נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשותהתפניתם עצמאית מהבית במלחמה? מגיע לכם מענק

התפניתם עצמאית מהבית במלחמה? מגיע לכם מענק

כך נקבע בהסכם בין האוצר לביטוח הלאומי. המענק, המיועד לתושבי גבול הדרום והצפון, יעמוד על 200 שקלים ליום לזכאי ו-100 שקלים נוספים ליום לכל ילד של זכאי

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. צילום: משרד האוצר
שר האוצר בצלאל סמוטריץ’. צילום: משרד האוצר

מאז פרוץ המלחמה הגיעו פניות רבות ל”אתר שווים” מצד משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים מיישובי העימות בדרום ובצפון שהתפנו מבתיהן באופן עצמאי. משפחות אלה וגם משפחות “רגילות” זכאיות עתה למענק מיוחד מהמדינה.

אז אם אתם מתגוררים בקו העימות בדרום או בצפון (כולל שדרות ואשקלון), ובעקבות המלחמה התפניתם מהבית בכוחות עצמכם, מגיע לכם עכשיו מימון – כך הוחלט בהסכם שנחתם אתמול בין משרד האוצר לביטוח הלאומי. התשלום אמור להתבצע אוטומטית באמצעות הביטוח הלאומי, אולם תוכלו גם להגיש בקשה באתר שייועד ספציפית לכך.

במסגרת החלטות ממשלה קודמות, נקבע כי תושב אשר התפנה מביתו מיישובים באזורים אלה יכול לבחור להיקלט באופן עצמאי בכל מסגרת אחרת שלא דרך המענים שמספקת המדינה. לפי ההסכם החדש, תושבים שיבחרו באפשרות זו יהיו זכאים למענק אכלוס עצמאי. היקף המענק יעמוד על סך של 200 שקלים ליום לזכאי לקבלת המענק ועל סך 100 שקלים נוספים ליום לכל ילד של זכאי, בהתאם לתקופות הזכאות שנקבעו על ידי המדינה.

תקופת הזכאות למענק

תושבי גבול רצועת עזה זכאים למענק אכלוס עצמאי מיום פרוץ המלחמה, ה-7.10.23, ועד ל-2 בנובמבר 2023. מדובר ב-27 ימים. לדוגמה, משפחה של 4 נפשות שהתפנתה עצמאית מביתה באחד מיישובי עוטף עזה תוכל לקבל במצטבר מענק של 16,200 שקלים.  

תושב המתגורר 0-5 ק”מ מגבול הצפון זכאי למענק אכלוס עצמאי מ-16 באוקטובר ולמשך עד 14 ימים, ובלבד שלא ניתן היה לשוב ליישוב שלו במהלך אותם 14 הימים, לפי החלטת גורמי הביטחון.

תושב המתגורר בקריית שמונה זכאי למענק אכלוס עצמאי מ-20 באוקטובר ולמשך עד 14 ימים, ובלבד שלא ניתן היה לשוב לעיר במהלך אותם 14 הימים, לפי החלטת גורמי הביטחון.

תושב שמתגורר באחד מהיישובים הבאים: שניר, דן, בית הלל, שאר ישוב, הגושרים, לימן, מצובה, אילון, גורן, גרות, אבן מנחם, סאסא, צבעון ורמות נפתלי – זכאי למענק אכלוס עצמאי מ-22 באוקטובר ולמשך עד 14 ימים, ובלבד שלא ניתן היה לשוב ליישוב שלו במהלך אותם 14 הימים, לפי החלטת גורמי הביטחון.

תושב המתגורר בשדרות, שרשות החירום הלאומית אישרה שהוא שייך לקבוצה בת 4,000 תושבי שדרות שהם קשישים וחסרי עורף משפחתי – זכאי למענק אכלוס עצמאי מ-10 באוקטובר ועד ל-2 בנובמבר. שאר התושבים בשדרות זכאים למענק אכלוס עצמאי מ-14 באוקטובר ועד 2 בנובמבר.  

תושב אשקלון, שרשות החירום הלאומית אישרה כי הוא זכאי לפינוי בהתאם להחלטת הממשלה, יקבל מענק אכלוס עצמאי מ-19 באוקטובר ועד 15 ימים.

קביעת הזכאות למענק אכלוס עצמאי

לצורך קביעת הזכאות למענק, תעביר רשות החירום הלאומית או גורם מוסמך אחר למשרד התיירות את הנתונים אודות 4,000 תושבי שדרות שהם קשישים וחסרי עורף משפחתי ואודות תושבי העיר אשקלון שפונו בהתאם להחלטת הממשלה. משרד התיירות יעביר למוסד לביטוח לאומי את רשימת התושבים שבחרו להיקלט באכלוס עצמאי והגישו בקשה לקבלת המענק.

זכאי המבקש לקבל מענק יגיש בקשה מקוונת באתר ממשלתי ייעודי שייפתח במיוחד לשם כך, אשר תכלול הצהרה כי הוא התפנה מביתו ובחר להיקלט באכלוס עצמאי, וכן פירוט המועדים שהתפנה מהבית והחל להיקלט באכלוס עצמאי.

כאמור, בעד כל זכאי יינתן סך של 200 שקלים ליום, ובעד כל ילד יינתן סך של 100 שקלים ליום. המענק ישולם לחשבון הבנק של הזכאי כפי שידוע לביטוח הלאומי; המענק בעבור ילד ישולם לחשבון הבנק אליו משולמת קצבת הילדים. המימון לכלל המהלך יגיע ממשרד האוצר.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>>  bit.ly/Shavvim-igul-letova

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות