נושאים קשורים

ביטוח לאומי מחזיר 45 מיליון שקל לקשישים סיעודיים

לאחר בדיקה מקיפה נמצא כי 47,025 קשישים מקבלי קצבת סיעוד לא השתמשו בשירותים הקבועים שלהם ולא פנו לקבלת הקצבה, ולכן קיבלו החזר

“הכניסו לסל תרופה שתמנע מילדינו הנכים זיהום נשימתי”

חלק מהילדים עם מוגבלות שכלית, שיתוק מוחין ואוטיזם סובלים מבעיה חמורה שטרם אושרה לה תרופה בישראל. אחרי שנים של עבודת הכנה, הורים מעמותת "מיוחדים" פועלים כדי לשנות זאת

צפו: המסרונים האובססיביים לגרושה שעלו לאב במחיר כבד

אב לבן עם צרכים מיוחדים הגיש תביעה נגד גרושתו, אמו של הילד; אחרי שהשופט נחשף לאינספור הווטסאפים הכפייתיים ששלח לה – הוא "התהפך עליו"

סוף לאפליה: משפחות אומנה יקבלו גמלת ילד נכה כמו משפחות ביולוגיות

הכנסת אישרה אמש בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ יצחק פינדרוס בנושא. משפחות האומנה יהיו זכאיות גם להטבות והזכויות הנלוות
הסתדרות 480-100

נכה על כיסא גלגלים סורבה לקבל תג נכה: “מזלזלים באדם סובל”

למרות 100 אחוזי הנכות ומחלת העור הנדירה שלה, משרד התחבורה סירב לבקשתה של שמרית ברק: "התנועה ללא רכב לא תחמיר את מצבה הרפואי"
ראשיחדשותהחינוך המיוחד: מי לומד בחנוכה ומי לא

החינוך המיוחד: מי לומד בחנוכה ומי לא

זו המתכונת של משרד החינוך ללימודים בחינוך המיוחד בימי החג המתקרבים. אז מי יגיע למסגרות ומי לא? ועד איזו שעה ילמדו הילדים? כל הפרטים

צילום אילוסטרציה

רגע לפני חנוכה, אתר “שווים” עושה לכם סדר – מי לומד בחינוך המיוחד במהלך החג ומי לא. הכוונה היא לימים ראשון הבא עד שישי, 10.12.23 עד 15.12.23. בכל מקרה, עקב המצב הביטחוני מומלץ להורים לבדוק מהן הנחיות פיקוד העורף ומשרד החינוך לפני תחילת השבוע הבא.

באופן כללי, תלמידי החינוך המיוחד מהמגזר היהודי ילמדו בחנוכה בהתאם לחוזר “תוכניות החופשה” של משרד החינוך לשנת תשפ”ד שפורסם לפני תחילת שנת הלימודים. בגנים ובבתי ספר של החינוך המיוחד ילמדו כיתות של ילדים עם מוגבלות שכלית עמוקה, בינונית וקלה, ילדים סיעודיים, ילדים עם שיתוק מוחין ונכויות פיזיות קשות, ילדים עם אוטיזם, ילדים עם הפרעות נפשיות קשות, ילדים חירשים וכבדי שמיעה וילדים עיוורים ולקויי ראייה.

מנגד, לא ילמדו כיתות של ילדים חולים בבתי חולים רגילים, ילדים עם הפרעות התנהגות קשות, ילדים עם לקויות למידה, ילדים עם משכל גבולי, ילדים עם עיכוב התפתחותי וילדים עם עיכוב שפתי.

בכיתות קטנות בבתי ספר רגילים ילמדו ילדים עם מוגבלות שכלית עמוקה, בינונית וקלה, ילדים סיעודיים, ילדים עם שיתוק מוחין ונכויות פיזיות קשות, ילדים עם אוטיזם, ילדים חירשים וכבדי שמיעה וילדים עיוורים ולקויי ראייה.

כמה דגמי לימוד אפשריים

על פי החוזר, בית ספר או גן ילדים רשאים להחליט, בהתחשב בצורכי התלמידים ובתיאום עם הרשות המקומית, על אחד מדגמי הלימודים הבאים לשבוע הלימודים בחנוכה:
דגם א’ – 6 ימי פעילות בשבוע: בימים א’-ה’ מ-8:00 עד 12:45 וביום ו’ עד 11:50.
דגם ב’ – 5 ימי פעילות בשבוע: בימים א’-ה’ ארבעה ימים מ-8:00 עד 13:35 ויום אחד מ-8:00 עד 12:45.
דגם ג’ – 5 ימי פעילות בשבוע: בימים א’-ה’ מ-8:00 עד 12:45. בדגם זה אפשר לנצל את 4 השעות המתפנות מיום ו’ לתגבור פעולות העשרה (“שעות רוחב”).

בכיתות של תלמידים אוטיסטים ישנם שני דגמי לימוד אפשריים:
דגם א’ – 6 ימי פעילות בשבוע: בימים א’-ה’ מ-8:00 עד 13:35 וביום ו’ עד 12:45.
דגם ב’ – 5 ימי פעילות בשבוע: בימים א’-ה’ מ-8:00 עד 14:30.

למרות זאת, באלו”ט, שמפעילה בעצמה מסגרות תקשורת רבות, מציינים כי במהלך חופשות החגים והקיץ, כולל חנוכה, תלמידים על רצף האוטיזם הלומדים במסגרות תקשורת זכאים לימי לימודים ארוכים כמו בשגרה, כולל ימי שישי: ימים א’-ה’ עד 16:45 ויום שישי עד 12:45.

בעמותה מסבירים כי שעות הלימודים כפי שמופיעות בחוזר משרד החינוך מתייחסות רק לשעות וימי ההפעלה מטעם משרד החינוך, אולם הרשויות המקומיות מפעילות את המסגרות לאחר מכן באופן משלים עד 16:45, ועד 12:45 ביום שישי. “מדובר בהסדר ארוך שנים של משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, שקיבל תוקף של פסק דין בעקבות עתירת אלו”ט”, נמסר מהעמותה.

לכן, מומלץ לכל ההורים לבדוק עם המסגרת של הילד או עם הרשות המקומית בדיוק מהן שעות הלימוד שמצפות לו במהלך שבוע החנוכה.

הסדרי הסעות כרגיל

חלק מהכיתות זכאיות גם להקצאת שעות לטיפולים פרא רפואיים במסגרת “תוכניות החופשה”. מדובר בכיתות של תלמידים עם מוגבלות שכלית בינונית ועמוקה, תלמידים עם אוטיזם, תלמידים עם הפרעות נפשיות קשות וילדים עם שיתוק מוחין ונכויות פיזיות קשות. לכל כיתה כזו תוקצה תוספת של 10 שעות בשבוע החנוכה לטיפולים פרא רפואיים. התוספת מותנית בכך שהטיפולים ניתנים לתלמידים במהלך שנת הלימודים הרגילה ובאישור מפקח משרד החינוך שהובטחה עבודתם של המטפלים הפרא רפואיים בחופשה.

הסדרי ההסעה של תלמידים המשתתפים ב”תוכנית החופשה” של חנוכה, ובכלל זה הסדרי המימון של ההסעות, יהיו על פי ההסדרים והנהלים הקיימים במהלך שנת הלימודים הרגילה.


רוב התלמידים המשולבים לא לומדים

תוכנית נוספת שמפעיל משרד החינוך בחופשת חנוכה נקראת “בית ספר של החגים”. במסגרת זו לומדים בכל רחבי הארץ ילדי הגנים וכיתות א’ עד ג’. כמו שקורה בשגרה, ילדי חינוך מיוחד המשולבים בגנים ובכיתות א’ עד ג’ ילמדו בחנוכה יחד עם חבריהם למסגרות.

מי שלא לומדים בימי החג הם תלמידי שכבות ד’ עד י”ב, ובהתאם לא ילמדו גם הילדים המשולבים שלומדים יחד איתם בשיגרה.

היום הודיע משרד החינוך כי בנוסף ל”בית ספר של החגים” ו”תוכניות החופשה” של החינוך המיוחד, השנה, באופן מיוחד, הוא יפעיל במהלך החג מסגרות לימודים לתלמידי גן עד י”ב שמשפחותיהם פונו מבתיהן בעקבות המלחמה. על ניהול וביצוע הפרויקט מופקדת החברה למתנ”סים.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות