נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותים המלח: המסעדה שהוסבה לבית ספר לחינוך מיוחד

ים המלח: המסעדה שהוסבה לבית ספר לחינוך מיוחד

בית הספר, שהועתק משדרות, נפתח מחדש לטובת המפונים – ולומדים בו 40 תלמידים עם מוגבלויות. "ההתלכדות של החברה האזרחית היא זאת שתביא לניצחון"

בית הספר הדרים, ים המלח. פועל מדי יום בין 09:00-13:30 (צילום: חמ”ל אזרחי “אחים לנשק”)

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

על רקע התמשכות מלחמת “חרבות ברזל”, מתקיימים ברחבי הארץ אלפי פרויקטים שונים של התנדבויות למען המפונים והנפגעים. אחד מהם הוא הקמת בית ספר חינוך מיוחד “הדרים”, מגילאי 6-21, שהועתק מהעיר שדרות ונפתח בים המלח.

“אנחנו עובדים בצמוד עם עיריית שדרות”, מספר עירד יובל , סא”ל במיל’ בשייטת 13, ומנהל החמ”ל האזרחי של ארגון “אחים לנשק” בים המלח. “הם אמרו שזה אחד הצרכים הכי דחופים שלהם וביקשו מאיתנו לפתוח בית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים לטובת המפונים. מהרגע שהם פנו אלינו, גייסנו את מי שצריך והיום יש 40 ילדים שמגיעים ללמוד כאן בגילאים שונים, בנוסף לעוד כיתות שייפתחו בקרוב”.

********************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************************

יוני רז, בעל הנכס, התגייס לטובת היוזמה החשובה והפך את חנות הקוסמטיקה והמסעדה שלו למרחב פתוח לטובת הפעלת המסגרת. אליו הצטרפו המוסד האקדמי בצלאל האקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים, בראשות פרופסור עידו ברונו; ערן לדרמן וסטודנטים; מנהלת בית הספר, מיטל גואטה; יחד עם הצוות החינוכי והפדגוגי, קרן קנדה וגיל חדש; וראש אגף החינוך של עיריית שדרות. הפרויקט כולו פועל באישור ושיתוף משרד החינוך.

גני ילדים ובית ספר הוקמו בים המלח לטובת מפוני שדרות. הסרטון באדיבות “אחים לנשק” החמ”ל האזרחי

בית הספר פועל מדי יום בשעות 9:00-13:30. לומדים בו בעיקר תלמידים על הספקטרום האוטיסטי ותלמידים עם שיתוק מוחין. בנוסף הוקמו במקום בימים האחרונים גם גני ילדים לטובת ילדי הדרום.

המתחם מחולק לשתי קומות, כאשר הילדים עם המוגבלויות הקשות יותר בקבוצה אחת, ובקבוצה השנייה הילדים עם המוגבלויות הקלות יותר. במתחם יש גם גינה גדולה.

“אנחנו מנסים להקל על התלמידים כמה שאפשר בימים אלה”, מספר יובל. “היתרון הוא שכולם מבינים שביורוקרטיה לא עוזרת, ונותנים לנו חופש פעולה. מגיעים המון מתנדבים לעזור, וממחר גם יגיע צוות מעמותת ‘אתגרים’ לחזק ולתמוך בתלמידים”.

יובל עצמו עזב לפני חמישה שבועות את כל עיסוקיו (הוא עובד בתחום הקמעונאות) ועבר לים המלח כדי לסייע למפוני העוטף והדרום. יחד אתו פועלים במקום עשרות מתנדבים. “ה-7.10 שינה לנו דיסקט”, הוא מסביר. “אנחנו מבינים שההתלכדות של החברה האזרחית והאחדות – היא זאת שתביא לניצחון. אנחנו רואים כאן את רוח ההתנדבות וההירתמות המדהימה של כל עם ישראל, ומייצרים פה ציונות חדשה. זה מרגש. יחד עם ארגון אחים לנשק, פועלים בחמ”ל האזרחי עמותות ותנועות רבות למען אזרחי ישראל”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות