נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
הסתדרות 480-100

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיאנשים עם מוגבלויותהמטפלת שלה נרצחה, בן הזוג במילואים - והמדינה מערימה קשיים

המטפלת שלה נרצחה, בן הזוג במילואים – והמדינה מערימה קשיים

לורי, העובדת הסיעודית שתמכה בנועם בשנים האחרונות, נרצחה בטבח ה-7 באוקטובר. כעת, רשות האוכלוסין וההגירה מסרבת לאשר לה מטפלת חדשה: "קשה ומסוכן לי לעבור את התקופה הזו לבד"

נועם סולומון ולורי, המטפלת הסיעודית שנרצחה ב-7 באוקטובר. צילום: אמנון חורש
נועם סולומון ולורי, המטפלת הסיעודית שנרצחה ב-7 באוקטובר. צילום: אמנון חורש

“המטפלת הנוכחית שלי מועמדת לגירוש”, מספרת ל”שווים” נועם סולומון (34), אישה עם 91% נכות שזקוקה לטיפול סיעודי צמוד. המטפלת הקודמת שלה, לורי, נרצחה באירועי ה-7 באוקטובר, וכעת סולומון עשויה להיוותר ללא השגחה כשבן זוגה מגויס בימים אלו למילואים ולא נמצא בבית. “הוא גוייס כבר ביום הראשון למלחמה, ומאז אני רואה אותו אחת לשבועיים במקרה הטוב”, היא משתפת.

“ביום הטבח המטפלת האהובה שלי הייתה ביום חופש, ונסעה לבן זוגה באשקלון. הם נרצחו ברכבם”, משחזרת סולומון בצער. לורי, המטפלת שנרצחה, קיבלה אישור רשמי להישאר בארץ רק ימים אחדים לפני הטבח. “במשך שנים ניסינו לקבל בשבילה אישור, אך כל הזמן סורבנו. לורי מצאה עורך דין שהצליח להשיג אישור, שהתקבל שלושה ימים לפני שנרצחה”.

סולומון, שמתמודדת עם אפילפסיה, זקוקה להשגחה צמודה 24 שעות ביממה, אך כרגע היא נאלצת לתמרן בין מטפלת חדשה המועמדת לגירוש, לבין הסתייעות בקרובי משפחה. “בסופי שבוע חמתי נמצאת איתי, אחרת היה לי מאוד קשה ומסוכן לעבור את התקופה הזאת”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


“מקווה שישנו את ההחלטה הזו”

כאמור, המטפלת הנוכחית שלה קיבלה סירוב להארכת אישור השהייה שלה. “עברו מעל שמונה שנים מכניסתה לארץ של העובדת הזרה, המבוקשת באשרה וברישיון לעבודה בענף הסיעוד”, כך נכתב במסמך הדחייה שקיבלה סולומון מרשות האוכלוסין וההגירה.

חשוב לציין שבמקרים מסוימים ניתן לצרף לבקשה הסבר על נסיבות קשות וחריגות כדי לקבל אישור מיוחד, וכך עשתה סולומון. עם זאת, על אף שהרשות מודעת למצב הקשה ולסכנה הכרוכה לשגרת חייה, הבקשה שלה סורבה. “אכזב אותי מאוד לקבל את הדחייה. להבין שאחרי כל מה שעברתי ואחרי שלקחו שנים עד שאישרו למטפלת הקודמת שלי לטפל בי, אני צריכה לעבור עוד פעם את כל הבירוקרטיה הזאת ולחיות בפחד שיגרשו אותה, ושאישאר ללא טיפול”.

סולומון מוסיפה: “זה מסתכל מאוד, ואני מקווה שישנו את ההחלטה הזאת במהרה”.

רשות האוכלוסין וההגירה: “מבינים את המורכבות ונכונים לסייע”

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: “אנחנו מבקשים להשתתף בצערה העמוק של נועם, ונשמח להקל עליה במציאת פתרון בהתאם למסגרת החוק והאפשרויות. נועם, המתגוררת בתל אביב, זכאית לגמלת שירותים מיוחדים ברמה של 50% בלבד, והיא בעלת היתר להעסקת עובדת זרה. בבדיקת פנייתכם בעניין העובדת הזרה, נשואת הבקשה, נמצא כי העובדת מיצתה את התקופה החוקית לשהייה בישראל, ומשכך, עם כל ההבנה למצבה של נועם, בקשתה נדחתה על הסף בהתאם לחוק, ואין לנו שיקול דעת בעניין”.

עוד נמסר כי: “אנו מבינים את המורכבות ונכונים לסייע לנועם בהליך איתור עובדת זרה, אשר תתאים לצרכיה, הכל בהתאם ובכפוף לחוק וליתר נהלי הרשות”.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות