נושאים קשורים

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד



6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"
ראשיחדשותחומה ומגדל: כיתות חינוך מיוחד נפתחו בכפר הנופש בן לילה

חומה ומגדל: כיתות חינוך מיוחד נפתחו בכפר הנופש בן לילה

עשרות ילדים עם צרכים מיוחדים שפונו מעוטף עזה ומאזור קו העימות בצפון יוכלו מעתה ללמוד בכפר נהר הירדן בגבעת אבני: "יש צורך עצום ביצירת שגרה גם בחרום"

בית הספר הזמני לחינוך מיוחד שהוקם בכפר נהר הירדן. צילום: משרד החינוך
בית הספר הזמני לחינוך מיוחד שהוקם בכפר נהר הירדן. צילום: משרד החינוך

בית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים שפונו בעקבות מלחמת “חרבות ברזל” הוקם בשבוע האחרון בכפר נהר הירדן בגבעת אבני. בימי שגרה הכפר מאכלס ילדים החולים במחלות כרוניות או מסכנות חיים, ובשעת החרום הנוכחית החליט לפתוח את שעריו גם לילדים תושבי יישובי עוטף עזה ואזור קו העימות בצפון עם מוגבלויות שונות.

המסגרות החינוכיות הזמניות בכפר נהר הירדן הוקמו בשיתוף משרד החינוך, ויאפשרו לימודים כסדרם לכ-70 תלמידים מהחינוך המיוחד. לתלמידים יוענקו גם טיפולים מהצוותים הפרא-רפואיים (מקצועות הבריאות) באדיבות מתי”א.

בשלב הראשון יפעלו בבית הספר שלוש כיתות וגן ילדים, שייתנו מענה לכ-45 תלמידים ותלמידות בגילאי 3 עד 15. הצוות החינוכי יורכב מצוותי הוראה לחינוך מיוחד שגם הם נאלצו להתפנות מבתיהם, ויתוגברו על ידי המדריכים של כפר נהר הירדן. כיתות נוספות ייפתחו בהמשך על פי ביקוש.

מנכ"ל כפר נהר הירדן, שלום אשכנזי, חברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו והשר חילי טרופר. צילום: משרד החינוך
מנכ”ל כפר נהר הירדן, שלום אשכנזי, חברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו והשר חילי טרופר. צילום: משרד החינוך

מנכ”ל כפר נהר הירדן, שלום אשכנזי, בירך על שיתוף הפעולה: “מאז הקמתו ב-2011, כפר נהר הירדן מהווה בית בטוח, מכיל ותומך לילדים המתמודדים עם מחלה קשה או מוגבלות. גם בימים קשים אלו משימתנו נותרה על כנה, והיא לסייע למשפחות וילדים עם צרכים מיוחדים לשהות בסביבה מוגנת הנותנת מענה מיטבי לצורכיהם הפיזיים והרגשיים – וכעת גם החינוכיים”.

“הקמנו את בית הספר ממש כמו במבצע חומה ומגדל – בלילה אחד הקמנו את בית הספר, גייסנו צוותים רפואיים ומתנדבים”, הוסיפה מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, ד״ר אורנה שמחון. “יש צורך עצום לייצר שגרה בחרום, ובאמצעות התגייסות מהירה הצלחנו לתת מענה למשפחות ולילדים. אנחנו נעניק להם מענה לימודי חברתי וטיפולי גם לטווח הרחוק, במידה והמשפחות יישארו פה לתקופה ממושכת”.

****************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

****************

גם השרים הגיעו לבקר

בעקבות היוזמה המבורכת, הגיעו לכפר שר החינוך יואב קיש, השר חילי טרופר וחברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו לביקור, במהלכו התרשמו מהנכונות, הרמה הגבוהה של הצוות ומהאהבה הגדולה שמעניק הצוות להורים ולילדים.

אורנה שמחון, שלום אשכנזי ושר החינוך יואב קיש. צילום: משרד החינוך
אורנה שמחון, שלום אשכנזי ושר החינוך יואב קיש. צילום: משרד החינוך

בהמשך סייר שר החינוך ומנהלת המחוז במתקן הקליטה, שם פגשו במשפחות המפונים מהדרום ומהצפון. התלמידים והצוותים החינוכיים סיפרו להם על התחושות ועל ההתמודדות המורכבת בזמן המלחמה. כמו כן, ביקרו השר ומנהלת המחוז במסגרות החינוכיות שנפתחו עבור החינוך המיוחד במלון גומא בכנרת, ונפגשו עם משפחות המפונים במעונות, בגני הילדים ובמרחבי הלמידה שנפתחו במקום לטובת תלמידי החינוך המיוחד.

כפר נהר הירדן הוא כפר הנופש היחיד בישראל המיועד לילדים המתמודדים עם מחלה קשה, ומעניק להם חוויה של חופש, הנאה ויצירה, ללא עלות ובגיבוי רפואי מלא. מאז הקמתו ב-2011, כפר נהר הירדן מהווה בית בטוח, מכיל ותומך לילדים המתמודדים עם מחלה קשה או מוגבלות. במיוחד בימים קשים אלו, הוא פותח את שעריו, ומסייע ככל יכולתו למשפחות וילדים עם צרכים מיוחדים לשהות בסביבה מוגנת הנותנת מענה מיטבי לצורכיהם הפיזיים והרגשיים – וכעת גם החינוכיים.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות