נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותהתרומה הסודית של כוכב "חברים" המנוח לחולי פרקינסון

התרומה הסודית של כוכב “חברים” המנוח לחולי פרקינסון

שחקן הסיטקום המצליח, מת'יו פרי, שהלך לעולמו לפני כשבועיים, נתן בעבר צ'ק נדיב לקרן המיוחדת שהקים מייקל ג'יי פוקס ("בחזרה לעתיד") למען טיפול במחלה חשוכת המרפא

מת'יו פרי. צילום: מתוך ויקיפדיה
מת’יו פרי. צילום: מתוך ויקיפדיה

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

מתיו פרי, כוכב הסדרה “חברים”, שהלך לפני שבועיים לעולמו, תרם בנדיבות לקרן הפרקינסון של השחקן מייקל ג’יי פוקס בתחילת דרכה. ג’יי פוקס, כוכב סדרת הסרטים “בחזרה לעתיד”, חשף את סיפור התרומה של פרי במהלך אירוע ההתרמה השנתי של הקרן שנערך בסוף השבוע בניו יורק. ג’יי פוקס מתמודד עם מחלת הפרקינסון מזה שנים ארוכות.

“אני מקווה שזה לא דיסקרטי”, אמר ג’יי פוקס, “אבל כשהשחקנים של הסדרה ‘חברים’ עשו את המכירה הגדולה שלהם לראשונה והפכו למיליונרים לשארית חייהם, פרי רשם צ’ק שמן עבור הקרן”. לדבריו, הקרן הייתה אז רק בראשית הדרך: “ניסינו למצוא את הידיים והרגליים. התרומה הזו הייתה כמו הבעת אמון בשבילנו”.

ג’יי פוקס הדגיש כי פרי לא עשה עניין גדול מהצעד הנדיב: “זה לא היה מלווה בשום הגדלה עצמית או משהו כזה. זה היה כמו ‘קח את זה ותעשה את המיטב’. אהבתי את הגישה הזו”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


פרי: “הערצתי את מייקל ג’יי פוקס”

פוקס סיפר עוד כי הוא ופרי בילו מעט יחד במהלך השנים, ואף שיחקו הוקי יחדיו. פרי עצמו דיבר בעבר רבות על ג’יי פוקס ושיתף שכשחקן צעיר הוא שאף שתהיה לו קריירה מצליחה כמו שלו. “כשהייתי בכיתה ט’ מייקל ג’יי פוקס בדיוק עשה את ‘בחזרה לעתיד’, ויצא לי עשן מהאוזניים”, אמר פרי בשנה שעברה, בראיון בו קידם את ספר הזיכרונות שלו “חברים, אוהבים והדבר האיום הגדול”. “כל כך קינאתי בבחור הזה. הייתה לו באותו זמן גם את תוכנית הטלוויזיה מספר אחת, וגם את הסרט מספר אחת. בו זמנית. אז הוא היה ענק. אני לא מכיר אף אחד אחר שעשה את זה”.

מייקל ג'יי פוקס בשנת 2020. צילום: Chuck Kennedy/PFA, ויקיפדיה
מייקל ג’יי פוקס בשנת 2020. צילום: Chuck Kennedy/PFA, ויקיפדיה

כאמור, לפני שבועיים הלך פרי לעולמו כשהוא בן 54. הוא נמצא מת בג’קוזי שבביתו בלוס אנג’לס. בתקשורת האמריקאית דיווחו כי לא נמצאו סמים בזירה ואין חשד לפלילים. במשך השנים שיתף פרי לא פעם כי הוא מכור לסמים ולאלכוהול, ומתמודד עם דיכאון וחרדה.

התפקיד שהעלה אותו לגדולות הייתה דמותו של צ’נדלר בינג בסדרה “חברים”. הסדרה שודרה בין השנים 1994 ל-2004 והפכה לאחת מהסדרות המצליחות בהיסטוריית הטלוויזיה, עם צופים רבים בשידוריה החוזרים עד היום. בפרק האחרון של הסדרה צפו 52.5 מיליון איש בארה”ב בלבד.

חברת האחים וורנר, שהפיקה את “חברים”, מסרה בעקבות מותו: “אנחנו מזועזעים מהחדשות על לכתו של החבר היקר שלנו מת’יו פרי. מת’יו היה שחקן כשרוני באופן מופלא וחלק בלתי נפרד ממשפחת האחים וורנר”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות