נושאים קשורים

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה



שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
ראשיאנשים עם מוגבלויות"נקדם הצבת תמרורי חניה בלעדיים לנכים בכיסאות גלגלים"

“נקדם הצבת תמרורי חניה בלעדיים לנכים בכיסאות גלגלים”

כך הודיע מנכ"ל משרד התחבורה לאחר שנפגש עם יובל וגנר ואלכס פרידמן. עוד נושא שעלה בפגישה: מחסור במוניות נגישות והפקעת מחירים על ידן

מנכ”ל משרד התחבורה משה בן זקן בפגישה עם יובל וגנר (מימין) ואלכס פרידמן (הכי שמאלי). צילום: משרד התחבורה

משרד התחבורה הודיע כי יוביל שינוי בתקנות להצבת תמרורים שנועדו להבטיח כי חלק ממקומות החניה המוקצים כיום לנכים יישמרו באופן בלעדי לנכים קשים המתניידים בכיסא גלגלים.

מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, נפגש לאחרונה עם יו”ר ומייסד עמותת “נגישות ישראל” יובל וגנר ויו”ר ארגון “נכה לא חצי בן אדם” אלכס פרידמן. המפגש הוגדר כישיבת התנעה לבחינה משותפת של הצעדים הנדרשים לשדרוג ולצמצום פערים בנושאי נגישות בישראל.

הנושא הדחוף ביותר שעלה במפגש היה תפיסה של מקומות חניה ייעודיים לרכבים עם מעלון לכיסא גלגלים על ידי רכב עם תג נכה “רגיל”, מכיוון שהמצב הנוכחי אינו מבחין  בבירור בין שני סוגי הנכויות. מנכ”ל המשרד הורה לקדם מיידית את עדכון התמרורים, כך שיתירו חניה רק לרכבים המובילים נכים בכיסאות גלגלים, וללוות את השינוי בצעדי הסברה לבעלי תג נכה ולכלל הציבור.

נושא נוסף שנדון בישיבה היה המחסור במוניות נגישות לנכים ומקרים של הפקעת מחירים במוניות אלה. בן זקן הורה להדק את הפיקוח על המוניות הנגישות ולוודא את עמידתן בדרישות משרד התחבורה. במקביל, ביקש לבנות מתווה משופר לתחום המוניות הנגישות, שיענה על הבעיות והפערים הקיימים, וזאת בשיתוף עם ארגוני הנכים.

“משרד התחבורה והבטיחות בדרכים עושה ויעשה כל שביכולתו על מנת לשפר את הנגישות בתחבורה הציבורית”, הבטיח בן זקן בפגישה. “בהנחיית שרת התחבורה אנחנו פועלים כל העת על מנת לצמצם פערים ולהאיץ את נושא ההנגשה. אני מודה לארגוני הנכים שמזכירים לנו כל הזמן לפעול לטובת הנושא. זה מגיע לכם בזכות ולא בחסד. לצערנו במלחמה הצטרפו אזרחים וחיילים רבים למעגל הנכים ואנו מחויבים לסייע להם בכל דרך”.

יובל וגנר, יו”ר ומייסד עמותת נגישות ישראל: אני מודה למנכ”ל המשרד על ששם את הנגישות בראש סדר העדיפות, על הפגישה המועילה, ההחלטות לשלב אנשים עם מוגבלות בהליכי השיפור, וגם על תוצאות משמעותיות שישפרו את חיינו בצורה משמעותית כבר בטווח המיידי”.

אלכס פרידמן, מייסד ויו”ר ארגון “נכה לא חצי בן אדם”: “אני מודה למנכ”ל משרד התחבורה משה בן זקן, לצוות ההנהלה, לשותפי יובל וגנר וכמובן לשרה מירי רגב. לא מובן מאליו בכלל שהפגישה התקיימה בימים אלו, על אחת כמה וכמה עם בשורות מעשיות וחזון כה חיובי. נגישות זה דבר בסיסי ונוגע לאנשים עם מוגבלות, אזרחים ותיקים, הורים לילדים, ובעצם בכל אחד ואחת מאיתנו. מקווים ומצפים להמשך שיתוף פעולה פורה ובשורות טובות נוספות”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letovaקישור חיצוני.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות