נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותהמבקר: להגביל את שכר הטרחה שגובים עורכי דין מפצועי המלחמה

המבקר: להגביל את שכר הטרחה שגובים עורכי דין מפצועי המלחמה

מתניהו אנגלמן פנה לשרי הממשלה בדרישה לפעול ללא דיחוי להסדיר מגבלה על גובה שכר טרחת עורכי דין המייצגים פצועי צה"ל ונפגעי פעולות איבה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן פנה היום (ראשון) לשרי המשפטים, הביטחון, האוצר והעבודה בדרישה לפעול ללא דיחוי להסדיר מגבלה על גובה שכר טרחת עורכי דין המייצגים פצועי צה”ל ונפגעי פעולות איבה.

כזכור, בנו של המבקר, חגי, נפצע קשה במלחמה בעזה ומאושפז בבית החולים הדסה עין כרם. הגם שהמבקר לא נחשף לנושא באופן אישי – המבקר קיבל פנייה בעניין נחיצות הסדרת הנושא בעת הזו ממשרד הביטחון.

אנגלמן כתב לשרים שמהפנייה שקיבל עלה כי “בשעה זו, כשמדינת ישראל מצויה במלחמה, ישנה תופעה מצערת שבה עורכי דין מנצלים את המצב הקשה והרגיש ופוקדים את בתי החולים כדי להחתים את פצועי צה”ל על הסכמי ייצוג, תוך גביית שכר טרחה גבוה”. בעוד שקיימים חוקים המפקחים על שכר טרחת עורכי דין כדי למנוע ניצול לרעה של מצוקת הלקוח, כמו בתאונות דרכים, חוק נכי רדיפות נאצים וחוק תגמולים למשפחות חטופים ונעדרים (שנחקק לפני כשבועיים), הרי שייצוג של פצועי מלחמה ופעולות איבה נותר פרוץ.

מבקר המדינה מבהיר כי הוא מניח ומקווה שהתופעה האמורה בפנייה אינה משקפת את רוב עורכי הדין העוסקים בתחום רגיש זה. עם זאת, לדבריו קיימת חשיבות רבה להסדירה לטובת כלל הפצועים והנפגעים.

הצעת חוק בעניין הגבלת שכר טרחה לפצועי צה”ל עברה בקריאה טרומית כשלושה חודשים טרם הטבח ב-7.10.23. הצעת חוק זו התבססה על הצעות חוק דומות שהוגשו בעבר, אך לא קודמו. ההצעה לא קודמה בשל החלטת ועדת השרים לחקיקה לתמוך בהצעת החוק בקריאה טרומית בלבד, בתנאי שלאחריה ההצעה לא תקודם עד להכנת הצעת חוק ממשלתית בנושא הרחבת הסיוע המשפטי.

משכך, חל עיכוב בהסדרה, ולפיכך פצועי צה”ל ונפגעי פעולות איבה חשופים לחיובי שכר טרחת עורכי דין ללא כל הגבלה, בעודם נזקקים לסכומים אלו לשם שיקום חייהם.

במכתבו כותב המבקר כי “מאז השבעה באוקטובר, אותה שבת שחורה שבמהלכה פלשו אלפי פעילי חמאס וג’יהאד איסלאמי לשטח ישראל וביצעו טבח באזרחים ופיגועי חטיפה ולקיחת בני ערובה, יש לצערנו אלפים רבים של פצועי צה”ל ונפגעי פעולות איבה, ומספרם הולך וגדל עם התמשכות הלחימה.

מציאות קשה זו מחייבת לתת מענה מהיר ככל הניתן במגוון רחב של עניינים, שימנע פגיעה נוספת בפצועים שתרמו מגופם ונפשם למען המדינה ויאפשר להם לקבל את מלוא זכויותיהם כדין, ללא צורך להעביר חלק ניכר מסכומים אלו המשולמים מאוצר המדינה לגורמים אחרים, אשר חלקם מבקשים לנצל את מצוקתם. נדרש אפוא לפעול ללא דיחוי להסדרה של הנדון, ובכלל זה לפעול לקביעת תעריף מפוקח והוגן בגין שירותים משפטיים המוענקים הן לפצועי צה”ל והן לנפגעי פעולות איבה”.

***********************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

***********************************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות