נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותהנצחה מרגשת: מתפרת "המשקם" תיקרא ע"ש שני המפקדים שנפלו

הנצחה מרגשת: מתפרת “המשקם” תיקרא ע”ש שני המפקדים שנפלו

במקביל לקריירה צבאית, היו סא"ל סלמאן חבקה וסא"ל עלים סעד אחים מיוחדים. כעת תיקרא על שמם המתפרה של מדי צה"ל שבה עובדות נשים עם מוגבלות

סא”ל סלמאן חבקה (מימין) וסא”ל עלים סעד ז”ל

חודש למלחמת “חרבות ברזל”, נערך היום ביאנוח-ג’ת טקס הנצחה מרגש לשני מפקדים בני העדה הדרוזית, תושבי המקום, שנפלו בקרבות – סא”ל סלמאן חבקה ז”ל וסא”ל עלים סעד ז”ל. במהלך הטקס הוכרז כי מתפרת “המשקם” הפועלת בכפר – המתמחה בתפירת מדי צה”ל ומעסיקה עובדות דרוזיות עם צרכים מיוחדים – תיקרא על שמם של השניים.

בטקס, תחת הכותרת “בשם האחים”, השתתפו שר הרווחה יעקב מרגי, השייח מואפק טריף – מנהיג העדה הדרוזית, יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל ויו”ר חברת “המשקם” ארנן פלמן.

לסא”ל סעד שלוש אחיות שעובדות במתפרת “המשקם” ביאנוח-ג’ת, המעסיקה כ-100 נשים מהחברה הדרוזית עם מוגבלות ומייצרת מדי שנה כ-60,000 מדים לחיילי צה”ל. בימים אלו, בעקבות גיוס המילואים המאסיבי, פועלת המתפרה ימים ולילות כדי לייצר עשרות אלפי מדי צה”ל.

סא”ל סעד, סגן מפקד חטיבה 300, בן 40, נפל בקרב מול מחבלים שחדרו מלבנון. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. סא”ל סלמאן חבקה, מפקד גדוד השריון 53 מחטיבה 188, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הוא היה בן 33 בנופלו והשאיר אחריו אישה ותינוק בן שנתיים. אחד מאחיו הוא אדם עם צרכים מיוחדים.

שר הרווחה יעקב מרגי בטקס עם בני המשפחות האבלים. צילום: דוברות משרד הרווחה

מתפרת “המשקם”, הנמצאת בבעלות משרד הרווחה וההסתדרות הציונית, היא אחת משש מתפרות ועשרות מפעלים של חברת “המשקם”, בהם מועסקים אנשים עם מוגבלות.

“מדינת ישראל מנציחה היום את שמם של גיבוריה סא”ל סלמאן חבקה וסא”ל עלים סעד ז”ל שנלחמו בגבורה, הקריבו את חייהם למען ביטחון ישראל והצילו חיים של אזרחים רבים”, אמר בטקס שר הרווחה יעקב מרגי. “קריאת שם המתפרה המעסיקה נשים עם מוגבלות מהחברה הדרוזית על שמם, כאן בכפר יאנוח-ג’ת, מקום הולדתם ומגורי משפחותיהם, היא אות הוקרה והערכה של מדינת ישראל על תרומתם הגדולה של סלמאן ז”ל ועלים ז”ל ושל העדה הדרוזית כולה לביטחון ישראל, ומעמיקה את הברית  ושותפות הגורל רבת השנים בין העדה הדרוזית למדינת ישראל”.

מנהיג העדה הדרוזית, השייח מואפק טריף, בירך את חברת “המשקם” על היוזמה. “זו ישראל היפה שכולנו שואפים לחיות בה”, אמר השייח. “מאז נפלו עלים וסלמאן ז”ל, העם היהודי עוטף את המשפחות. זה העם היהודי החם והאוהב שנכרתה ברית שותפים בינו לבין העדה הדרוזית לפני למעלה מ-75 שנים. ההחלטה לקרוא למפעל על שם הנופלים מרגשת, לא רק בשל ההנצחה ששני הגיבורים ראויים לה, אלא בשל אופי המקום המהווה אכסנייה לבעלי אתגרים מיוחדים, אוכלוסייה שהייתה קרובה מאוד לעלים וסלמאן, שעל אף עיסוקיהם דאגו לקרובים שלהם עם הצרכים המיוחדים וניסו לשמח אותם בכל דרך”.

“אין ראויים מהם”

יעקב חגואל, יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית: “במשך שנים נהגו לכנות את הקשר שבין העם היהודי לעדה הדרוזית ‘ברית דמים’. המלחמה שהחלה ב-7 באוקטובר גבתה וממשיכה לגבות את חייהם של אזרחים וחיילים רבים. במלחמה על הבית, כמו גם בעתות שלום, אין הבדל בין יהודי לדרוזי או לכל בן דת אחרת. המתפרה בכפר יאנוח-ג’ת היא עדות נצחית לעוצמתה של החברה הישראלית, להגשמת החזון של התנועה הציונית, לשילוב אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה ולברית החיים שבינינו לבין העדה הדרוזית. אין ראוי יותר מאשר הנצחת זכרם של הקצינים הגיבורים, בני העדה, שמסרו נפשם בהגנה על העם והמולדת”.

יו”ר חברת “המשקם” ארנן פלמן: “במשך שנים מספקת המתפרה ביאנוח-ג׳ת מבית ‘המשקם’ מדים לחיילי צה”ל. בעתות מלחמה עושים עובדי ‘המשקם’ לילות כימים כדי לעמוד בבקשות אשר מגיעות מצה”ל. עם נפילתם של שני הקצינים הגיבורים מהכפר יאנוח-ג’ת, סא”ל סלמאן חבקה וסא”ל עלים סלמאן, היה ברור לנו שמתפרה שמזוהה כל כך עם צה”ל תיקרא על שמם. אנחנו משתתפים בצער המשפחות ובצערו של הכפר יאנוח-ג’ת”.

*******************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות