נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשות"כמו שהם חיו": מסיבת זיכרון לכבוד אריק ורות פרץ ז"ל

“כמו שהם חיו”: מסיבת זיכרון לכבוד אריק ורות פרץ ז”ל

האב ובתו, שחיה עם ניוון שרירים ומוגבלות שכלית, נרצחו במסיבת הטבע ברעים. בהזמנה נכתב: "אושר הוא היכולת לשחרר מהדרך שבה אתה חושב שחייך אמורים להיראות"

אריק פרץ ז"ל עם שתי בנותיו, רות וימית. צילום: באדיבות המשפחה
אריק פרץ ז”ל עם שתי בנותיו, רות ז”ל וימית. צילום: באדיבות המשפחה

הנצחה לא שגרתית: משפחת פרץ מקריית חיים, ששכלה את האב אריק ואת בתו רות ז”ל – נערה בת 16 עם ניוון שרירים ומוגבלות שכלית – בטבח הנורא במסיבה ליד קיבוץ רעים ב-7.10, תקיים הערב מסיבה לזכרם בחדרה.

חודש ומשהו אכזריים עברו על בני המשפחה, שנאלצו להתמודד עם חוסר ודאות קיצוני בנוגע לגורל יקיריהם. אט אט החלו להגיע אליהם הבשורות האיומות. בהתחלה שאריק נרצח, ואז התקיימה הלווייתו, ואז שרות נרצחה, ורק אז שגופתה זוהתה. רק בשבוע שעבר התברר שמבלי שאיש ידע, רות למעשה נקברה ביחד עם אביה בהלוויה שלו. 

הגילוי הזה הגיע בזכות ההתעקשות של ימית, אחות של רות. מהרגע שבו אביה נמצא, היא הייתה משוכנעת שרות הייתה צמודה אליו. “במשפחה אמרו שזה חטא להלין את המת, אז קברנו אותו”, הסבירה אחר כך. גם כשהגיע הזיהוי הוודאי של רות והמשפחה התכנסה לשבעה שנייה, ימית התעקשה שמשהו לא בסדר וביקשה שיבדקו שוב את הקבר של אביה.

נהגו ללכת למסיבות רבות

לדבריה, באחד הלילות לאחר השבעה אמא שלה, אלינור, סיפרה לה שחלמה על רות כשהיא מחובקת עם אריק ואומרת: “אל תדאגי, אנחנו ביחד”. מבחינת ימית, זה רק חיזק את ההרגשה שלה שרות ואריק נקברו יחדיו. היא צדקה.

כעת, לאחר גילוי האמת, החליטה המשפחה לנקוט בצעד לא שגרתי ולציין את מותם של השניים דווקא במסיבה. במהלך חייהם אריק ורות נהגו ללכת יחד למסיבות טבע רבות, כמו המסיבה ההיא ברעים שבה נרצחו בדם קר.

“המסיבה לזכר אריק ורות פרץ ז”ל” תיערך הערב (שני) בגן האירועים יארה בחדרה. המשפחה אף אירגנה הסעות למי שמעוניין להגיע. “אושר הוא היכולת לשחרר מהדרך שבה אתה חושב שחייך אמורים להיראות וליהנות מהם כפי שהם”, נכתב בהזמנה למסיבה.

ההזמנה למסיבה

“תמיד הבין אותה ישר”

המשפט הזה, אומרים במשפחה, מסמל את חייה של רות. למרות כל הקשיים שנאלצה לעבור בחייה, היא לא ויתרה והתעקשה לחיות וליהנות. “היא הייתה הולכת עם אבא שלנו להרבה מסיבות”, סיפרה יערית, אחות של רות וימית, לאתר “שווים” כשאחותה ואביה עוד היו נעדרים. “הם היו אפילו במסיבה בחו”ל. כולם היו יכולים לראות את הקשר המיוחד ביניהם. הוא תמיד היה מבין אותה ישר, אפילו לפני שהייתה מדברת”.

ביום שישי האחרון הספיקה המשפחה לערוך לשניים טקס הנצחה בקריית ים, אליו הגיעו עשרות אנשים על מנת לכבד את זכרם. במהלך הטקס נאמרו דברי פרידה על ידי ימית ויערית, וכולם התפללו לעילוי נשמתם של אריק ורות.

ימית בטקס הזיכרון ביום שישי

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות