נושאים קשורים

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"
הסתדרות 480-100

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
ראשימאמרים מיוחדים"אני חולמת לחזור לרקוד, לרוץ, להרים את האחיינים שלי"

“אני חולמת לחזור לרקוד, לרוץ, להרים את האחיינים שלי”

אסתי סגל החלימה מסרטן אבל איבדה את רגל שמאל, וכדי לחזור לעמוד על הרגליים היא זקוקה לניתוח יקר בארה"ב. השבוע פתחה קמפיין לגיוס המונים: "עזרו לי ללכת שוב"

“אני חולמת לחזור לרוץ כמו שהייתי ילדה”. אסתי סגל (תמונה באדיבות המצולמת

סיפור חייה של אסתי סגל (30) מבני ברק לא פשוט. בגיל 16 חלתה בסרטן. למרות שהחלימה אחרי שנה של טיפולים, נשארה עם נכות ברגל שגרמה לה לעבור שמונה שנים של ניתוחים שלא צלחו. לאחר כל הניתוחים התפתח זיהום ברגלה, עד שנאלצה לכרות אותה. “היו לי כאבים חזקים מאוד”, היא מספרת “לא רציתי יותר לסבול והחלטתי לכרות אותה”.

במשך שלוש שנים היא הלכה עם פרוטזה, אבל גם איתה סבלה מאוד. “היו ועדיין יש לי בעיות בגדם”, היא אומרת. “כשהלכתי עם הפרוטזה הכאב היה בלתי נסבל”.

אחרי שנים של סבל, החליטה סגל להפסיק ללכת עם הפרוטזה ומאז היא מתניידת עם רגל אחת בעזרת קביים או על כיסא גלגלים. “יש מצבים כמו כשיש מדרכה, ואני צריכה לשבת עליה כדי לעלות או שמישהו ירים אותי”, היא משתפת.

למרות שחוותה קשיים וסבל רב, סגל לא ויתרה וחיפשה את הניתוח שיעזור לה ללכת עם פרוטזה ללא כאבים. “היו לי המון משברים, אבל אני אוהבת את החיים והחלטתי להילחם עליהם”, היא אומרת.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

לאחר שחיפשה בכל מקום אפשרי ולא מצאה את הרופא שיידע לטפל בה, פגשה רופא מומחה דרך עמותת “אחים לחיים”. הוא הצליח למצוא את מקור הבעיה ואת הסיבה שבגללה סגל לא הצליחה ללכת עם פרוטזה ללא כאבים, והודיע לה שיש גם ניתוח שיכול לפתור את הבעיה. סגל הבינה שסוף סוף יש תקווה אמיתית.

היא ניסתה למצוא רופא שיעשה לה את הניתוח המדובר בישראל, אך לא הצליחה. “במשך חצי שנה חיפשתי בכל מקום אפשרי בארץ, אבל לא מצאתי רופא שיודע לעשות את הניתוח הזה”, היא מעידה. הפתרון נמצא אצל רופא מומחה בארצות-הברית – שהחזיר להליכה מאות קטועים כמוה. אלא שעלות הניתוח עומדת על 600 אלף שקלים, הרבה מעבר למה שידה משגת.

“הכאב עם הפרוטזה היה בלתי נסבל”. אסתי סגל (תמונה באדיבות המצולמת)

סגל פתחה בקמפיין גיוס המונים. אלא שהיא לא רוצה רק תרומות, אלא גם מציעה אפשרות שבתמורה לכסף היא תגיע להרצאות. “אני מרצה לאנשים עם מוגבלויות איך להתגבר על הפחד שקיים בטיולים, ומסבירה להם איך יוכלו להסתדר”, היא מספרת. “בנוסף יש לי את ההרצאה ‘המדריך למטייל המתחיל’, ועוד הרצאות על אוכל ועל טיולים באירופה. מי שרוצה גם יכול לקבל ייעוץ אישי על איך לבנות מסלול לטיול”. בנוסף, מציעה סגל לתורמים גם ציורים שהיא יוצרת, חוברות ומוצרים נוספים.

“אני עובדת שישה ימים בשבוע כדי לחזור ללכת שוב”, היא מספרת. “אני חולמת לחזור לרוץ כמו כשהייתי ילדה, לעשות ספורט, לטייל, לעמוד כשאני מרצה מול קהל, לרקוד עם המשפחה שלי, להרים את האחיינים שלי על הידיים, להחזיק מטריה כשיש גשם. להיות עצמאית, בריאה. אני מבקשת מאנשים: עזרו לי ללכת שוב”.(תמונה באדיבות המצולמת)

רוצים לעזור לאסתי? לקמפיין הגיוס הקליקו כאן

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות