נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיאנשים עם מוגבלויותמשרד התחבורה הקצה 76 מיליון שקל להנגשת אלפי תחנות אוטובוס

משרד התחבורה הקצה 76 מיליון שקל להנגשת אלפי תחנות אוטובוס

מדובר ב-5,852 תחנות שיונגשו ב-109 רשויות שונות ברחבי הארץ. העבודות צפויות להסתיים עד סוף 2025. השרה רגב: "זו מחויבות של המדינה ושלי"

אוטובוס של חברת “קווים”. צילום מתוך ויקיפדיה

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הודיע היום (ג’) כי הקצה 76.4 מיליון שקלים להנגשת אלפי תחנות אוטובוס ברשויות המקומיות. מדובר ב-5,852 תחנות שיונגשו ב-109 רשויות שונות. העבודות צפויות להסתיים עד סוף שנת 2025. 

הנגשת תחנות אוטובוס כרוכה במכלול רחב של פעולות שנועדו לאפשר הגעה ולהקל על אנשים עם מוגבלות, ובהן הנמכת המדרכה והסרת מכשולים פיזיים המפריעים להתניידות בכיסא גלגלים, סימונים לכבדי ראייה ועוד.

במהלך שני העשורים האחרונים השקיע משרד התחבורה כ-100 מיליון שקלים בהנגשת כעשרת אלפים תחנות אוטובוס עירוניות בכל הארץ. במסגרת תוכנית ההנגשה של המשרד נבחנה רמת הנגישות בפריסה ארצית ונמצא כי על אף שרוב התחנות העירוניות הונגשו כנדרש בחוק, עדיין קיימות תחנות שאינן מונגשות.

בעקבות כך פירסם המשרד בחודש מרץ 2022 (בזמן כהונת שרת התחבורה לשעבר מרב מיכאלי) קול קורא לרשויות המקומיות בהצעה לסיוע בהנגשת התחנות. היקף הסיוע נקבע באופן דיפרנציאלי על פי קריטריונים שהוגדרו, ובהם החוסן הכלכלי של הרשות. כעת אושרה העברת התקציב לרשויות שנבחרו במסגרת הקול קורא.

שרת התחבורה מירי רגב. צילום: בועז לוי

“הנגשת התחבורה הציבורית לאנשים עם מוגבלות היא מרכיב מרכזי במחויבות המדינה לאנשים עם מוגבלות, וזו גם המחויבות האישית שלי”, אמרה היום שרת התחבורה מירי רגב. “משרד התחבורה היה הראשון מכל משרדי הממשלה להקים אגף ייחודי המרכז את כל היבטי הנגישות בתחבורה הציבורית, ונמשיך לפעול למען אנשים עם מוגבלות ולהעמיד את כל המשאבים הנדרשים למטרה חשובה זו”.

מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, סיכם: “המשרד עושה ויעשה כל שביכולתו על מנת לשפר את הנגישות בתחבורה הציבורית. בהנחיית שרת התחבורה אנחנו פועלים כל העת על מנת לצמצם פערים ולהאיץ את נושא ההנגשה. אישור התקציב היום מציין עוד שלב בדרך להנגשה מלאה של כל תחנות האוטובוס העירוניות בכל רחבי הארץ – וזאת על אף שהחוק מטיל חובה זו על הרשויות המקומיות ולא על משרד התחבורה”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות