נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםקורס למי שפונו מהבית: איך להתמודד כעת עם ילד על הרצף

קורס למי שפונו מהבית: איך להתמודד כעת עם ילד על הרצף

מאחורי הקורס עומדים שירה וחגי ריינר, הורים ל-4 ילדים אוטיסטים, והוא יינתן בחינם. לשם כך פתחו בני הזוג פרויקט מימון המונים

משפחת ריינר. צילום באדיבות המשפחה

“הורים רבים מתקשים להתמודד עם הילד במצבים כמו שאנחנו עוברים בימים אלה”, אומרת לאתר “שווים” מדריכת ההורים שירה ריינר. ריינר יצרה קורס מיוחד שמנחה איך להתנהג נכון יותר עם ילדים על הרצף האוטיסטי בחירום, והיא מציעה אותו עכשיו בחינם למשפחות שפונו מבתיהן בעקבות המלחמה. כדי לקיים את הקורס היא פתחה לאחרונה פרויקט מימון המונים ייעודי (לינק בתחתית הידיעה).

אם לילדים “רגילים” קשה לצלוח את ימי המלחמה, אז אצל ילדים אוטיסטים המצב מאתגר אף יותר. בימי שגרה, שירה וחגי ריינר, בעלי חברת “הורות לילדים מאושרים על הרצף”, מעבירים קורסים שמסבירים להורים לילדים איך להתנהג עם ילדים אלה נכון ויעיל יותר. כעת  יצרו השניים קורס מיוחד לימי המלחמה, שיינתן כאמור בחינם למשפחות עם ילדים על הרצף שפונו מבתיהן.

“הרבה הורים פנו אליי שהם לא יודעים מה לעשות עם הילדים בתקופה הזאת, והבנתי שאני חייבת להרים קורס שיעזור להם”, מספרת שירה, במקצועה אחות עם הכשרה בתחום התפתחות הילד. הקורס יהיה קורס מקוצר בן ארבעה מפגשים שיועברו בזום במשך חודש, ובמהלכו ההורים יקבלו הדרכה והכוונה איך להתמודד במצבי חירום עם ילדם או ילדתם.

“הקורס יקנה להם כלים שילמדו אותם איך להתנהג בזמן מלחמה עם הילדים, אבל אותם כלים יוכלו לשמש אותם לכל החיים”, מסבירה שירה. כל משפחה שתיכנס לקורס גם תקבל ערכה מיוחדת ובה יהיו עזרים שונים כמו נשכן, סליים ועוד, שמטרתם לסייע לילדים במצבים מאתגרים שונים.  

ריינר, שכל ארבעת ילדיה אוטיסטים בתפקודים שונים, עבדה עד לפני שנתיים כאחות, אבל אז הבינה שהיא רוצה להיות אמא במשרה מלאה ולעבוד מהבית. כדי לעשת את זה החליטה ליצור קורס להדרכת הורים מניסיונה האישי והמקצועי העשיר.

בעקבות התארכות המלחמה והעובדה שאנשים רבים פונו מבתיהם ולא יודעים מתי יחזרו אליהם, החליטו היא ובעלה לתת את הקורס בחינם למשפחות הללו. “יש צפי ששיקום הדרום ייקח שנה, ובזמן הזה הרבה הורים זקוקים לעזרה, ואנחנו פועלים על מנת לתת להם אותה”, היא אומרת. “זוהי הזדמנות אמיתית להורים לילדים אוטיסטים ללמוד כיצד להתנהג עם ילדיהם ומה לעשות במצבים קשים”.

לדבריה, “ילדים על הרצף חווים כעת מציאות קשה יותר מתמיד, וכדי למנוע טראומה מצטברת הם זקוקים לתמיכה אפקטיבית. ללא ידע מתאים להורים ותמיכה מתאימה לילדים, הם יגיעו לפחות הישגים, יושפעו מכך לרעה ויהיו מתוסכלים”.

כדי להפעיל את הקורס החינמי שירה ובעלה זקוקים ל-90 אלף שקל. בכל מחזור יהיו עד מאה משפחות שיקבלו את ההכשרה. רוצים לתרום? הקליקו >>> תמיכה למשפחות על הרצף (giveback.co.il)


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>>  bit.ly/Shavvim-igul-letova

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות