נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותהשעון החכם שמסייע לכבדי שמיעה וחירשים בזמן אזעקה

השעון החכם שמסייע לכבדי שמיעה וחירשים בזמן אזעקה

בימים האחרונים עשרות עיריות ורשויות מקומיות בארץ החלו לחלק את השעונים, שרוטטים על היד בזמן התרעה של פיקוד העורף. עם זאת, החלוקה טרם הסתיימה

שעון חכם (אילוסטרציה). צילום: Ketut Subiyanto, pexels
שעון חכם (אילוסטרציה). צילום: Ketut Subiyanto, pexels

מלחמת “חרבות ברזל”: במטרה להנגיש את התרעות פיקוד העורף לציבור החירשים וכבדי השמיעה, עשרות עיריות ברחבי הארץ החלו בימים האחרונים לחלק שעונים חכמים המחוברים לאפליקציית פיקוד העורף. השעונים ירטטו ויציגו הודעה על גבי מסך השעון בזמן אזעקה.

מי זכאי לקבל את השעון?
כל מי שמוכר ככבד שמיעה וחירש לפי הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה.

איך מקבלים אותו?
פונים למוקד העירייה 106 בעיר מגוריכם ולאגף הרווחה בעיר. ניתן גם לפנות למוקד אגודת החרשים בישראל לפרטים נוספים.

חברת הכנסת לשעבר, שירלי פינטו, חירשת בעצמה, אומרת: “חירשים וכבדי שמיעה חשופים לסכנה פי שתיים מאדם שומע. הם לא יכולים להיות 24 שעות ביממה עם הטלפון ביד כדי ‘להרגיש’ אזעקה. זה לא בטיחותי, ומשאיר אותם בסכנת חיים ממשית. הצמיד הזה הוא הפתרון הטוב ביותר כרגע כדי לספק לחירשים תחושת ביטחון בשגרת חירום”.

“פניתי בימים האחרונים למרכז השלטון המקומי שיעביר הוראה ברורה לכל הרשויות המקומיות לדאוג לתושביהם החירשים וכבדי שמיעה לצמידים”, היא מוסיפה. “לא יכול להיות שרשות אחת תדאג ורשות אחרת תסרב לספק. זה קריטי ביותר”.

חברת הכנסת שירלי פינטו. צילום מתוך האתר של שירלי פינטו

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“מאז שקיבלתי את השעון – הוא לא יורד מהיד שלי”

מרדכי דייבוך (58) כבד שמיעה מאשקלון, העיר המטווחת ביותר במדינה, קיבל שעון חכם כזה עם תחילת המלחמה. לדייבוך, שמתגורר עם הוריו, אין מרחב מוגן בבית, ומהרגע שקיבל את השעון החכם הוא מרגיש בטוח יותר.

“כשהחלה המלחמה, חיים בנעים, פעיל חברתי בעיר, החליט לפעול בדחיפות כדי לדאוג לקהילת החרשים בעיר”, הוא אומר ל”שווים”. “בתוך שעות נקנו 50 שעונים ע”י עמותת אחד לאחד וחולקו לכל מי שצריך בקהילה של ‘לב אשקלון’ לחירשים. מאז שקיבלתי אותו – השעון לא יורד מהיד שלי”, הוא מספר. “לא כל כבדי השמיעה והחרשים בעיר קיבלו את השעון החכם, וחלקם עוד מחכים לקבל אותו בימים הקרובים”.

מרדכי דייבוך והחברים מקהילת החירשים באשקלון. צילום: מרדכי דייבוך
מרדכי דייבוך והחברים מקהילת החירשים באשקלון. צילום: מרדכי דייבוך

“אנחנו לא יכולים להשאיר את הילד שלנו לבד”

מיכל פיין, אמא לנער חירש בן 16 מתל אביב, קיבלה הודעה שקראה לה להגיע לאסוף את השעון ממתחם חלוקה בעיר. עם זאת, לאחר שהגיע למתחם החלוקה התברר שהוא לא מופיע ברשימה, ולכן לא קיבל את השעון. “לא הבנו איך יכול להיות שהבן שלי לא מופיע”, מספרת פיין. “אמרו לנו שיבדקו את זה”.

“הבן שלי לא חירש מהיום”, היא מוסיפה, “הוא מוכר בביטוח לאומי ובמשרד הרווחה, ובכל זאת לא הופיע. אנחנו לא יכולים להשאיר אותו דקה לבד מתחילת המלחמה, אנחנו מלווים אותו לכל מקום. אם יש אזעקה הוא לא ישמע אותה. הוא מבין מה קורה, כי הוא רואה שכולם רצים והולכים למקומות מוגנים. זה מאוד יקל עליו לקבל התראה ישירות לשעון. זה יחזיר לו את העצמאות. ההתנהלות של העירייה בנושא הזה מאכזבת”, אומרת פיין.

חלוקת השעונים החכמים בתל אביב יפו. צילום: שלומי יוסף
חלוקת השעונים החכמים בתל אביב יפו. צילום: שלומי יוסף

מעיריית תל אביב יפו מסרו בתגובה: “עיריית תל אביב יפו חילקה שעונים חכמים כדי לתת מענה לחירשים וכבדי שמיעה תושבי העיר בזמן ירי טילים. השעון החכם מיועד בעיקר לשעות הלילה, ומספק אמצעי להתמודדות עם אזעקות בזמן השינה. בהתאם לכך, בשלב זה ניתנת עדיפות לחירשים וכבדי שמיעה בוגרים, המוכרים במנהל השירותים החברתיים ומקבלי סל תקשורת. ככל שיתאפשר נחלק לקבוצות חרשים וכבדי שמיעה נוספות, בהתאם לסדרי עדיפות”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות