נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשותאחרי ששרדה את הטבח ואביה נרצח, גילתה יעל: אמה נחטפה לעזה

אחרי ששרדה את הטבח ואביה נרצח, גילתה יעל: אמה נחטפה לעזה

יעל קידר, המתמודדת עם מוגבלות שכלית קלה: "אני רק רוצה לדעת מה עם אמא שלי". דודתה: "אני בטוחה שכמה שקשה לי, ליעל קשה יותר"

יעל ועופרה קידר. קשר הדוק מאוד (צילום מהאלבום המשפחתי)

לפני שבועיים חשפנו כאן ב”שווים” את סיפור גבורתה של יעל קידר (41), מתמודדת עם מוגבלות שכלית קלה, שהצליחה לשרוד את הטבח הנורא שקרה בשבת השחורה ב-7 באוקטובר. כל זה קרה כשסמי, אביה, נרצח בסלון ביתו, ואמה נעדרה. “שמעתי את המחבלים מדברים ביניהם מתוך הבית”, סיפרה אז. קידר חיכתה עד ששמעה שיש בבית שקט מוחלט, ורק אז יצאה מהממ”ד. כעבור כמה שעות חיילי צה”ל הגיעו וחילצו אותה.

אלא שרק בימים האחרונים התברר כי אמה, עופרה, שמאז אותו בוקר נחשבה עד כה לנעדרת – למעשה נחטפה והיא מוחזקת כעת בידי חמאס. עופרה יצאה באותו בוקר להליכה, ומאז נעלמו עקבותיה. במשך כשבועיים משפחתה לא ידעה מה בדיוק עלה בגורלה, עד שהגיעה הבשורה הקשה על כך שהיא למעשה חטופה.

“ההורים מאוד חסרים לי”, מסבירה יעל ל”שווים”. כדי לשרוד את התקופה הקשה היא כותבת יומן ובו היא מספרת את כל מה שעל ליבה. “אני מאוד רוצה לדעת מה עם אמא שלי. האנשים שחטפו אותה הם אנשים רעים, ואני מקווה שישחררו אותה במהרה ושכולם יהיו בריאים”, כתבה ביומן.

**********

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

*********

יעל נשארת בקשר יומיומי עם משפחתה בשיחות טלפון, כשבסופי שבוע היא נוסעת אליהם לים המלח. “מאוד עוזר לי לראות אותם בתקופה הזאת”, מסבירה יעל. “זה נותן לי כוח להמשיך”.

בעקבות מצבה, יעל לא נכחה בשבעה. להלוויה של אביה כן הצליחה להגיע, ואף אמרה מילים לזכרו. “כבר עכשיו אתה חסר לי ואני מאוד אתגעגע אליך”, ספדה.

עופרה קידר

אורן, אחיה של יעל המתגורר בקיבוץ בארי, פונה עם אשתו ושני ילדיו למלון דיוויד בים המלח, שם הם שוהים עד היום. גם את השבעה עשתה המשפחה בבית המלון, כשכל הזמן הם בקשר רציף עם הצבא לדעת מה קורה עם אמם. “אני כל הזמן עם סרטים בראש”, מספר אורן. “אי הוודאות הזאת הורגת. זה שאתה לא יודע מה קורה איתה בכל רגע, יכול לחרפן”.

כדי להתמודד עם המצב החדש ולתפקד כמה שיותר, אורן מנסה להתרכז במשפחתו. “אני עובד על אוטומט”, הוא מספר. “אי אפשר לפתוח דף חדש, בגלל מה שקורה והעובדה שאנחנו לא יודעים מה איתה, אבל אני עושה הכל כדי לעבור את התקופה הזאת”.

גם חנה שדמי, דודתה של יעל ואחותה של עופרה, נאלצת לעבור את התקופה הקשה כשהיא לא יודעת מה קורה עם אחותה. “בשביל להמשיך לשרוד, אני פשוט הורדתי מסך ואני אפילו לא מסוגלת לראות חדשות”, היא מסבירה. “אני בטוחה שכמה שקשה לי, ליעל קשה יותר. יש לה ולעופרה קשר הדוק מאוד. אבל יש לה הרבה כוחות, והיא מצליחה לעבור את התקופה הזאת כמו גיבורה”.

כדי לתמוך בה ולהקל עליה את המצב, שדמי לוקחת אותה כל סוף שבוע לבקר את משפחתה בים המלח. “אני ובעלי לוקחים אותה לשם ויוצאים מחוזקים מהמפגשים”, היא מספרת. כדי לתרום את חלקה, היא תורמת כספים לנעדרים, ומבשלת אוכל לחיילים. “אני מקווה שזה ייגמר במהרה”, היא מסכמת את המצב.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות