נושאים קשורים

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה
הסתדרות 480-100

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
ראשיחדשות"על המדינה לממן פינוי של אזרחים עם מוגבלויות ללא מיגון"

“על המדינה לממן פינוי של אזרחים עם מוגבלויות ללא מיגון”

כך דורשת האגודה לזכויות האזרח, במכתב חריף שהוציאה לרשות החירום הלאומית. "ההחלטה לא לפנותם היא אפליה ברורה וקשה כנגד אנשים החיים בעוני ובהדרה"

פגיעת טיל בבית בקיבוץ בארי. צילום: קובי גדעון (לע”מ)

האגודה לזכויות האזרח פנתה לרשות החירום הלאומית בדרישה לפעול באופן מיידי לפינוי מסובסד של תושבים בבתים ללא מיגון. הדרישה נוגעת למתגוררים ביישובי הדרום שסופגים מטחי רקטות ומתגוררים בבתים ללא מיגון, ובפרט לתושבים פגיעים במיוחד כמו אנים עם מוגבלויות וקשישים.

ממידע שהגיע לאגודה לזכויות האזרח עולה כי מאז יום חמישי פונו מאשקלון על ידי מתנדבים 425 אנשים עם מוגבלויות פיזיות וקוגניטיביות, קשישים ומונשמים. כולם פונו מבתים ללא מיגון. רבים מהם פונו מבתים שנפגעו קשה. המדינה והעיריות פינו מיוזמתן רק תושבים שביתם נהרס לגמרי, וכן מעט משפחות במצבים קיצוניים – כמו נכויות קשות מרובות.

מחלקת הרווחה של עיריית אשקלון ביקשה מארגונים שונים עזרה לגבי 530 משפחות נוספות שבטיפול מערכת הרווחה, בכולן אנשים עם צרכים מיוחדים וכולן ללא מיגון. ואולם, צעד זה טרם התאפשר כיוון שהארגונים אינם יכולים לממן זאת מכספם, נוסף על כל מה שעשו עד עתה.

________________

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

________________

בעקבות המידע, דורשת האגודה מרשות החירום הלאומית לפעול לאלתר לקביעת אמות מידה לפינוי תושבים על בסיס הפרמטרים הבאים: מידת חשיפת הישוב לירי מרצועת עזה, מידת מיגונם הפרטנית של התושבים, ומידת פגיעותו הפרטנית של התושב.

בנוסף, דורשת האגודה לפנותם על חשבון המדינה, כפי שנעשה עד כה ביחס לישובים אחרים, וטוענת כי אין להטיל את האחריות לכך על הרשות המקומית.

לבסוף, דורשת האגודה מרשות החירום לפרסם לציבור מהן אמות המידה לפינוי, ודורשת להיערך לכך גם ביחס ליישובי הצפון.

לטענת האגודה לזכויות האזרח, ההחלטה שלא לפנות תושבים פגיעים במיוחד המתגוררים בערים הסופגות מכות אש קשות, מהווה אפליה ברורה וקשה כנגד אנשים החיים בעוני ובהדרה, ונגד תושבי רשויות שאינן עשירות דיו לממן פינוי תושבים.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות