נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותראש אגף השיקום מודה: לא מסוגלים לתת מענה לכל הפצועים

ראש אגף השיקום מודה: לא מסוגלים לתת מענה לכל הפצועים

מפרוץ המלחמה: 2,816 מטופלים חדשים באגף השיקום, 18% מתוכם עם פגיעה נפשית. הלומי קרב בוועדת הרווחה: "תגידו את האמת, אין לכם יכולת לטפל בהם"

לימור לוריא, ראש אגף השיקום במשרד הביטחון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת מקיימת בשעה זו דיון בנושא היערכות אגף השיקום במשרד הביטחון לטיפול בנפגעי צה”ל במלחמה, לרבות היערכות לטיפול בנפגעי פוסט טראומה כתוצאה מקרבות.

בראשית הדיון סקרה ראש אגף השיקום לימור לוריא את פעילות האגף לאיתור ולטיפול בפצועי המלחמה. בין היתר התייחסה לנתוני הפצועים, לאופי ולחומרת הפציעה. על פי הנתונים שהוצגו, מפרוץ המלחמה נספרו 2,816 מטופלים חדשים באגף השיקום, 91% מהם מוגדרים כפצועים קל, 6% בינוני ו-3% קשה. 48% פצועים בגפיים ו-18% סובלים מתגובות נפשיות ו-PTSD.

לדברי לוריא, “התפיסה השתנתה. אם פעם היינו מגיעים לפצועים אחרי המלחמה או שהם אלה שהיו פונים אלינו, היום אנחנו מבינים שככל שנקדים להגיע אליהם, אולי נמנע בעיות בעתיד. לכן, אגף השיקום נמצא בכל בתי החולים, מגיע אקטיבית לפצועים, וברגע שהם מסכימים לקבל טיפול של אגף השיקום הם מקבלים חבילת סיוע להם ולבני משפחתם. החייל ובני המשפחה שלו מקבלים מאיתנו מענים נפשיים וכמובן את כל הטיפולים הרפואיים. קיבלנו אישור לתת מענים במשך שנה ללא צורך בוועדות”.

נציגים של נכי צה”ל, נפגעי פוסט טראומה, קטעו את דבריה. נדב וירש, פעיל למען זכויות נפגעי פוסט טראומה, טען כי אגף השיקום לא ערוך לטפל בנפגעי המלחמה: “תגידו את האמת. המצב לא טוב. אין לכם את המשאבים ולא את העובדים לטפל באנשים האלה. אתם מפקירים את הלומי הקרב וגם את הנפגעים פיזית”. 

נפגע פוסט טראומה מדבר במהלך הדיון בוועדת הרווחה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לוריא הסכימה כי אגף השיקום במשאביו הנוכחיים לא יכול לתת מענה לכלל הפצועים ולנכי צה”ל הקיימים וקראה לתגבור והקצאה נוספת של משאבים ועובדים לאגף: “אנחנו בקשר עם הגורמים הרלוונטיים בנוגע לזה. צריך לשחרר ביורוקרטיות, לפתוח את היד ואת הלב ולאפשר את זה”.

אביחי לוי, נכה צה”ל סובל מ-PTSD, סיפר על המצוקה הקשה שהוא חווה: “אתם מדברים על הנכים החדשים, והנכים שיושבים פה מופקרים. אני הפכתי לאלכוהוליסט ואלים. יש לי חובות של למעלה מ-800 אלף שקל. אני מחכה לרכב שירות, להלוואה, מתחנן שנה וחצי לפשיטת רגל. אני נלחם כל יום. איפה עובדי השיקום? אני הלכתי להיהרג בשביל כל אחד ואחת פה ואני זועק לעזרה”.

הדיון בוועדה, שבראשה עומד חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה), התקיים לבקשת חברי הכנסת מיכאל ביטון, יצחק קרויזר, משה רוט וניסים ואטורי.

****************
כדי שנוכל להמשיך לעבוד בשבילכם, מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letovaקישור חיצוני.
****************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות