נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםלא רק ג'יי.קיי רולינג: בעולם מדווחים על הרצח של נויה וסבתה

לא רק ג’יי.קיי רולינג: בעולם מדווחים על הרצח של נויה וסבתה

כלי תקשורת אמריקאים ובריטיים פירסמו את סיפורה של הילדה האוטיסטית שנרצחה יחד עם סבתא כרמלה על ידי מחבלי חמאס בשבת השחורה בעוטף עזה

הכתבה על נויה וכרמלה ז”ל ב”ניו יורק פוסט”. צילום מסך

לא רק בישראל, גם ברחבי העולם דיווחו על הרצח המזעזע של נויה דן, הילדה האוטיסטית מקיבוץ כיסופים, וסבתה כרמלה. תחילה חשבו שהשתיים מוחזקות בשבי בעזה, אך בהמשך התברר, למרבה הטרגדיה, שנרצחו בידי מחבלי חמאס, ככל הנראה עוד ב”שבת השחורה” בעוטף עזה.

“הילדה הישראלית בת ה-12, שתמונתה בהשראת ‘הארי פוטר’ הפכה ויראלית, לאחר שנחטפה על ידי חמאס, נמצאה מתה ליד סבתה בעזה”, כך פירסם ה”ניו יורק פוסט”, אחד העיתונים הגדולים בארה”ב. “היה מבצע של הצבא הישראלי לחילוץ הגופות, ואנחנו מאמינים שלקח להם זמן לזהות את שתיהן”, סיפר קרוב משפחה של השתיים בראיון לחדשות NBC באמריקה. גם שם סיפורן עורר הדים.

בזמן שהסברה הייתה שהן נחטפו לרצועה, פורסמה תמונה של נויה אוחזת בשרביט ובעותק עברי של הספר “הארי פוטר”. עד מהרה התמונה הפכה ויראלית ונצפתה יותר מ-26 מיליון פעמים. בעקבות זאת, ג’יי קיי רולינג, מחברת סדרת ספרי “הארי פוטר”, צייצה בטוויטר ל-14 מיליון עוקביה: “חטיפה ילדים היא מעשה איום, ואני מקווה שנויה יחד עם יתר החטופים שבידי חמאס יחזרו בשלום ובמהרה למשפחותיהם”.

לאחר שגופותיהן של הסבתא והנכדה זוהו, רולינג המשיכה להביע הזדהות והלם מהמקרה הנורא וכתבה ברשת החברתית: “אין לי מילים”.

גם ברשת “סקיי ניוז” הבריטית פירסמו ידיעה אודות “רצח הנערה הישראלית, תושבת כיסופים, שביקרה את סבתה בקיבוץ ניר עוז בזמן הפיגוע. השתיים נמצאו מתות סמוך לגדר הגבול ביום רביעי האחרון”. גם הצהובון הבריטי הפופולרי “דיילי מייל” הקדיש כתבה לסיפור.

הסבתא, כרמלה דן, ונכדתה בת ה-13 נויה, על הספקטרום האוטיסטי. צילום: באדיבות המשפחה
כרמלה ונויה ז”ל בימים יפים. צילום: באדיבות המשפחה

ב”ניו יורק פוסט” תיארו גם את ההתרחשויות שקדמו לרצח. “ברגעיה האחרונים נויה השאירה לאמה, גלית, הודעה קולית אחרונה שבה תיארה ששמעה פיצוצים עזים”, נכתב שם. “כל החלונות בבית של סבתא שבורים, היה עוד בום עכשיו”. לפי הדיווח, המילה האחרונה שאמרה לפני שהשיחה התנתקה הייתה “אמא”.

עוד נכתב ב”פוסט” שהמקרה של נויה נגע ברבים והיווה כסמל למצוקתם של ילדים ישראלים שהיו על הכוונת של חמאס: “המקרה הזה הוא רק אחד מיני רבים שקרו ב-7.10, יום הטבח הנורא, שגרם לפרוץ מלחמת ‘חרבות ברזל’; מלחמה שנמשכת גם היום וכולנו מקווים שתיגמר במהרה”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

הציוץ של ג’יי.קיי רולינג
יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות