוכלוסיות מיוחדות, גם הגעה למרחב המוגן יכולה להיות מורכבת. אנחנו נערכים לפינוי של מסגרות נוספות וערוכים עם מסגרות חלופיות לקליטת המפונים”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות