נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותעקב המלחמה: מחסור של 500 מיטות במחלקות השיקום

עקב המלחמה: מחסור של 500 מיטות במחלקות השיקום

כמות הפצועים במלחמה העלתה דרמטית את הצורך בטיפול שיקומי. מנהלי המרכזים הרפואיים מתריעים בדיון בכנסת: חייבים סיוע משמעותי בתקציב ובכוח אדם

יו"ר ועדת הבריאות חה"כ יונתן משריקי (ש"ס). צילום מסך מתוך ערוץ כנסת
יו”ר ועדת הבריאות חה”כ יונתן משריקי (ש”ס). צילום מסך מתוך ערוץ כנסת

220 חיילים ואזרחים נמצאים בשיקום מאז פרוץ מלחמת “חרבות ברזל”, כך נחשף היום (שלישי) בוועדת הבריאות של הכנסת – וברקע: מחסור חמור במאות מיטות אשפוז בבתי החולים ברחבי הארץ.

בסקירה שביצעו חברי הוועדה נמצא כי חסרות עוד כ-500 מיטות שיקום, בעיקר בפריפריה ובירושלים. “משרד הבריאות התחייב לערוך משא ומתן עם האוצר כדי למצוא תקציב לכך. אלו שירותים חיוניים ודחופים מאד – בפרט עקב המלחמה”, טען יו”ר הועדה ח”כ מישרקי (ש”ס).

מרבית הפגיעות של החיילים והאזרחים המשוקמים הן אורתופדיות ופיזיות, וחלקן נפשיות. ד”ר חגי אמיר, מנהל השיקום בבית לווינשטיין, טען בנוסף כי הכמות הגדולה של המשוקמים העלתה צורך דחוף בפיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, רופאי שיקום וצוותי סיעוד.

מלחמת "חרבות ברזל" גרמה לפצועים רבים והגדילה את הצורך במיטות אשפוז במחלקות השיקום. צילום: דובר צה"ל
מלחמת “חרבות ברזל” גרמה לפצועים רבים והגדילה את הצורך במיטות אשפוז במחלקות השיקום. צילום: דובר צה”ל

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“אנשי המקצוע בתחומים האלה מוכשרים לרוב במחלקות השיקום”, אמר ד”ר אמיר בוועדה, וסיפר על עבודתו בהקמת מרכזי שיקום קהילתיים בפריפריה שיוכלו לקבל עשרות מטופלים. “צריכים להכשיר אנשים נוספים שיעבדו בתחום ולבנות בהתאם עוד מרכזים בכל נקודה בארץ. יש לנו מודל לבניית הצוות של אשפוזי יום בקהילה, וצריך להרחיב אותו”.

ד”ר ירון סחר, ראש אגף שיקום במשרד הבריאות, הוסיף כי לצד המחסור במיטות קיים מחסור גם בכוח אדם, וצריך לעודד סטודנטים לרפואה להתמחות במקצועות השיקום, בעיקר בזמני מלחמה. “הגיעו אלינו פצועים רבים, והגל נמשך ולא מפסיק. לצערנו הרב, יתווספו בעתיד עוד פצועים, והם צריכים לקבל טיפול הולם בבתי החולים ובקהילה. צריך לחזק את המערך הזה”, אמר.

מחלקות נוספות ייפתחו – בהשקעה של מאות מיליונים

פרופ’ רוני גמזו, הממונה מטעם משרד הבריאות על קידום תחום השיקום, הבטיח כי המשרד ממוקד במציאת פתרונות. גמזו טען בדיון כי משרד האוצר התחייב לממן עוד מאות מיטות שיקום בשנים הקרובות, גם בפריפריה. לצד זאת, קופות החולים ישתתפו בטיפול בתחום השיקום בקהילה ויקלו את העומס על המרכזים הרפואיים. “אף פצוע, חייל או אזרח לא ימתין לשיקום – ולא יבוא על חשבון השיקום הגריאטרי והרגיל”.

לדבריו, מרכזי שיקום נוספים ייפתחו במרכז הרפואי פדה-פוריה בטבריה, בבית החולים ברזילי באשקלון ובמרכז הרפואי לגליל בנהריה. עוד אמר כי בקרוב ייפתחו שתי מחלוקות שיקום ראשונות בבית החולים הדסה הר הצופים בעלות של 500 מיליון שקלים.

לצד הבטחות אלו, נשמעו קולות בוועדה מצד מנהלי המרכזים הרפואיים שטענו כי ברשותם מיטות אשפוז פנויות שלא מאוישות בגלל ניהול קלוקל של ניתוב המאושפזים. “אין סיבה שמקומות אחרים יהיו בעומס יתר ובמחסור גדול, בניגוד אלינו ועוד מקומות שאנחנו מחכים למשוקמים שיגיעו אלינו”, טענה מנהלת בית החולים השיקומי “רעות”, ד”ר אורית שטיין-רייזנר. “יש לנו עובדות שיודעות לתת למשוקמים את כל התנאים – זה חבל”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות