נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהורים פרודים לילד נכה? מעתה מגיע לשניכם תג חניה

הורים פרודים לילד נכה? מעתה מגיע לשניכם תג חניה

בעקבות החלטה של משרד התחבורה, יוכל כל אחד מההורים להגיש בקשה לכתובתו המעודכנת – ולקבל תג חניה לנכים עבור הקטין

תו חניה לנכה. צילום: אהוד קינן
תו חניה לנכה. צילום: אהוד קינן

הורים פרודים או שחיים בנפרד, ויש לילדם תג חניה – יזכו מעתה גם הם לקבל תג חניה לנכה. כך הודיע משרד התחבורה. את ההחלטה קיבל המשרד בעקבות פנייה שקיבל מעמותת “הורות משותפת=טובת הילד” אשר פועלת לקדם זכויות של ילדים להורים גרושים ואחריות הורית משותפת.

משרד התחבורה קיבל את בקשת העמותה לאפשר לכל אחד מההורים החיים בנפרד לקבל, לכתובתו שלו, תג נכה לקטין עבור הרכב. ההחלטה תיכנס לתוקף כבר בחודש נובמבר הנוכחי.

אז איך זה יעבוד?

על פי משרד התחבורה, ההחלטה נוגעת להורים גרושים או פרודים או חיים בנפרד, שלהם קטין בעל תג חניה לנכה. במקרה בו ההורה האחר (ההורה אשר הקטין לא רשום תחת כתובתו ברשות האוכלוסין) יעדכן את כתובת מגוריו במשרד הפנים ככתובת נוספת למשלוח דואר בנוגע לקטין (מערכות משרד התחבורה יתעדכנו באופן אוטומטי) – לפי ההחלטה החדשה תגי הנכה ישלחו לשתי הכתובות של ההורים.

********************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************************

מה בפועל צריך לעשות?

לשליחת תג חניה לכתובת מגוריו של אחד מהורי הקטין (אשר כתובתו אינה רשומה ברשם האוכלוסין) יש לשלוח בקשה באמצעות טופס דיגיטלי לפניות הציבור. תחת “סוג הפניה” יש לבחור בנושא: “פניה אל הנהלת אגף הרישוי”. לאחר מכן תחת “נושא הפניה” יש לבחור ב”תג חניה לנכה”. יש לציין בתוכן הפניה כי הפונה הוא הורה גרוש, פרוד או חי בנפרד, לקטין בעל תג חניה לנכה.

בנוסף, גם באתר המוסד לביטול לאומי אפשרו עד לאחרונה רק להורה שמקבל את קצבת הילד להפיק באתר הביטוח תעודת נכה דיגיטלית. נושא זה שונה, וכיום כל אחד מההורים יכול להנפיק תעודה זו.

גיא רוה, יו”ר עמותת “הורות משותפת=טובת הילד”, בירך על הצלחת העמותה לשנות את הנושא. “במהלך השנים העמותה קיבלה מהורים גרושים אשר יש להם ילד נכה פניות רבות בנושאים אלו, גם למייל וגם בקבוצת הפייסבוק של העמותה“, ציין רוה. “אנחנו שמחים שהצלחנו לקדם את שני הנושאים האלו”.

גיא רווה. צילום: עמותת “הורות משותפת=טובת הילד
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות