נושאים קשורים

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"



משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"
ראשיאנשים עם מוגבלויות"הלב כואב לי שאתם לא משחררים אותה, רוצים לקבור את אמא"

“הלב כואב לי שאתם לא משחררים אותה, רוצים לקבור את אמא”

האב סמי נרצח באירועי ה-7 באוקטובר, אשתו נחשדה כשבויה, וביום שישי התברר שהיא מתה. הבת יעל, עם מוגבלות שכלית, שרדה את התופת בממ"ד ומבקשת: "תלחמו כדי להשיב את גופתה"

עופרה ז"ל ובתה יעל קידר. צילום באדיבות המשפחה
עופרה ז”ל ובתה יעל קידר. צילום באדיבות המשפחה

“תלחמו כדי להחזיר לנו את הגופה”: אחרי יותר מ-50 יום אחרי אירועי השבת השחורה, משפחת קידר מקיבוץ בארי קיבלה את הבשורה הקשה מכל: האם עופרה, שנחשדה בתחילה כשבויה, מתה, וגופתה מוחזקת על ידי מרצחי החמאס ברצועת עזה.

בבוקר של השבעה באוקטובר, משפחת קידר נכנסה לממ”ד בצל האזעקות. האב סמי נרצח, האם עופרה נעלמה לאחר שיצאה להליכת הבוקר, והבת יעל, עם מוגבלות שכלית, נותרה לבדה בממ”ד שעות ארוכות עד הגעת הכוח המחלץ.

בני העוולה מהחמאס הציתו את הבית בזמן שיעל הסתתרה במרחב המוגן, אבל היא הייתה נחושה בדעתה לשרוד – וכך גם עשתה. “שמעתי שהמחבלים מדברים, אז חיכיתי עד ששמעתי שיש שקט ואז יצאתי”, סיפרה יעל ל”שווים”. כשיצאה מהממ”ד, ראתה יעל כי ביתה שרוף לגמרי, וזעקה לסיוע. “צעקתי עד שחיילי צה”ל שמעו אותי, ובסוף הם באו והצילו אותי”, סיפרה עוד.

עופרה קידר ז"ל - גופתה נחטפה לעזה ב-7 באוקטובר. צילום באדיבות המשפחה
עופרה קידר ז”ל – גופתה נחטפה לעזה ב-7 באוקטובר. צילום באדיבות המשפחה

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


במשך השבועות הארוכים של מלחמת “חרבות ברזל”, חיו בני משפחת קידר בעלטה באשר למצבה של האם, עופרה. עד ליום שישי האחרון היו סבורים כי נחטפה והוחזקה בשבי החמאס – ואז הגיעה ההודעה הקשה. “התאספנו כל המשפחה אצל חנה, אחותה של אמי, ושם הודיעו לנו”, משחזר אלעד קידר, בנה של עופרה.

למרבה הצער, גופתה של עופרה עדיין מוחזקת אצל המרצחים ברצועת עזה, כך שלא ניתן לערוך את הלוויה. המשפחה זועקת בבקשה לקבל לידיה את הגופה ולהביא את אימם המתה לקבר ישראל: “אנחנו מבקשים מהמדינה שתלחם ותחזיר לנו את אמא שלנו”, הוסיף הבן אלעד. בינתיים, מאז ההודעה על מותה, המשפחה יושבת שבעה במקום מושבם הזמני במלון דיוויד ים המלח.

יעל קידר, עם מוגבלות שכלית, עם חיילי צה"ל שחילצו אותה מהתופת. צילום: באדיבות המשפחה
יעל קידר, עם מוגבלות שכלית, עם חיילי צה”ל שחילצו אותה מהתופת. צילום: באדיבות המשפחה

יעל ועופרה נהגו לדבר פעמיים ביום

“היה להן קשר מיוחד”, מספרת ל”שווים” חנה, דודתה של יעל ואחותה של עופרה. “בכל פעם שהיא הייתה יוצאת אליה בסופי שבוע, היא הייתה כל כך מאושרת”, היא מוסיפה. בזמן שגורלה של עופרה היה לא ברור, חנה הייתה לוקחת את יעל בכל סוף שבוע לאחים שלה – אורן ואלעד – כדי שיתמכו אחד בשנייה בימים הקשים. עוד לפני הטבח הנורא ובזמן שגרה, חנה הייתה בקשר רציף עם יעל: “כל הזמן הייתי מדברת איתה, פעמיים ביום אפילו. אני מאוד אוהבת אותה”, סיפרה יעל ל”שווים”. 

עופרה ז"ל ובתה יעל קידר. צילום באדיבות המשפחה
עופרה ז”ל ובתה יעל קידר. צילום באדיבות המשפחה

עקב הקושי הרב ובזמן שאמה הייתה חטופה בעזה, יעל כתבה יומן ובו פרקה את רגשותיה. “האנשים שחטפו אותה הם אנשים רעים, ואני מקווה שישחררו אותה במהרה ושכולם יהיו בריאים”, כתבה. “בבקשה, אני נקרעת מבפנים. הלב כואב לי שאתם לא משחררים אותה. היא החיים שלי, אמא”, צולמה יעל אומרת בסרטון שהפיקה המשפחה לטובת קידום המאמצים לשחרר את עופרה.

עם הישמע הבשורה הקשה, הגיעה יעל קידר למלון בים המלח כדי להתאחד עם משפחתה לשבעה. “אנחנו מחכים לגופה כדי שנוכל לעשות הלוויה כמו שצריך”, אמר אלעד קידר. “אנחנו מבקשים מכל הגורמים האחראיים לעשות הכל כדי להחזיר אותה”.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות