נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשימאמרים מיוחדיםושוב, נזכרים בנו רק חודש בשנה. אבל אפשר גם אחרת

ושוב, נזכרים בנו רק חודש בשנה. אבל אפשר גם אחרת

דצמבר הוא חודש המודעות לזכויות אנשים עם מוגבלות, אבל מה עם שאר חודשי השנה? אילון גולן חושב שהצעד הראשון לעבר שוויון הוא פשוט לדבר זה עם זה. טור אורח

אם היו לאנשים יותר הזדמנויות להכיר ולשוחח עם נכים, השם ישמור, אז הם לא היו מתפלאים כל כך. אילון גולן (תמונה באדיבות המצולם)

אילון גולן

תארו לעצמכם שהסוּפּרים, המרכולים והפיצוציות היו פתוחים לחודש אחד בלבד בשנה. היו קוראים לזה חודש המודעות למצרכים. חודש יחיד שבו הייתם צריכים להתארגן על הקניות של כל השנה. נשמע מגוחך לא? אז לאנשים עם מגבלה, המשפחה והחברים שלהם – זה דומה למה שאנחנו מרגישים כאשר מגיע דצמבר, חודש המודעות לזכויות אנשים עם מגבלה. הסנטימנט הזה הוא לא נחלתנו בלבד. הוא נשמע גם בקרב פעילי זכויות סביב ימי וחודשי מודעות אחרים. זה די מתסכל שזוכרים אותך לכמה רגעים בשנה, ואז אתה חוזר להיות שקוף בתור פעיל, וביתר-שׂאת בתור מושא של יום או חודש מודעות שכזה.

שמי אילון גולון, ואני אקטיביסט ואדם עם מגבלה בעצמי. ההתמודדות עם הפערים שיש ביני לבין האוכלוסייה ללא מוגבלות, לא מתחילים ונגמרים בדצמבר, בדיוק כמו שהמגבלה שלי היא לא לחודש אחד בלבד. אז מה הם הפערים הללו? ישנם פערים בהשכלה גבוהה, בדיור, בקבלת שירותים רפואיים, בתעסוקה, במענה בשעת חירום (אפרופו מפונים), בנגישות, ב… טוב, טוב, אם אני אתחיל לפרט את כולם ועל כולם, ישר תחפשו את האמ;לק, אז אני אתמקד באספקט אחד שיקר לליבי.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


במסגרת הפעילות שלי בתחום של אנשים עם מגבלה, אני מעביר הרצאות על הסיפור האישי שלי. אני מספר שם איך למעשה, בשורה התחתונה, השאיפות, החלומות והמחשבות של אנשים עם מגבלה זהות לאלו של כולם. כשאני משתף על עצמי, מספר על הקשיים, ההצלחות, על הרגעים הרעים והטובים – אני קולט שזה הדבר שהכי חסר הוא דיאלוג. משום מה, בקרב אוכלוסיות שלא מכירות אישית אדם עם מגבלה, יש חשש, או טאבו, או לא יודע בדיוק מה, לדבר איתי, איתנו, אנשים עם מגבלה.

זה מתחיל כשאמא מושכת ביד בחוזקה את הילדה שלה שהעזה להפנות שאלה אליי על כיסא הגלגלים שלי, ונגמר כשהמוכר בחנות נעליים פונה למלווה שלי במקום אליי. מזל שאני יודע לדבר באמת! אני חושב שהחוסר בדיאלוג הזה הוא אחת מהסיבות לכל הפערים שהזכרתי קודם. פשוט אין מודעות.

אחד הפידבקים שאני מקבל אחרי ההרצאות שלי הוא פליאה על הנכונות שלי לשתף. אני לא חושב שאני מיוחד בזה. אני חושב שאם היו לאנשים יותר הזדמנויות להכיר ולשוחח עם נכים, השם ישמור, אז הם לא היו מתפלאים כל כך. יודעים מה? אולי בשביל זה בכל זאת צריך את החודש הזה. וכן, אני יודע שהתלוננתי על זה שיש רק חודש מודעות אחד.

אז אם אנחנו רוצים שלחודש הזה תהיה משמעות אמיתית, הצעד הראשון הוא פשוט לדבר. על כולנו לשבור את הקירות הקיימים בין אנשים עם וללא מוגבלות. נגלה ששיחה יכולה להיות הזדמנות להכיר מישהו או מישהי נפלאים, כי האמת היא שכולנו בסך הכל אנשים.

_____________

אילון גולן הוא מרצה וכותב בנושא היכרות עם עולמם של אנשים בעלי מגבלה והתמודדות עם קשיים. חבר מועצת לינק 20, מבית שותפויות אדמונד דה רוטשילד. אופטימיסט חסר תקנה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות