נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותעדנה חזרה מהעבודה ב"עדי נגב" ונרצחה על ידי מחבלים

עדנה חזרה מהעבודה ב”עדי נגב” ונרצחה על ידי מחבלים

עדנה מלקמו, אמא ל-3 ילדים מאופקים, סיימה משמרת לילה בכפר השיקומי ובדרך הביתה נתקלה במארב של חמאס. אחייניתה: "הייתה מטפלת מהלב והנשמה"

עדנה מלקמו ומה שנותר מהרכב שלה. צילומים באדיבות המשפחה

*** עדכון: משטרת ישראל הודיעה לפני שעה קלה למשפחה כי אותרה גופתה של עדנה מלקמו. הלווייתה תתקיים היום (ראשון) בשעה 16:00 בבית העלמין באופקים. יהיה זכרה ברוך.

מלחמת “חרבות ברזל”: האירועים המזוויעים בגבול רצועת עזה בשבת שעברה ממשיכים להיחשף. אתמול (שבת) הודיע תא”ל במיל’ גל הירש, הממונה על השבויים והנעדרים, כי עד עתה 126 משפחות קיבלו הודעה כי יקיריהן נעדרים. נכון לעכשיו נספרו 3,715 פצועים ולפחות 1,300 נרצחים במתקפה האכזרית של חמאס בדרום ובכל רחבי הארץ.

אחת מהנעדרים שלא ברור מה עלה בגורלם היא עדנה מלקמו, בת 45 מאופקים. מלקמו, אמא לשלושה ילדים בני 15, 14 ו-11, היא מטפלת בכפר השיקומי “עדי נגב נחלת ערן” בדרום הארץ.

“היא סיימה משמרת לילה ביום שבת בבוקר ונסעה בשבע לעבר ביתה באופקים”, מספרת אחייניתה גילה אזנאו לאתר “שווים”. “בדרך היא נקלעה לשדה קרב ונתקלה במחבלי חמאס שירו לעבר רכבה. היא איבדה שליטה ונכנסה בקיר. ראינו את המצב של האוטו, הוא מחורר כולו, יש דם בכל מקום. זה מחזה נורא. מאז אנחנו מנסים להבין איפה היא”.

האחיינית מתארת בלבול עצום: “חלק אומרים לנו שמד”א פינו אותה, חלק אמרו לנו שזק”א, אבל עד עכשיו אף אחד לא יודע איפה היא ואין אישור לכלום. כל המסמכים המזהים שלה נשארו באוטו, כך שאנחנו מניחים שיהיה קשה לזהות אותה”. 

אזנאו, גם היא תושבת אופקים, ניסתה בשעות הראשונות ליצור קשר עם מלקמו שוב ושוב, ללא הצלחה. ככל שחולפים השעות והימים התקווה שדודתה תימצא בחיים הולכת ופוחתת. “אנחנו לא יודעים איפה היא, האם היא חיה או לצערנו מתה. ככל שעובר הזמן, לצערי, ואני מתקשה להגיד את זה, הסיכוי שהיא חיה הוא לא גדול. אנחנו יודעים בוודאות שלקחו אותה מהרכב, היא לא יצאה לבדה. נתנו פרטים מזהים לכל מי שדרש מאיתנו. אנחנו מבינים שיש קטסטרופה ומחכים לתשובות. אנחנו בקשר עם אנשים המטפלים בנעדרים בקריית שדה התעופה. לקחו מאיתנו DNA, צילומי שיניים ומידע על צלקות שהיו לה בגוף”.   

מעדי נגב יצרו עם המשפחה קשר ומספקים לה תמיכה של פסיכולוגיים ועובדים סוציאליים. “עדנה היא מטפלת מהלב והנשמה”, אומרת האחיינית, “זה מה שהיא עשתה כל חייה. תמיד היא למען האחר והעזרה לזולת. אי אפשר לתאר את האהבה שלה לאנשים. אנחנו מקווים לטוב”.

הרכב של עדנה אחרי מארב המחבלים. צילום באדיבות המשפחה

עדי נגב נחלת ערן הוא כפר שיקומי לתינוקות, ילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה ובעיות רפואיות מורכבות כגון מומים ומחלות גנטיות. הכפר מקיף קשת רחבה של תחומים: בתי מגורים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ונכויות, בית חולים סיעודי מורכב לתינוקות, ילדים ובוגרים, מרכז פרא רפואי, בריכה הידרותרפית, מרכז חקלאי ועוד.

הכפר מציע פתרונות שיקומיים וטיפוליים שלא היו קיימים בעבר באזור הדרום: יחידת שיקום יום הנותנת מענה טיפולי לאנשים הסובלים מפגיעות וזקוקים לשיקום ללא אשפוז, מרפאת שיניים לאנשים עם צרכים מיוחדים ועוד. יו”ר הכפר הוא יו”ר הסוכנות היהודית, האלוף במיל’ וחתן פרס ישראל דורון אלמוג, שקרא למקום על שם בנו ערן ז”ל, צעיר עם צרכים מיוחדים שהלך לעולמו.

מעדי נגב נחלת ערן נמסר: “משפחת עדי נגב – נחלת ערן כואבת כאב עצום עם היוודע הירצחה של עדנה מלקמו הי״ד. עדנה הייתה עובדת מסורה, אחראית ועדינה, מלאכית ממש. הכל היא עשתה באצילות ובנועם. שמה של עדנה מעיד על הליכותיה. עדנה תמיד דאגה שהדיירות יהיו מטופחות ויפות, דאגה לספר אותן ולייפות אותן. לעדנה אחות בשם אביבה, שגם היא עובדת כמטפלת בכפר. נמשיך ללוות את אביבה ואת משפחתה של עדנה. יהי זכרה ברוך”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות