נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםסרטון מזעזע: כך השפיל שכן אבא וילד עם צרכים מיוחדים

סרטון מזעזע: כך השפיל שכן אבא וילד עם צרכים מיוחדים

לפי הסרטון, השכן מנע כניסה של השניים למעלית ואמר: "אי אפשר שבניין כזה של מיליוני דולרים יהפוך למועדון של אני לא יודע מה". זהותו ידועה, אך הוא טרם הגיב

השכן חוסם לאב ולבנו את המעלית. צילום מסך מהסרטון

***** עדכון: דניאל עמרם מפרסם כי השכן המדובר הוא דבי גל, הספר של המי ומי בירושלים. גל העלה אמש סרטון לרשת שבו התנצל על התנהגותו.

אירוע מזעזע בבניין דירות יוקרתי בירושלים: אב לילד אוטיסט בתפקוד נמוך שמתגורר במקום חזר עם בנו מבדיקה רפואית וביקש להיכנס למעלית כדי לעלות לדירה. שכן בבניין, שלא אהב את הקולות שהילד השמיע, חסם את דלת הכניסה למעלית ומנע מהאב ומבנו להיכנס פנימה.

ככה זה נשמע בהקלטה שהעלה לרשת העיתונאי ידידיה אפשטיין:

(הילד עושה קולות…)

השכן לשומר שנמצא בתוך המעלית: “זה לא ייתכן דבר כזה פה… תיקח את הטלפון שלו עכשיו, או שמצידי אתה עולה לדירה שהוא עולה עכשיו, ואני רוצה לדעת מי זה בעל הדירה שלו. אי אפשר שבניין כזה של מיליוני דולרים יהפוך למועדון של אני לא יודע מה. מה זה? עם כל הכבוד וההבנה וההערכה שלי. איזו דירה?”

אבא: “שמונה. תן לי לעלות, הוא עצבני (על הילד)”.

השכן: “זה לא ייתכן דבר כזה. סליחה שאני אומר, מחילה”.

אבא: “אתה יכול לשחרר אותי?”

השכן: “זה בניין של מיליונים”.  

אבא: “אני משלם בדיוק כמוך”.

השכן: “שנייה חמוד, דקה, בסדר?”

אבא: “שחרר אותנו, הוא יוכל לקחת את התרופות שלו ולהירגע”.

ואלה הדברים שכתב ידידיה אפשטיין על האירוע:

משתף אתכם בהודעה קורעת לב שקיבלתי מאדם (אשר שמו שמור במערכת), בזו הלשון: “היי ידידיה, אני מגדל את הילד החמוד הזה באהבה רבה. הוא אוטיסט בתפקוד נמוך. היום אני חזרתי מבדיקה רפואית עם הילד ולפתע בבניין נעמד מולי לא בדיוק יודע מי וחסם לי את המעלית כי מבחינתו ‘לא ייתכן שבניין כזה של מילוני דולרים יהפוך למועדון של לא יודע מה’. זה לא כי עשיתי לו משהו רע, זה רק בגלל שהילד החמוד סובל מתסמונת”.

ניסינו לקבל את תגובת השכן שבסרטון (זהותו ידועה למערכת “שווים”), אולם במהלך היום לא הצלחנו לקבל אותה. אמש, בלילה, העלה דבי גל סרטון לרשת שבו התנצל על האירוע. “הייתי בסיטואציה היום של בוקר מאוד מאוד מחריד עם כל כך הרבה הלוויות וכל כך הרבה סיפורים”, אמר גל. “פשוט הגעתי לבניין והייתה איזו תחושה שאני ממש נקלעתי אליה שזה לא היה משהו שבכלל היה אפילו בכוונה כזו או אחרת. אבל אני בהחלט מתנצל על מה שקרה. אני ממש לא מאמין שהסיטואציה הזאת הייתה מול העובדה של מה שקרה לפני עם השומר והלחץ. אבל אני באמת נמצא עכשיו אצל הילד ואנחנו ממש הפכנו להיות חברים טובים… זו הייתה ממש ממש טעות לזרוק את המילה הקטנה הזאת, אבל כל הסיטואציה שהייתה לפני כן היא הייתה סיטואציה שממש לא נפתרה, אפילו לא בדמיון שהלכה לשום כיוון. אז אני ממש ממש מצטער שבאמת רואים את זה. זה ממש משהו שהוא רחוק ממני ולא שייך אליי בכלל, ומי שבאמת יודע מי אני זה ממש אין שחר לכל הדברים האלה. אז באמת אני ממש ממש מצטער ואני כרגע אצל הילד ושיהיה באמת לילה טוב”.

תגובות

שר הרווחה, יעקב מרגי: ‏”זהו תיעוד מזעזע וחמור, צריך להוקיע תופעות כאלו מתוכנו. עלינו כחברה מתוקנת להכיל ולקבל באהבה את הילדים המיוחדים הללו ולשלבם בקהילה”.

ח”כ טלי גוטליב (ליכוד): “איכס, איכס, איכס! איש מגעיל שלא נאה לו שבבניין שלו יגור ילד אוטיסט בתפקוד נמוך. לבכות. לבי עם הילד המקסים ועם משפחתו על העלבון הצורב וההשפלה. מחזיק מעלית כשהילד המתוק בהתקף. אלוקים די”.

במרכז עדי ירושלים, שנותן מענה למאות ילדים עם מוגבלויות שונות בעיר, מסרו בתגובה: “לפני מספר שבועות בלבד ציינו ברחבי העולם את היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. לא ייתכן שבבירת ישראל 2023 יתרחשו מקרים של הדרה והשפלה של ילדים עם צרכים מיוחדים. בדיוק כדי למנוע הישנות של מקרים כאלה הקמנו את תוכנית ‘תיקון עולם’, הפועלת לשינוי עמדות כלפי אנשים החיים עם מוגבלות; לראיית האחר והשונה כחלק מהמרקם האנושי; ומתוך הבנה כי שינוי היחס והעשייה למען החולייה החלשה בשרשרת החברתית מחזק את השרשרת כולה ויוצר חברה חזקה וערכית יותר הזוכה להיקרא חברת מופת”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות