נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותמתגייסים למאמץ: פרויקט הדגלים היפה של דיירי כפר עידוד

מתגייסים למאמץ: פרויקט הדגלים היפה של דיירי כפר עידוד

אלפי דגלים ומדבקות עם הכיתוב "עם ישראל חי" ו"ביחד ננצח" נשלחו לחזית היישר ממרכז התעסוקה "רימון", המעסיק עשרות בוגרים עם מוגבלויות: "מכרנו יותר מ-9,000 יחידות"

דיירי "כפר עידוד" עם הדגלים המרגשים. צילום: מאיה לביא
דיירי “כפר עידוד” עם הדגלים המרגשים. צילום: מאיה לביא

מדבקות של “ביחד ננצח” ו”עם ישראל חי” מתנוססות בימים אלו על הדגלים שמייצרים דיירי “כפר עידוד” בנתניה, בו מתגוררים עשרות בוגרים עם צרכים מיוחדים. הדגלים והמדבקות מיוצרים בחודש האחרון להעלאת המורל בעקבות המצב הביטחוני הקשה שמביאה עימה מלחמת “חרבות ברזל”.

ההתגייסות המיוחדת של דיירי הכפר נועדה לשמח ולעודד את החיילים והאזרחים בעורף בזמנים קשים אלו – אבל גם גורמת לא מעט אושר לעוסקים במלאכה בעצמם: “זה עושה אותי ממש מאושרת”, מספרת הדיירת גליה סמו (50), עם מוגבלות. מרכז התעסוקה “רימון”, הפועל בתוך “כפר עידוד”, מעסיק יחד כ-70 אנשים עם צרכים מיוחדים בשגרה. בשעת החירום הנוכחית, הם מתרכזים בייצור הדגלים המיוחדים והמדבקות עם המסרים המעודדים.

“אנחנו שמחים מאוד מהעשייה”

“בשבוע הראשון למלחמה הבנו שיש פה מצב חדש שצריך להסתגל אליו, והבנו שאנחנו צריכים לחשוב מחוץ לקופסה”, אומרת מנהלת התעסוקה בכפר עידוד, אתי מקמל. “כבר מהשבוע השני התחלנו לייצר את הדגלים והמדבקות”.

במסגרת הפרויקט עובדים יחדיו אנשים עם צרכים מיוחדים מכל הסוגים, כשלכל אחד מותאם תפקיד במיוחד בשבילו. “רוב האנשים שעובדים הם בתפקוד גבוה, אבל גם אנשים בתפקוד נמוך יכולים לעבוד ולהדביק מדבקות על הדגלים”, מוסיפה מקמל, “כך כולם עושים ככל שביכולתם כדי לייצר”.

סמו, המתגוררת בכפר עידוד כבר 15 שנה, מתרגשת מאוד מהעבודה המיוחדת הזו, ומעידה כי היא משתתפת בכל שלבי תהליך הייצור. “זה ממש מחמם את הלב. אני עושה את הטבעות, מסדרת את המוט, מגלגלת את הדגלים ומדביקה מדבקות”, היא מספרת בהתרגשות. לדבריה, בזכות הפרויקט הם מצליחים לעבור את התקופה המורכבת הזו בשלום: “היינו נשברים מהר אם לא היינו עובדים. אני ממש מקווה שהמלחמה תיגמר, ושכל החטופים יחזרו הביתה מהר, בריאים ושלמים”.

דיירי "כפר עידוד" עם הדגלים המרגשים. צילום: מאיה לביא
דיירי “כפר עידוד” עם הדגלים המרגשים. צילום: מאיה לביא

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“אנשים קונים את הדגלים שלנו, ואני שמחה מאוד מהעשייה”, מעידה סמו. הדגל עצמו והכיתוב עליו ריגשו אותה עד כדי כך – שהיא אפילו קנתה אחד למשפחתה: “קניתי לאמא שלי דגל, והיא ממש שמחה. זה מה שנותן לנו את הכוח להמשיך”.

במקביל לפרויקט הדגלים, סמו עובדת בעוד פרויקטים במרכז התעסוקה, כמו שזירת סלי שוק שהם מכינים בעצמם ועוד. “כל עבודה בפני עצמה משמחת אותי”, היא אומרת.

הדגלים נמכרים בכל הארץ

מאז תחילת הפרויקט המיוחד עם פרוץ המלחמה, נמכרו לא פחות מ-9,000 דגלים, כשחלקם הגיעו עד חיילי צה”ל בשטח ונתלו על טנקים של חיל השריון. “אנשים מאוד מתלהבים מהתוצר שלנו, והמכירה שלהם עוזרת לכולם, גם לאלו שקונים וגם לאלו שעושים”, מוסיפה מקמל.

הדגל נמכר בעלות של 35 שקלים בשבע נקודות מכירה ברחבי הארץ: בנתניה, הרצליה, ראש העין ועוד. כל נקודת מכירה מנוהלת על ידי מתנדבים שפותחים את ביתם למען המטרה. “אנשים טובים שרוצים לעזור משמשים כמקום חלוקה לכל מי שהזמין דגל”, מסבירה מקמל. עם זאת, ישנה גם אפשרות להגיע לכפר עידוד ולקנות דגל ומדבקות ישירות ממרכז התעסוקה.

הדגל המיוחד תלוי על טנק ישראלי ברצועת עזה. צילום: הילי ארנון
הדגל המיוחד תלוי על נגמ”ש ישראלי ברצועת עזה. צילום: הילי ארנון

“אנחנו ממשיכים לייצר דגלים, וחשוב לנו מאוד שאנשים ימשיכו להזמין כדי שכל העובדים בפרויקט יוכלו להמשיך ליצור”, אומרת מקמל לסיכום. “זו ממש גאווה לעבוד עם האנשים האלו”.

להזמנת דגל ממרכז התעסוקה “רימון” בכפר עידוד, התקשרו לטלפון: 050-250-9574

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות