נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותבחודש הבא: הקצבאות יוקדמו; בינואר צפויה תוספת הצמדה

בחודש הבא: הקצבאות יוקדמו; בינואר צפויה תוספת הצמדה

בין הקצבאות שיוקדמו: נכות, ילד נכה, שר”מ, ניידות ונפגעי עבודה. ב-2024 יגדלו הקצבאות בעקבות ההצמדה לשכר הממוצע במסגרת חוק הנכים

צילום: ביגסטוק

בעוד שהחודש תשלום קצבאות הנכות לא יוקדם ויועבר כרגיל ב-28.11, בחודש הבא יקדים הביטוח הלאומי את הפקדת הקצבה בחשבונות הבנק של הזכאים ל-21.12, כלומר שבוע מוקדם מהצפוי.

הקצבאות שיוקדמו הן הקצבאות ארוכות הטווח, ובהן קצבת נכות, ילד נכה, שר”מ (שירותים מיוחדים), ניידות, נפגעי עבודה, שיקום, אזרח ותיק, שארים, מזונות, סיעוד ואסירי ציון.

בארגון “נכה לא חצי בן אדם” עידכנו היום כי לצערם לא הצליחו להקדים את העברת הקצבאות החודש ובחרו לא לפרט את הסיבות. “הקצבאות ישולמו כרגיל ב-28 לחודש”, נמסר מהארגון, “נמשיך לנסות, אבל אין הרבה סיכויים שזה יקרה. בחודש הבא הקצבאות כן יוקדמו לתאריך 21.12, ואנחנו מקווים שזה יסייע לכם”.

עדכון חשוב נוסף שנמסר מ”נכה לא חצי בן אדם” נוגע לחוק הנכים, שבמסגרתו הוצמדה קצבת הנכות לשכר הממוצע במשק. מדי תחילת שנה אמורה הקצבה לעלות בהתאם לעליית השכר הממוצע, ולפי הארגון גם בינואר הקרוב זה יקרה, וזאת למרות מלחמת “חרבות ברזל”. בארגון מציינים שניהלו שיחות בנושא מול גורמים בכירים באוצר ובקרוב יפרסמו בכמה בדיוק יעלו הקצבאות בינואר 2024.

שכר הבכירים ככל הנראה לא יוצמד

גם ב”ווינט” פורסם לאחרונה כי למרות המלחמה, העלאת שכר המינימום וקצבאות הביטוח הלאומי בהתאם להצמדה תתקיים כמתוכנן בינואר. לעומת זאת, במשרד האוצר נערכים דיונים במטרה להקפיא את ההצמדה לשכר הממוצע של שרים, חברי כנסת ובכירים נוספים במשק, לנוכח המצב הביטחוני והמצב הכלכלי הקשה הנובע ממנו.

בתחילת החודש פירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי השכר הממוצע לחודש אוגוסט עלה ב-5.8% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה ועמד על 12,879 שקלים. מחודש אוקטובר, אז פרצה המלחמה, ההערכות הן שהשכר הממוצע במשק צפוי לעלות בשיעורים גבוהים עוד יותר, וזאת בעקבות פיטורים והוצאה לחל”ת של עשרות אלפי עובדים במשק, ברובם אלו המשתכרים שכר נמוך. דבר זה דוחף באופן אוטומטי את השכר הממוצע כלפי מעלה.

מנגד, יש לקחת בחשבון כי גם מדד המחירים לצרכן עלה ב-12 החודשים האחרונים בכ-4%, ולכן הערך הריאלי של העלייה הצפויה בקצבאות הנכות יהיה נמוך יותר.

צוות הניהול של “נכה לא חצי בן אדם”

עוד מעדכנים ב”נכה לא חצי בן אדם” כי קצבאות הניידות לבעלי רכבים גדולים עולות החל מהחודש הנוכחי ב-162 עד 340 שקלים, וזאת בהתאם ליוקר האביזרים ברכב. “אנחנו ממשיכים לפעול להעלאה נוספת בהתאם למתווה הסיוע לאנשים עם מוגבלות שדרשנו ממשרד האוצר”, נמסר מהארגון.

ועדכון אחרון: בימים האחרונים הוחלט באוצר כי אנשים סיעודיים שהתפנו עצמאית מבתיהם באזורי מלחמה (שהוגדרו על ידי המדינה ככאלה) ומעסיקים עובד זר, יקבלו מענק אכלוס יומי כפול בסך 400 שקלים במקום 200 שקלים לאדם על כל יום שבו שהו מחוץ לביתם. בעבור ילד (כל ילד) עומד מענק האכלוס על 100 שקלים ליום.


**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova
**************

עוד בנושא:

הערכות: בכמה יעלו הקצבאות ב-2024 אחרי ההצמדה | שווים (shavvim.co.il)

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות