נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
הסתדרות 480-100

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיאנשים עם מוגבלויותמשרד הבריאות מזהיר: הימנעו מטיפול בתאי לחץ לא מורשים

משרד הבריאות מזהיר: הימנעו מטיפול בתאי לחץ לא מורשים

על פי המשרד בארץ קיימות מספר מרפאות המציעות את הטיפול החדשני, אך הן לא עומדות בסף האיכות הנדרש. "עלול לגרום לנזק בעיניים, באוזניים ובמערכות שונות בגוף"

"ללא פיקוח, יכול להוות סכנה בטיחותית ורפואית", תא לחץ (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק
“ללא פיקוח, יכול להוות סכנה בטיחותית ורפואית”, תא לחץ (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני קבלת טיפול בתאי לחץ שלא קיבלו את אישור משרד הבריאות להפעלתם ונמצאים במוסדות ובמקומות שאינם מאושרים לכך.

לפי הודעת המשרד, טיפול בתאי לחץ ללא רישיון עלול לפגוע בבריאות המטופלים ולסכן את חייהם. “טיפול כזה עלול לגרום לפגיעה בעיניים, באוזניים ובסינוסים, וכן לגרום לפגיעה במערכות הגוף השונות ואף לנזק ריאתי”, מזהירים שם.

בישראל יש שישה תאי לחץ הפועלים ברישיון משרד הבריאות ונמצאים בבתי החולים אסף הרופא, יוספטל, הדסה ירושלים, איכילוב ובמרכזים הרפואיים אלישע חיפה ומר”י חיפה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


תאי הלחץ שאינם חוקיים פועלים לרוב בתוך מרפאות ובתים פרטיים. לטענת משרד הבריאות, חלקם מסתירים את מיקומם ומוסרים כתובת רק במעמד קביעת התור. הטיפול במקומות אלו נעשה ללא פיקוח והשגחה רפואית חיונית.

לאחרונה התקבלו במשרד מספר תלונות הנוגעות לפרסומים על טיפול רפואי בתאי לחץ (רפואה היפרברית) עבור דיכאון, סוכרת, סרטן, פוסט טראומה, שיפור המערכת החיסונית ועוד. אנשי המשרד מבקשים להבהיר כי מחלות אלו אינן נמצאות בהתוויות המקובלות לטיפול בתא לחץ, שהן תסחיף אוויר או גז, פצעים שקשה לרפא, לרבות טיפול בפצע סוכרתי, נזקי קרינה מאוחרים לרקמה רכה ועצם ועוד. בכל מקרה, מבהירים שם כי הטיפול ניתן רק לאחר שיקול דעת רפואי של גורמים מומחים בתחום ובליווי רפואי.

חשוב לציין כי הפעלת תאי לחץ בניגוד לחוק עשויה להוות עבירה פלילית. “משרד הבריאות פועל כל העת, יחד עם גורמי האכיפה, על מנת לאתר ולסגור את תאי הלחץ שאינם חוקיים”, נמסר בהודעה. “בין אלה ישנם תאים המפרסמים שהם עובדים בלחץ מתון ללא ביסוס רפואי ומטעים את הציבור. אנו מזכירים שוב כי יש לקבל טיפול רפואי רק מגורמי מקצוע מוסמכים ובמקומות שקיבלו אישור לכך”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות