נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
הסתדרות 480-100

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיבריאותמשרד הבריאות: נקים 100 בתים מאזנים בתוך 4 שנים

משרד הבריאות: נקים 100 בתים מאזנים בתוך 4 שנים

הצעד הוא חלק מהתוכנית הלאומית לחוסן ובריאות נפשית בהיקף של 2 מיליארד שקל, שגובשה בעקבות המלחמה. הבתים נועדו למנוע אשפוז פסיכיאטרי

מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימנטוב (מימין) ויו”ר ועדת הבריאות ח”כ יונתן משריקי. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

משרד הבריאות יקים 25 בתים מאזנים כל שנה למשך ארבע שנים – כך נחשף אתמול (רביעי) בוועדת הבריאות של הכנסת במסגרת חשיפת התוכנית הלאומית לחוסן ובריאות נפשית.

בתים מאזנים נועדו למנוע אשפוז פסיכיאטרי של מטופלים במשבר נפשי חריף, תוך מתן טיפול נרחב יותר מהניתן במרפאות-יום. בנוסף, יו”ר הוועדה, ח”כ יוני משריקי (ש”ס), סיפר בישיבה על מו”מ שהוא מנהל עם משרד הבריאות להסדרת מקצועות מטפלי נפש נוספים כגון מטפלים באמנות והבעה, ודרש לדעת עד כמה ניצלו קופות החולים את התקציב שניתן להן במסגרת הרפורמה בבריאות הנפש.

משה בר סימנטוב, מנכ”ל משרד הבריאות, הציג את התוכנית בהיקף של 2 מיליארד שקלים, שגובשה ותוקצבה בעקבות טבח ה-7 באוקטובר והמלחמה. התוכנית מופנית בעיקר לניצולי הטבח, מגישי העזרה – זק”א, מד”א, כבאים והמשטרה – אזרחים שהגישו סיוע ונלחמו, בני משפחותיהם, אזרחים בעלי רקע נפשי וכן כלל הציבור.

בר סינמטוב סיפר כי המשרד יקים 25 בתים מאזנים בארבע השנים הקרובות, כאשר השירות בבית כזה יוענק למטופלים שעומדים בתנאים ורוצים ומסוגלים לשתף פעולה עם התוכנית הטיפולית. השירות יינתן ללא עלות, במימון מלא של קופת החולים, ובתנאי שהקופה אישרה זאת מראש.

הכפלת מספר המתמחים בפסיכיאטריה

התוכנית כוללת פנייה יזומה למי שעשוי להזדקק לטיפול, חיזוק הרופאים בקהילה, הקמת והרחבת מרכזי חוסן, שיפור השכר למטפלים במגזר הציבורי והעלאת התגמול למטפלים עצמאיים, שיפור השכר לפסיכולוגיים במגזר הציבורי והענקת מענקים למתמחים בפסיכיאטריה, הגדלה ב-90% של מספר המתמחים והמומחים בפסיכיאטריה ופסיכיאטריה של הילד, הגדלת המשרה של הפסיכולוגים, מענקי תמיכה למצטרף למערכת הציבורית והגדלת השכר, הוספת 200 תקנים למחלקות בשנה ושינוי מפתחות התקינה לפסיכולוגים ועובדים סוציאליים.
עוד סיפר בר סימנטוב על בניית מסלול הכשרה וליווי למגישי עזרה נפשית ולאחיות מומחיות בפסיכיאטריה, הרחבת שירותי שיקום נכי נפש, הוספת שירותים קהילתיים ממוקדי טראומה, חיזוק מערכי האשפוז והשיקום, מענה קהילתי למאושפזים ממושכים, ריווח מחלקות, הכשרת רופאים ראשוניים בבריאות הנפש, הכשרת צוותי חירום לתגובה ראשונית ועידוד חדשנות ומחקר בתחום הנפש. מנכ”ל משרד הבריאות הדגיש כי לא יתפשר על הרמה המקצועית והאקדמית של המטפלים.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

“צריך הסכם קיבוצי”

ד”ר גלעד בודנהיימר, ראש האגף לבריאות הנפש במשרד, סיפר על הרחבת מספר המטפלים בקהילה, כולל במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית. “אנחנו בכוח אדם חסר, בעיקר בפסיכיאטרים לילדים”, אמר בודנהיימר, “השמיכה קצרה וכל מציאת פתרון למקום אחד תבוא על חשבון מקום אחר”.
יעל לינדנברג, רכזת בריאות באגף התקציבים במשרד האוצר, דיווחה על העברת תקציב מוגדל למשרד הבריאות בהיקף של 110 מיליוני שקלים. לדבריה, תקציב זה נועד בין היתר לתקנים לפסיכיאטרים והגדלת המלגות למתמחים. בנוסף, הועברו 15 מיליוני שקלים כתוספת למרכזי חוסן עד לסוף 2023.

ד”ר זאב פלדמן, יו”ר ארגון רופאי המדינה ומנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא, הזהיר כי “הגענו עד הלום בגלל תסכול ארוך טווח שהוביל לאדישות אצל אנשי מקצוע ובסופו של דבר לעזיבת המערכת. מענקים חד פעמיים זה פלסטר. הסדר קיבוצי זה מסע של 1,000 מיילים, וצריך להתחיל את המסע הזה וזה לא קורה. צריך לשבת עם האוצר ומשרד הבריאות ולעשות את המאמץ כולנו ביחד להגיע להסכם קיבוצי ולא לברוח מזה”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות