נושאים קשורים

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש



ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד
ראשיחדשות"קרן השמש שלנו חזרה, והדמעות לא מפסיקות לרדת"

“קרן השמש שלנו חזרה, והדמעות לא מפסיקות לרדת”

מפגש מרגש התרחש בבית החולים בין קרן מונדר, מורה לחינוך מיוחד שחזרה משבי חמאס, למנהלת בית הספר רחלי שטיין. גם תלמידתה של מונדר התרגשה: "מיקה קפצה ונישקה את מסך הטלוויזיה"

“מיקה שלי קפצה ונישקה את מסך הטלוויזיה”. מיקה וולין

זה היה מפגש מרגש מאוד, טעון בעצב ושמחה, אתמול בבית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה. זמן קצר לפני כן שוחררה קרן מונדר, מורה בבית הספר עציון לחינוך מיוחד בבני ברק, מהשבי בעזה – ביחד עם בנה אוהד (9) וסבתו רותי (78). הסבא אברהם (78) הוחזק בנפרד מהמשפחה, ונשאר עדיין בשבי החמאס.

רחלי שטיין, מנהלת בית הספר של קרן, הגיעה לבקר אותה, ולצד החיוכים היה קשה לעצור את הדמעות. “כולם בבית הספר ובצוות ההורים והמורים חיכינו כל כך לשובך, כולם כל כך מתגעגעים אלייך”, סיפרה שטיין למונדר הנרגשת.

שטיין שיתפה כי בין יום חמישי לשישי היא קיבלה טלפון מאבי, בעלה של קרן, שבישר לה שהיא, יחד עם בני משפחתה, יחזרו לישראל. “הבשורה הזו היא בלתי נתפסת”, שיתפה. “שבועות שאני מפנטזת, חולמת וחושבת על הרגע הזה שתחזרו. כל הזמן אני אומרת לעצמי שמחשבה מייצרת מציאות – כדי לא ליפול ולשמור על אופטימיות. ועכשיו קרן השמש שלנו חוזרת, והדמעות לא מפסיקות לרדת”.

קרן מונדר (משמאל) ורחלי שטיין במהלך המפגש. “כולם בבית הספר כל כך מתגעגעים אלייך” (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בית הספר עציון)

במהלך המפגש המרגש השתיים התחבקו ושיתפו חוויות. “יש לי כל כך הרבה סיפורים בשבילך, כל כך הרבה דברים שעשינו לזכותך ובשביל להשאיר אותך איתנו במחשבות”, סיפרה שטיין למונדר. “אני מתארת לעצמי שאת מלאה בסיפורים ובחוויות קשות שעברת. תדעי לך שאנחנו פה, לכל דבר שתצטרכי, אנחנו נחכה שתהיי מוכנה ונתמוך מכל הלב, נעשה כל מה שיידרש. אין דבר בעולם שאני רוצה כעת יותר מלחבק אותך. חיבוק ארוך ועוצמתי כזה שמאפיין אותך כל כך”.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

אירנה וולין, אמה של מיקה, תלמידה של מונדר, סיפרה: “מיקה שלי קפצה ונישקה את מסך הטלוויזיה. קרן יקרה, כל כך מתרגשים שחזרת. הילדה שלי כל כך אוהבת אותה. לפני שנתיים בזמן הקורונה ביקשו מאיתנו להכין סרטון ולהגיד עליה מספר מילים, וזה עזר לה לקבל את פרס המורה המצטיינת. עבורנו היא תמיד מצטיינת. מה שהיא עושה עם הילדים שלנו זה משהו מיוחד, והיא באמת מיוחדת. אנחנו מתכננים לה הפקה וקבלת פנים מהסרטים ומחכים לבואה. היא אישה נדירה”.

משפחת מונדר. צילום באדיבות בית החולים שניידר

המשפחה הוסיפה: “זהו יום מכונן בחיינו. אנחנו מאוד נרגשים על חזרתם של רותי, קרן ואוהד, ועדיין לא מעכלים את מה שעובר עלינו. יותר מכל, אנחנו מתפללים ומייחלים לחזרתו בחיים ובמהרה של אהובנו אברהם מונדר בן ה-78, ושל כל החטופים והחטופות כמטרה לאומית נעלה. אנחנו מבקשים להודות לעם ישראל על הערבות ההדדית, האחדות, הדאגה והחיבוק האין-סופי שקיבלנו מכם. זה מאוד מסייע ומחזק ואנחנו קוראים לכם להמשיך ולתמוך במשפחות החטופים היקרות, שלעד נהיה מחוברים ביחד”.

“שרון, הילדים כבר מחכים לך”

בתוך כך, בין המשתחררים מהשבי אתמול (מוצ”ש) נמנו גם שרון אביגדורי (52) ובתה נעם (12). שרון היא מטפלת רגשית המתמחה בילדים על הרצף האוטיסטי.

שגית רז, אם לשלושה ילדים על הרצף האוטיסטי ובת דודתה של שרון אביגדורי, אמרה היום בהתרגשות: “אנחנו במציאות בלתי נתפסת, שבויים בתוך רכבת רגשות. בא לי לחבק אותם, אבל אני באילת. אני אמא לחמישה ילדים, שלושה מהם על הרצף האוטיסטי, ילדים ששגרת היום שלהם נשמטה. אנחנו פה בדרמה אחרת, בומים שנשמעים, קופצים מכל דבר. כל הלב שלי איתכם”.

רז אמרה כי הילדים ששרון מטפלת בהם, שמאובחנים על הרצף האוטיסטי, “מחכים כבר לרגע הזה שתחזרי. כולם מחכים לך, את מדהימה. תתחזקי. חיבוק מכל הלב”.

משפחת אביגדורי
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות